Teams > Tips & trucs

Tip: Problemen met bootsplash 11.04 (ook 10.10 / 10.04 / ......) ?

(1/5) > >>

Joris Donders:
Het is een ding dat eigenlijk al bestond met 10.04 LTS; een traag ladende bootsplash / Korte weergave ervan/ landurig zwart scherm bij opstarten.

Met 11.04 is op sommige hardware dit helaas hetzelfde; ook voor mijn Toshiba L500 had ik een 'slecht lopende' bootsplash.

Met deze terminal commando's kan je het evenwel oplossen.

Doe dit enkel wanneer je een niet goed lopende bootsplash hebt; hoewel het GEEN KWAAD kan.


--- Code: ---sudo su
echo FRAMEBUFFER=y > /etc/initramfs-tools/conf.d/splash
update-initramfs -u
exit
--- Einde van code ---

Kopieer en plak de commando's regel per regel en druk op 'enter' na elke regel.
Voor sudo su wordt een wachtwoord gevraagd; je ziet geen sterretjes of wat dan ook.

Het commando update...., duurt het ongeveer 20 a 30 seconden eer die klaar is; dat is normaal (zie dat je op nestroom werkt, mocht je dat doen met een laptop = gevaarlijk als in dat proces je laptop uitvalt)

Ter info sudo su maakt je superuser dus check alles goed voor dat je zomaar op 'enter' drukt !

Wel raar dat dat nog steeds niet is gemodificeerd met de nieuwe recente versies van Ubuntu (ook Ocelot heeft dat probleem)

Enjoy een goed ladende bootsplash !!

Vistaus:
Jaaa, merci voor deze zeer goede tip! :)
Ik kan bevestigen dat hij op 11.04 werkt, maar op 10.04 helaas niet.

Joris Donders:
Toch raar Vistaus, het is al lang bekend van de 10.04 en eigenlijk heb ik dat daar moeten gebruiken met mijn oude Aspire 1355LC.

Info: http://reformedmusings.wordpress.com/2010/05/01/corrupt-bootsplash-fix-in-ubuntu-lucid-10-04-lts/

Wat ik op het Engelse forum heb gezet: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1570439

Groet ! Joris

Vistaus:
Klopt, maar misschien verschilt dat per videokaart ;)

Jeffcoboy:
Op mijn Linux Mint zie ik geen bootsplash. Gewoon zwart scherm bij opstarten. Ik ga dit eens proberen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie