Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] probs met instellingen van Mozilla Thunderbird mailprogramma.  (gelezen 927 keer)

Offline wimapon2

  • Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
ik heb thunderbird op ubuntu 10.04 geinstalleerd.
Bij het instellen van de diverse dingen gaf ik abusievelijk IMAP op terwijl het POP had moeten zijn.
Ik krijg het er niet meer uit.... de-installeren en weer opnieuw installeren onthoudt toch alle
instellingen.. een nieuw account maken lost het ook niet op...

Hoe krijg ik dus IMAP veranderd in POP ?

Wim
« Laatst bewerkt op: 2012/03/12, 19:25:45 door wimapon2 »
Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......

Re: probs met instellingen van Mozilla Thunderbird mailprogramma. (V 3.1.19)
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/10, 21:28:01 »
Verwijder de map ~/.mozilla/thunderbird (of ~/.thunderbird, zit even niet op Ubuntu). Dit verwijdert/herstelt alle instellingen.
De map kan verborgen staan, druk op ctrl+h om deze mappen tevoorschijn te toveren.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline wimapon2

  • Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
Re: probs met instellingen van Mozilla Thunderbird mailprogramma. (V 3.1.19)
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/10, 21:35:28 »
dankjewel, maar het weggooien verandert niets.......
die control h  wist ik niet.... nu wel dus...
Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......

Re: probs met instellingen van Mozilla Thunderbird mailprogramma. (V 3.1.19)
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/10, 21:49:46 »
Welke dienst probeer je ik te stellen? Thunderbird stelt als het goed is namelijk altijd de goede instellingen standaard in.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline wimapon2

  • Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
Re: probs met instellingen van Mozilla Thunderbird mailprogramma. (V 3.1.19)
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/10, 21:59:11 »
Ik probeer gewoon aan te geven dat de server een pop-server is...
Als ik 2 mappen weggooi ( .mozilla-thunderbird en .thunderbird ) daarna met synaptic pakketbeheer
thunderbird de-installeer, daarna de pc uit zet , daarna de pc weer opstart , thunderbird weer
met synaptic pakketbeheer installeer en opstart is er helemaal niets veranderd.
Hij heeft nog steeds imap  en ik kan dat niet veranderen in pop...

wat moet ik nu doen?

Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......

Re: probs met instellingen van Mozilla Thunderbird mailprogramma. (V 3.1.19)
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/11, 00:32:56 »
Haha opnieuw opstarten zal niks doen. Open eens terminal en herinstalleer eens met 'sudo apt-get purge thunderbird' en daarna 'sudo apt-get install thunderbird'. Misschien dat dat helpt.

En ik vraag me toch af wat je probeert in te stellen, is het toevallig gmail? Want waarom wil je hem als pop instellen?
« Laatst bewerkt op: 2012/03/11, 00:35:46 door Cheap Applications »
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline wimapon2

  • Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
Re: probs met instellingen van Mozilla Thunderbird mailprogramma. (V 3.1.19)
« Reactie #6 Gepost op: 2012/03/11, 08:54:45 »
met sudo weggooien en weer installeren werkt prima, maar het server type blijft IMAP en ik kan het nog steeds niet veranderen.....

(ik krijg hier weer het Windows / Bill Gates gevoel van... en daar wil ik juist vanaf......)

Ik wil POP3 gebruiken omdat de server van mijn domein dat graag wil.

Wim
Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......

Offline Wout55

  • Lid
Re: probs met instellingen van Mozilla Thunderbird mailprogramma. (V 3.1.19)
« Reactie #7 Gepost op: 2012/03/11, 10:56:47 »
Je kan in Thunderbird heel makkelijk je accounts beheren en een foutief aangemaakt account verwijderen. Ga in Thunderbird naar accountinstellingen (onder bewerken), ga naar accountacties, maak een nieuw emailaccount aan. Let op: Thunderbird gaat zodra hij over de username en password begint zelf aan de gang. Ik heb net voor mezelf nog maar eens een popmail gemaakt en dat lukt prima. Als je het nieuwe goede account hebt gemaakt selecteer je het foute nog een keer en verwijder je dat met account verwijderen onder accountacties. (versie 3.1.19 is wel een bejaarde zoniet overleden versie, we zitten nu aan 10.0.0.2, kennelijk wordt de nieuwste versie nog steeds niet automatisch naar 10.04 doorgezet, ondersteuning van 3.1. versies stopt op 24 april 2012)
« Laatst bewerkt op: 2012/03/11, 11:15:02 door Wout55 »

Re: probs met instellingen van Mozilla Thunderbird mailprogramma. (V 3.1.19)
« Reactie #8 Gepost op: 2012/03/11, 11:21:14 »
Binnenkort zal 10.04 ook versie 10 krijgen, maar 3.1 werkt nog best hoor ;)
Maar al zet hij het steeds op IMAP dan heeft dat wel een reden lijkt me, je server wil het oudere POP niet gebruiken. En om eerlijk te zijn vind ik IMAP 200x beter dan POP.
Lukt het wel om je e-mails binnen te halen?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline wimapon2

  • Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
Re: [opgelost] probs met instellingen van Mozilla Thunderbird mailprogramma.
« Reactie #9 Gepost op: 2012/03/13, 07:55:35 »
Dankjewel heren,
Al jullie aanwijzingen hielpen niet.
UIteindelijk heb ik Ubuntu opnieuw geinstalleerd.
Hierna direct met Thunderbird aan de slag en op POP gezet.
Nu werkt het prima.
Verder kon ik niet vinden hoe je een mailinglist kon gebruiken.
Ergens in de help stond een methode om met de jongens van Mozilla Thunderbird in contakt te komen.
Ik stelde daar mijn vraag en kreeg prompt een mailtje waarin precies stond hoe ik het moest doen.
Het werkte perfect.

Nogmaals, bedankt heren, voor jullie hulp

Wim
Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......