Ondersteuning > Hardware en drivers

Oude HDD gebruiken als externe backup

<< < (2/4) > >>

ajjp:
Ook hier worden oude HD's gebruikt voor back-up. Ze zijn EXT4 geformatteerd. Dat waren ze al, en gewoon zo gelaten. Misschien iets minder universeel dan NTFS, maar er zijn hier meerdere computers die onder Xubuntu draaien; dus uitlezen zal nooit een probleem zijn. Elke zoveel tijd kopieer ik de hele /home/ajjp naar zo'n HD.
Voor € 25 koop je al een adapter van SATA naar USB3 inlusief kabel.

Tom:
Ik heb een WD hdd 500gb  met externe voeding ,gebruik die zins 2008 als Backup ,nooit probleme mee gehad.
Geformatteerd naar ext4 met schijven.

HWE64:
@Allen bedankt voor de info. Ik heb al een behuizing met voeding besteld . Ga ermee aan de slag en ga hem NTFS formatteren.

vanadium:

--- Citaat van: HWE64 op 2021/09/09, 12:16:19 ---@Allen bedankt voor de info. Ik heb al een behuizing met voeding besteld . Ga ermee aan de slag en ga hem NTFS formatteren.

--- Einde van citaat ---
Enkel doen als je die harde schijf ook onder Windows wil gebruiken, en nu en dan kan laten controleren door de Windows schijfcontrole. Anders stellig een geavanceerd bestandssysteem gebruiken dat volledig door Linux ondersteund wordt, typisch ext4.

HWE64:
Ik wil deze HDD formatteren en wil hem helemaal gebruiken als backup. Mijn vraag:  moet ik hem helemaal formatteren en krijg ik hem nog wel aangekoppeld? Ik heb nog nooit onder schijven geformateerd. Waar zie ik ext4 staan?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie