Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Softmaker Office aanbieding  (gelezen 1084 keer)

Offline rico70

  • Lid
Softmaker Office aanbieding
« Gepost op: 2020/02/19, 14:29:33 »
Ik krijg een mail van Softmaker dat ik Softmaker Office Professional 2018 voor 3 besturingssystem €17,95 voor kan kopen.
Ik gebruik al jaren Open / LibreOffice en dat bevalt goed.
Voegt Softmaker iets toe?
Of kopen om daarmee een bedrijf te steunen wat Linux support ook al is het dan closed source.
 

Offline PKing

  • Lid
Re: Softmaker Office aanbieding
« Reactie #1 Gepost op: 2020/02/19, 15:23:33 »
Zover ik weet en mijn eega getest heeft voegt Softmaker weinig tot niets toe.
Ook met die software krijg je wat layout problemen wanneer iemand jouw document in MS office wil openen is mijn ervaring.
Door dat en nog wat andere dingen is mijn eega na drie jaar toch maar weer naar W10 gegaan :)
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Softmaker Office aanbieding
« Reactie #2 Gepost op: 2020/02/19, 17:00:26 »
Ik vind dat Libre office de laatste jaren steeds beter is gaan communiceren met andere soorten. Net toevallig nog enkele powerpoints gedraaid en dat zag er prima uit, en ik merk het ook aan uitwisselingen met school.
Als iets prima naar wens werkt hoeft het voor mij niet zo nodig vervangen te worden. Stabiliteit is ook wat waard, en experimenteren doe ik wel met andere dingen. Waarbij ik zeker niet ook nog een onbekendere (onzekerdere?) richting in wil steken, want ik weet niet in hoeverre SMOP goed uitwisselbaar is. En niet tegen betaling in dit vergelijk met het vrije LO.

Zo kijk ik er naar. Maar ja, wie ben ik. Verder kan ik er weinig over zeggen.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline PKing

  • Lid
Re: Softmaker Office aanbieding
« Reactie #3 Gepost op: 2020/02/19, 20:32:47 »
Mijn eega maakt nogal ingewikkelde spreadsheets voor de boekhouding, en dat geeft elke keer weer problemen, maar voor "normaal" gebruik is Libre zeker een aanrader.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Softmaker Office aanbieding
« Reactie #4 Gepost op: 2020/02/20, 15:41:39 »
Mijn eega maakt nogal ingewikkelde spreadsheets voor de boekhouding, en dat geeft elke keer weer problemen

Ik maak soms toch ook flink uitgebreide spreadsheets, en kom daarmee net zo ver als ik met excell kom.
Sterker nog. Ik waardeer LO omdat spreadsheets veel makkelijker rechtstreeks visueel in documenten te implementeren zijn (bv faktuur, LO Calc rekensheet in LO Writer odt). Het is weer net als vroeger met Novel Office die daar ook veel beter in was.

Maar ingewikkeld boekhouden in spreadsheets?
Joh, ga lekker aan de boekhoudsoftware. Vanaf pakweg 100 euro per jaar heb je een uitgebreid online pakket inclusief beveiligde rechtstreekse bank- en aangiftekoppelingen. Inclusief updates, zoals bijvoorbeeld als er weer een belastingwetje veranderd. Je doet dan je btw aangifte in een handjevol minuten.
En daarnaast nog de nodige overzichtelijke overzichten die je als ondernemer niet kunt missen om een goed bedrijfsbeleid en financieel beleid te volgen.
Lijkt moeilijk, maar een stuk makkelijker dan moeilijk doen in spreadsheets met alle foutrisico's van dien als je een formule fout typt.
Een mooi voorbeeld: https://www.snelstart.nl/
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline PKing

  • Lid
Re: Softmaker Office aanbieding
« Reactie #5 Gepost op: 2020/02/23, 18:26:17 »
Sorry maar mijn eega maakte al spreadsheets toen ecxell nog niet eens bestond :)

En ook ik merk dat wanneer ik een spreadsheet met allerlei voorgebakken dingen gemaakt in MS office open in Libre er altijd wel iets fout gaat.
En nee mijn eega gaat geen boekhoud software kopen zolang het in MS office gewoon werkt :)

Een ander mag daar best een andere mening over hebben natuurlijk :)
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Softmaker Office aanbieding
« Reactie #6 Gepost op: 2020/02/24, 12:14:14 »
En ook ik merk dat wanneer ik een spreadsheet met allerlei voorgebakken dingen gemaakt in MS office open in Libre er altijd wel iets.

Andersom ook. Dat heeft meer te maken met gebrekkige uitwisseling dan met slecht werkende software denk ik.

Een ander mag daar best een andere mening over hebben natuurlijk :)

Helemaal prima. Het was slechts een vrijblijvend goedbedoeld advies als ondernemer met ervaring van schriftelijk boekhouden geleerd via ondernemersboekhouding tot miljoenenboekhouding binnen een multinational.
Uiteraard ken ik de vaardigheden van je vriendin niet, maar ik zie maar wat (te) vaak kleine ondernemers/zzp-ers aanrommelen met excel en boekhoudkundige zaken verkeerd verwerken of berekenen dat het ook met aangiftes wel verkeerd moet gaan. Iets wat er zo ook snel in sluipt als je zelf iets gaat bouwen, maar wat grote gevolgen kan hebben.
Daarom gaf ik de optie even, maar klaarblijkelijk bij jouw gelukkig niet aan de orde. Mooi.
« Laatst bewerkt op: 2020/02/24, 12:17:04 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore