Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: default user  (gelezen 564 keer)

pspenthouse

  • Gast
default user
« Gepost op: 2007/08/23, 18:49:32 »
Bij het aanmaken van een nieuwe gebruiker wordt steeds het standaard profiel geladen (default theme, default achtergrond, het default "start" menu, ...)..

Hoe kan ik zorgen dat een nieuwe gebruiker standaard het menu heeft dat ik al aangemaakt heb bij de eerste gebruiker, dat hij dat thema gebruikt, ...  In Windows is dit door de default user aan te passen, maar hoe doe je dit onder Ubuntu. Ik heb namelijk een hele lijst extra programma's geinstalleerd die ik wil die elke gebruiker kan gebruiken vanuit het startmenu, ook liever een ander thema (ben geen voorstander voor het bruin).

Alvast bedankt voor de hulp

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
default user
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/23, 19:22:58 »
Tijdens het toevoegen van een nieuwe gebruiker worden zaken uit /etc/skel gekopieerd naar de home directory van de nieuwe gebruiker. Dus als je een gebruiker hebt waar alles reeds in orde staat (themes, snelkoppelingen, ...) kopieer dan alles uit de home directory naar /etc/skel (doe dit met gksudo nautilus). Als je dan een nieuwe gebruiker toevoegt, zou die in principe dezelfde instellingen moeten hebben. Geen idee of dit grafisch kan :(