Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OEM installatie  (gelezen 674 keer)

Offline woteb

  • Lid
OEM installatie
« Gepost op: 2007/05/04, 21:20:00 »
Het werken met de Alternate CD's heeft mijn voorkeur boven de Live CD's. Maar een van de keuzes die je kunt maken is een OEM installatie. Wat moet ik mij daarbij voorstellen, en is het bijv. handig als je meerdere (ongeveer) gelijkwaardige systemen hebt om die OEM installatie uit te voeren?
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Duckie

  • Lid
OEM installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/04, 21:26:25 »
Voor zover ik weet kun je een OEM installatie doen als je bijvoorbeeld een computer voor iemand anders wilt installeren, zodat diegene een eigen gebruikersnaam en wachtwoord kan instellen.
Ik heb het eens uitgeprobeerd en toen ik voor de eerste keer, na de installatie, opstartte kreeg ik een scherm met daar de mogelijkheid een gebruikersnaam en een wachtwoord in te stellen, en nog wat meer dingen die ik me niet meer kan herinneren.
Het is dus een beetje (boel) te vergelijken met een nieuwe pc die je in de winkel koopt met daarop een voorgeïnstalleerde windows.
____________________________________________

Offline mcgyver

  • Lid
OEM installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/04, 21:52:54 »
OEM laat je achteraf je "personalia" invullen. Klopt

Offline woteb

  • Lid
OEM installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/04, 22:01:00 »
Klinkt interessant. Kun je hier ook ISO's mee aanmaken of images?
Ik installeer hier en daar nog wel eens Ubuntu systemen. Meestal maak ik een partitie aan die even groot is als de image die ik met Partimage heb aangemaakt. Maar dat zou ik wel eens anders willen hebben.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)