Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnome opgelost  (gelezen 574 keer)

Gnome opgelost
« Gepost op: 2011/11/01, 13:53:49 »
Hallo Ubunters,

Ik heb Ubuntu 11.10 op mijn Laptop met Unity bevalt goed.

Maar wat is eigenlijk Gnome en wat doet het???????

bedankt maar weer

diplomsommelier

Bedankt allemaal ik wilde alleen maar weten wat het verschil is
doe zelf geen expirimenten ben blij dat alles goed werkt.

diplomsommelier
« Laatst bewerkt op: 2011/11/01, 20:18:55 door diplomsommelier »

Re: Gnome
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/01, 14:01:09 »
GNOME is de grafische omgeving waarop Unity is gebouwd. Unity is dus eigenlijk een soort "variant" op GNOME. GNOME zelf kun je ook proberen evt., maar het is wel anders dan Unity.

Re: Gnome
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/01, 15:14:45 »
Ik vind GNOME nog altijd beter dan Unity , kan er maar niet aan wennen , kan echt totaal niks vinden :o

Heb tijd nodig denk ik...

Offline Dave

  • Lid
Re: Gnome
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/01, 16:04:11 »
Zowel Gnome als KDE en andere is niet enkel de grafische interface maar bevatten ook een standaard pakket aan software.
Daarom wordt het ook een rommeltje in je softwaremenu als je op 1 systeem meerdere desktops installeert.

Omdat Unity enkel een schil is om Gnome heb je de pakketten en motor van Gnome verder al aan boord.
Met een kleine aanpassing heb je weer volledig Gnome(3)
« Laatst bewerkt op: 2011/11/01, 16:08:13 door Dave »

Re: Gnome opgelost
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/02, 00:44:04 »
Zowel Gnome als KDE en andere is niet enkel de grafische interface maar bevatten ook een standaard pakket aan software.
Daarom wordt het ook een rommeltje in je softwaremenu als je op 1 systeem meerdere desktops installeert.

Waarbij wel opgemerkt moet worden:
1 Op Unity gebruik je veelal de zoekfunctie in de Dash, dus onoverzichtelijker wordt het menu niet door KDE (en andersom ook, want op KDE gebruik je ook veelal de zoekfunctie).
2 Er zijn ook pakketten hetzelfde (Ubuntu vs Kubuntu dan), zoals standaard LibreOffice bijv.