Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: terug naar 7.04  (gelezen 882 keer)

Offline Ries

  • Lid
terug naar 7.04
« Gepost op: 2008/01/16, 20:32:27 »
Vrienden,
Na installatie  van 7.04 en wat gedoe met het werkend krijgen van een wifi dongle nam ik de stap voor een upgrade naar 7.10.
Had ik dat maar nooit gedaan. Onder 7.04 werkte uiteindelijk alles prima. Onder 7.10 alles behalve dat.
De wifi dongle kreeg ik niet aan de praat en het systeem bleef periodiek even hangen (hikken).
Uiteindelijk heb de harde schijf geherformateerd en weer opnieuw 7.04 geinstalleerd.
Echter ik krijg opnieuw de wifi dongle niet aan de praat.
Het volgende heb ik gedaan en geprobeerd:
Via ndismanger de driver geladen. Deze gaaft dan aan dat de hardware niet gezien wordt (hoewel die wel verbonden is). Als ik via het terminal venster met een commmando vraag of de driver geladen is en de hardware aanwezig krijg ik de response dat zowel driver als hard ware ok is.
Hoe kan dat? Werkt Ndismanager dan niet goed? Zo ja waarom niet (ik heb ndismanager 1.9)
Verder heb ik via het terminalvenster vastgesteld dat er niet gepinged kan worden naar het IP adres van de router. Ik heb alles geprobeerd maar kom er niet meer uit.
Heeft iemand een oplosing voor dit vervelende probleem?
mvrgr Ries

NB: Verbinding via kabel met router en dan naar internet werkt prima.

evert11

  • Gast
terug naar 7.04
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/16, 23:44:12 »
Ik weet niet of je een desktop of laptop hebt maar voor m'n desktop heb ik /etc/network/networkinterfaces aangepast.
Ik heb voor m'n laptop de roaming mode nooit aan de praat gekregen.
je kunt daar je eesid en key ingeven, in mijn geval wep.
Met iwlist kun je, geloof ik, zien of je kaart een ra0 of ra1 is.

terug naar 7.04
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/17, 09:06:34 »
wat voor wifi kaart is het?  model? eventueel chipset?


@evert11: als het geen ralink chip is, zal het geen van beiden zijn (ra0, ra1)

Offline Ries

  • Lid
terug naar 7.04
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/18, 23:18:36 »
Het gaat  om een laptop type Dell inspiron 8100 en een WIFI dongle XG-762N. De router is een sitecom 54g
Mvrgr Ries