Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: verwijderen Ubuntu  (gelezen 1915 keer)

Offline 123Jan456

  • Lid
verwijderen Ubuntu
« Gepost op: 2008/03/21, 13:35:31 »
Hoe kan ik Ubuntu verwijderen en de vrijgemaakte schijfruimte weer beschikbaar maken voor Windows?
Dank.

Jan

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
verwijderen Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/21, 13:42:30 »
Wil je de bootloader herstellen zoals u in http://forum.ubuntu-nl.org/message/223418#p223418 schreef, of wilt u Ubuntu verwijderen?

Offline Dave

  • Lid
verwijderen Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/21, 15:04:58 »
de bootloader is 1
en 2: met Gparted kun je de schijf weer opnieuw indelen.

Offline 123Jan456

  • Lid
verwijderen Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/21, 18:38:58 »
Ik wil eigenlijk Windows weer kunnen gebruiken.
Omdat ik nu enkel Ubuntu kan gebruiken denk ik dat ik Ubuntu moet verwijderen om weer Windows te kunnen gebruiken.
Ubuntu irriteert mij omdat ik geen Mp3 en video kan afspelen; wanneer ik de betreffende drivers wil downloaden krijg ik steeds de mededeling: "the list of application is not available".
Bij het gebruik van de LiveCD waren de betreffende drivers zo gedownload/geïnstalleerd.
Uit de verhalen van andere deelnemers aan het forum vrees ik te moeten opmaken dat straks noch Windows noch Ubuntu normaal functioneren.
Is opnieuw installeren van Ubuntu een oplossing van het probleem.
Sorry voor het grote aantal vragen.
Bij voorbaat dank voor alle reakties.

Jan

verwijderen Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/21, 18:50:07 »
Je zou Ubuntu opnieuw kunnen installeren.
Als er alleen Ubuntu op je schijf staat, kan je met de Windows-cd gewoon je hele schijf formatteren en daarop Windows installeren.
Als je terug Windows wilt gaan gebruiken, verwachten we je hier binnen de 4 maanden terug ;).

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

verwijderen Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/21, 18:56:22 »
Beste 123Jan456 ,

Je zou er goed aan doen eens wat te lezen over Ubuntu en wat handleidingen die overal staan door te nemen.

Begrijpelijk dat je er geen zin in hebt , echter al koop je een nieuwe schooter of auto zul je toch eerst moeten lezen hoe iets werkt.
(hollanders eigen, eerst eindeloos lopen kutten en schelden en dan pas de handleiding uit de prullenbak halen)

Dat je MP3 of andere zaken niet werken komt domweg omdat je niet alles in je sources.list hebt aanstaan en dat je niet alles geinstalleerd hebt.

Lees hier alles ff door.
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
verwijderen Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/21, 19:00:17 »
Citaat van: 123Jan456
Ubuntu irriteert mij omdat ik geen Mp3 en video kan afspelen; wanneer ik de betreffende drivers wil downloaden krijg ik steeds de mededeling: "the list of application is not available".
Dan is er mogelijk een fout in /etc/apt/sources.lst
Deze file copntroleren en dan een sudo update en een sudo upgrade zou moeten werken.

Edit: crashit we denken beiden hetzelfde :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

verwijderen Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/21, 19:00:18 »
Citaat van: 123Jan456
Ik wil eigenlijk Windows weer kunnen gebruiken.
Omdat ik nu enkel Ubuntu kan gebruiken denk ik dat ik Ubuntu moet verwijderen om weer Windows te kunnen gebruiken.
Ubuntu irriteert mij omdat ik geen Mp3 en video kan afspelen; wanneer ik de betreffende drivers wil downloaden krijg ik steeds de mededeling: "the list of application is not available".
Kijk eens of je hier wat mee kunt:
http://ubuntu-utah.ubuntuforums.org/showthread.php?t=579701

Citaat
Uit de verhalen van andere deelnemers aan het forum vrees ik te moeten opmaken dat straks noch Windows noch Ubuntu normaal functioneren.
Hoe bedoel je? Windows en Ubuntu kunnen gewoon naast elkaar gezet worden. Heb hier een dualboot met XP. Gebruik XP eigenlijk zelden.

Citaat
Is opnieuw installeren van Ubuntu een oplossing van het probleem.
Denk dat er gewoon iets mis is met de repo's. Check die link hierboven maar ff ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
verwijderen Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/21, 19:08:49 »
@123Jan456
Misschien dat je het beste even dat wat in http://forum.ubuntu-nl.org/message/223448#p223448 beschreven staat kunt gaan doen, voordat u nog een keer gaat vermelden dat Ubuntu niet doet wat u wilt dat het doet. Als u niets verandert, dan zal Ubuntu niet plotseling wel gaan werken. Als mijn uitleg in het andere thread onduidelijk is, mag u dat gerust vermelden..