Ondersteuning > Ubuntu Touch
BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
jvecht:
Ik heb na een lange tijd een S**** te hebben gehad nu ook een Chinese H***i. Nog leuker, ik weet hoe je die H***i uitspreekt, maar wat de advertenties er voor ons Hollanders van maken, prachtig! Het ding doet het puik, maar die verdraaide gebundelde en niet te verwijderen apps ergeren me fors. En dat wil maar telkens updaten.
Slim, ga je klanten spammen! Dus ik wil graag een open source telefoon zonder fratsen. Exact dezelfde argumenten (maar niet allemaal) als die spelen bij mijn keuze voor een ander computersysteem dan W****.
170 euro? Dat is wel wat meer dan de H***i, maar als het een fijn ding is, deal! Zodra de H***i op is dan en dat kon weleens een paar jaar duren. Het ding is goed gebouwd.
S**** komen er hier niet meer in. Dat bedrijf blijkt erg gemene methoden te hanteren in samenwerking met de detailhandel bij garantiekwesties. Daar hebben we nu voor de vierde keer mee te stellen en het is helemaal over.
Gandyman:
Al sinds jaar en dag koop ik mijn telefoons in China....
De prijs is de drijfveer hiervoor, de prijzen die men hier rekent, al dan niet met een idioot duur contract eraan slaat nergens op.
Dan zegt men dat het chinese imitatie troep is, waarbij gemakshalve vergeten word dat die dure Iphone of samsung ook daar gemaakt word....
Maagoe, dit is een hele leuke ontwikkeling waar ik al een tijdje op wacht, want ooit introduceerde Mark de Ubuntu Phone zijnde een alround oplossing waarbij je zelfs geen computer meer nodig hebt.
Waar ik nog blijer van word is dat ze nu dus Ubuntu laten draaien op een telefoon met MediaTek chipset.
De telefoons die ik tot op heden gekocht had hebben allemaal een MediaTek chipset en die gasten geven weinig prijs WBT drivers......
Waardoor het moeilijk is om een Android ROM te maken, er word weliswaar aardig gerotzooid met de ROM's (www.needrom.com) maar het gaat niet soepel.
Nu Ubuntu erop draait, zie ik 2 mogelijkheden.......
Of ik kan nu mijn Huidige telefoon met een Ubuntu ROM verrijken of MediaTek heeft wat geheimen prijs gegeven waardoor het makkelijker word om ROM's te maken...
Hoe dan ook een goede ontwikkeling.
Ik zit in twijfel of ik deze Ubuntu phone er niet bij neem, ben zeer tevreden met mijn nieuwe snelle THL 5000.
Als hier Ubuntu op kan heb je wel iets speciaals..... 8-)
TopGear:
@jvecht: Iedere grote smartphonemaker/-verkoper zet bloatware op z'n telefoons. Huawei, Samsung, HTC, Sony; allemaal doen ze het. Daarom is voor mij het kunnen rooten van mijn telefoon ook zo belangrijk. Dat is de enige manier om makkelijk van die bloatware af te komen. Nog fijner is het, vind ik, om meteen een custom ROM erop te zetten. Ik heb een jaartje geleden een Galaxy S IV gekocht vanwege de verwijderbare accu en het microSD-kaartslot. Natuurlijk wist ik direct al wel dat er veel bloatware op zou staan, maar zó veel had ik nou ook weer niet verwacht. Het zijn gewoon meerdere gigabytes gebleken. In zo'n geval is het heel fijn als je makkelijk een nieuwe recovery kan flashen (TWRP in mijn geval) en daarna een nieuwe ROM erop kan zetten. Ik draai nu een minimalistische, licht aangepaste AOSP gebaseerde 5.0.1 ROM - snel dat 'ie is! En die batterijduur, nog nooit heeft mijn telefoon zo lang zonder lader gekund. En dat is meteen het voordeel van de bekendere telefoons: je hebt meer keuzevrijheid qua ROMs. Ik heb zelf een Pipo M9 Pro, maar erg blij ben ik er niet mee. De SoC is gewoon niet snel genoeg om het FHD scherm te kunnen besturen, ik heb 'm open moeten halen omdat de wifi-kabels niet goed zaten en de batterijduur is gewoon niet zo geweldig. Was 'ie goedkoop? Zeker. Zou ik het nog eens doen? Nee, ik denk het niet. Ik betaal dan liever iets meer voor kwaliteit waar ik lang(er) mee doe, dan voor een tablet als dit. Misschien had ik een maandagmorgenmodel, dat kan natuurlijk ook.
Hier nog een video van Ubuntu Touch op de BQ telefoon
Dit is ook wel leuk nieuws. Even de specs van de MX4:
Scherm: 5,5"@ 2560x1536 (LCD)
CPU: Qualcomm Snapdragon 805 (4 kernen @ 2,5GHz)
RAM: 3GB
ROM: 32GB (met mogelijkheid tot microSD, -SDHC, -SDXC)
SIM: 1x microsim
De rest van de specs.
Twee manden oud filmpje waarin Ubuntu Touch op de MX4 tentoongesteld wordt.
Kijk alsjeblieft niet naar de reacties op die video...
De MWC2015 is van 2 tot en met 5 maart, dus dat duurt nog een maandje. Ik ben benieuwd naar de prijs van dit jochie, want de specs liegen er niet om. De website van Meizu zegt dat de 16GB versie $449,00 is en de 32GB versie $489,00 (resp. ~€400 en €430) is. Dat is veel geld en als Meizu zo veel geld wil vragen voor iets nieuws als Ubuntu Touch moet het wel on-ge-lo-fe-lijk goed zijn, zo lijkt mij. Anders verkoopt 't toch niet?
Joris Donders:
Bloatware is in een handomdraai verwijderbaar. Maar ook ik koop liever Chinese smartphones gewoon omdat de ROMS zo goed als puur zijn enerzijds en anderzijds heb je echt waar voor je geld.
Ik heb nu de POMP W89 en ben daar uiterst tevreden over.
Voor de Ubuntu-telefoon; ik had het al lang opgegeven om er eentje te kopen.
jvecht:
--- Citaat van: Joris Donders op 2015/02/07, 18:07:01 ---Bloatware is in een handomdraai verwijderbaar.
--- Einde van citaat ---
Fijn om te horen! Maar de uiteenzetting van Topgear gaat me ver boven de pet. Mijn Chinees heeft trouwens ook allerlei bloatware waar ik van af zou willen. Is dat dan ook zo maar verwijderbaar in een handomdraai?
Het merk S**** komt er hier niet meer in, geen enkel van zijn producten. Maar goed, dat is niet iets voor dit Forum.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie