Ondersteuning > Hardware en drivers

USB naar IDE/SATA adapter.

<< < (2/4) > >>

ZijneBalorigheid:

--- Citaat van: aartje op 2024/07/30, 14:15:51 ---Ik heb al jaren deze adapter :
https://tweakers.net/pricewatch/304607/konig-usb-20-naar-ide-sata-adapter-zwart/specificaties/
en er nog nooit een probleem mee gehad, drivers waren niet nodig.
Probeer eens een andere USB poort (usb2.x) er moet natuurlijk wel een disk aanhangen,
Ik weet trouwens niet zeker of het uitmaakt of het een gpt- of mbr-formatted disk zou moeten
zijn, maar het lijkt me sterk dat dat wat uitmaakt.

--- Einde van citaat ---

Andere usb poort ook al geprobeerd, zonder succes. Kortom, het is een niet functionerend product.

ZijneBalorigheid:
Deze wordt van geclaimd geschikt te zijn voor mac/win en linux.
https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=usb+naar+sata

peer:
met het commando 'lsusb' moet je de adapter kunnen vinden
Met behulp van gparted of gnome-disk-utility moet je de aangekoppelde disk kunnen herkennen.

En, krijgt je hdd wel voldoende power????
Ik heb aan mijn adapter standaard een 12V voeding gekoppeld zodat er voldoende power is om een hdd te laten werken.

ZijneBalorigheid:

--- Citaat van: peer op 2024/07/30, 15:15:24 ---met het commando 'lsusb' moet je de adapter kunnen vinden
Met behulp van gparted of gnome-disk-utility moet je de aangekoppelde disk kunnen herkennen.

En, krijgt je hdd wel voldoende power????
Ik heb aan mijn adapter standaard een 12V voeding gekoppeld zodat er voldoende power is om een hdd te laten werken.

--- Einde van citaat ---

Er zit een powersupply bij de adapter die op de schijf kan worden aangesloten. Ik mag aannemen dat dat genoeg is, eens te meer alle schijven gaan ratelen bij aansluiten.
Maar dan, ik mag ook aannemen dat het ding doet wat het moet doen, doet het ook niet. ;)

Oesje:

--- Citaat ---Echter, in Windows hoor ik nog een piepje als de adapter met schijf wordt ingeplugd en als deze wordt losgekoppeld maar verder gebeurt er niets. In Kubuntu gebeurt er helemaal niets.
--- Einde van citaat ---

Als je schijven (disks) opent , kun je daar de schijf aankoppelen ? Het eerste waar ik aan denk is dat ze niet gepartioneert is .

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie