Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: w7 in linux.  (gelezen 914 keer)

Offline hehe

  • Lid
w7 in linux.
« Gepost op: 2018/02/27, 12:59:28 »
Hallo allemaal,

Een boel gelezen en veel duidelijk geworden maar ook weer nieuwe vragen opgedaan.
Mijn nieuwe pc met i7 7800x core kan dus geen w7 installeren. Dankjewel intel en MS.

Mijn vraag aan jullie is. Ik wil nu volledig over op Linux. Maar weet niet welke te kiezen.
Kan ik op Ubuntu windows 7 laten draaien in een virtuale omgeving oid.
Is het geschikt om games op te spelen[geen steam] of moet ik dan een andere distro hebben.
Is het een os waar ik veel op kan leren?

Ik twijfel tussen kali, debian en ubuntu?

Alvast bedankt
Groet
Henny

Re: w7 in linux.
« Reactie #1 Gepost op: 2018/02/27, 13:14:00 »
Hallo allemaal,

Een boel gelezen en veel duidelijk geworden maar ook weer nieuwe vragen opgedaan.
Mijn nieuwe pc met i7 7800x core kan dus geen w7 installeren. Dankjewel intel en MS.

Mijn vraag aan jullie is. Ik wil nu volledig over op Linux. Maar weet niet welke te kiezen.

Het is met jou snel genoeg pc voor alle distries een kwestie van kiezen welk uiterlijk je bevalt.
Mijn voorkeur gaat altijd uit naar Ubuntu (toch de basis waarvan de rest afgeleid), en ik kies voor andere distributies op computers die Ubuntu niet kunnen handle. Maar dat is voorkeur en dus persoonlijk.

Is het geschikt om games op te spelen[geen steam] of moet ik dan een andere distro hebben.
Is het een os waar ik veel op kan leren?

Ja dat kan, w7 draaien onder linux. Ernaast ook, maar dat raadt ik je per definitie al af.
Ikzelf wil geen win meer. Ook niet onder linux. En dat gaat voor ons hier prima. Lees hier op het forum maar eens hoeveel er donderen met dual boot en zo. En de win maakt toch weer een gat in je linux-veiligheid. Ook weer een persoonlijke mening.
Mijn keuze is 1 os op een pc, en de linux bakken hier draaien nagenoeg zonder problemen (zoek maar eens hier op het forum naar dual boot problemen ;) ).

Maar nog een tip.
Als de w7 alleen voor het voor gamen is ... waarom niet w7 op een andere pc? Man, w7 pc's (en laptops) kosten geen drol meer. Koop je voor een paar tientjes, de topmerken onder de 50. Je wordt er mee dood gegooid op marktplaats want op de meeste dual cores draaien 10 niet lekker en iedereen heeft weer "een snelle nieuwe" gekocht. Ze vragen soms wel vette prijzen, maar gewoon laag bieden tot je er een hebt.
« Laatst bewerkt op: 2018/02/27, 13:19:22 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline hehe

  • Lid
Re: w7 in linux / virtal omgeving
« Reactie #2 Gepost op: 2018/02/27, 13:50:31 »
Hallo Partyrabbit,

Bedankt voor je reaktie.
Dual boot wil ik idd niet en w10 al helemaal niet.

Windows is in dit geval niet alleen om te gamen maar ook voor mn partner.
Die gebruikt ms office op t werk en outlook etc...
Dus voor ik het uit kan leggen moet ik het eerst zelf leren vandaar tijdelijk Windows tot ik het goed onder de knie heb.

Dus dacht aan ubuntu, thunderbird,firefox om mee te beginnen en w7 virtueel met internet voor mn partner.
Als dat niet mogelijk is dan een oude pc met w7 maar dat is niet echt veilig straks.

groet
Henny



Re: w7 in linux / virtal omgeving
« Reactie #3 Gepost op: 2018/02/27, 14:15:33 »
Windows is in dit geval niet alleen om te gamen maar ook voor mn partner.
Die gebruikt ms office op t werk en outlook etc...
Dus voor ik het uit kan leggen moet ik het eerst zelf leren vandaar tijdelijk Windows tot ik het goed onder de knie heb.

Alleen maar meer reden voor een extra pc/laptop. Kun je er ook geen ruzie over krijgen wie er achter mag.  =D

Zelf weten. Nu is de kans. Nu zijn ze spotgoedkoop. Het is maar een vrijblijvende tip.
Dual core laptops kun je al kopen voor €35-75 (ze vragen wel meer, maar niemand biedt hoger). Desktops voor de helft daarvan. En daar draaien zowel w7 als ubuntu prima op (mits voldoende ram intern = 4+Gb).
« Laatst bewerkt op: 2018/02/27, 14:45:20 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline rico70

  • Lid
Re: w7 in linux.
« Reactie #4 Gepost op: 2018/02/27, 14:42:09 »
Mijn nieuwe pc met i7 7800x core kan dus geen w7 installeren. Dankjewel intel en MS.
Beetje erg kort door de bocht.
Win 7 komt uit 2009, je kan moeilijk verwachten dat alle nieuwe apparatuur met alle oude software blijft werken.
Daarbij zullen er best ook wel oude Linux versies zijn die niet (goed) met nieuwe hardware werken

Re: w7 in linux.
« Reactie #5 Gepost op: 2018/02/27, 14:48:56 »
Beetje erg kort door de bocht.
Win 7 komt uit 2009, je kan moeilijk verwachten dat alle nieuwe apparatuur met alle oude software blijft werken.

Is dat niet net hoe je het bekijkt? Mijn oldtimer reed ook gewoon op moderne benzine. Mijn versterker van 30 jaar oud werkt ook nu nog gewoon op het stopcontact en speelt ook nog steeds gewoon 3FM.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline ajjp

  • Lid
Re: w7 in linux.
« Reactie #6 Gepost op: 2018/02/27, 17:28:02 »
Citaat
Mijn oldtimer reed ook gewoon op moderne benzine.
Dan was het geen echt oude, want daarvan kunnen de klepzittingen niet tegen benzine zonder lood.

Re: w7 in linux.
« Reactie #7 Gepost op: 2018/02/27, 19:34:53 »
Het was geen A fordje nee.  ^-^
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore