Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: JBuilder Ubuntu Edgy  (gelezen 2817 keer)

Nizzle

  • Gast
JBuilder Ubuntu Edgy
« Gepost op: 2007/01/19, 21:31:05 »
Hallo Mensen

ik ben pas overgestapt naar ubuntu.. had al een tijdje dual boot maar heb alles van windows en microsoft gedumpt nadat ik het voor de zoveelste keer helemaal zat was..

bevalt tot nu toe geweldig :D

alleen ik zit nu met een probleempje
op school moet ik JBuilder gebruiken voor het maken van JAVA applicaties.. voor projecten enzo

alleen ik krijg deze dus niet geinstalleerd :(
ik heb hem gedownload.. naar mijn bureaublad.. heb hem toen uitgepakt.. heb "install.bin" uitvoerbaar gemaakt..

en volgens mij was nu de volgende stap om "install.bin" uit te voeren en dan maar ff kijken met wat voor ingewikkelde toestanden ze me dan weer lastigvallen :D

maar daar zit dus het probleem..
kijk ik doe dit..

nizzle@nizzle-desktop:~$ cd Desktop
nizzle@nizzle-desktop:~/Desktop$ cd jb2005_linux
nizzle@nizzle-desktop:~/Desktop/jb2005_linux$ ls
index.html  install.bin  licensed.src  license.html  setup
nizzle@nizzle-desktop:~/Desktop/jb2005_linux$ ./install.bin
Preparing to install...
Extracting the JRE from the installer archive...
Unpacking the JRE...
Extracting the installation resources from the installer archive...
Configuring the installer for this system's environment...
nawk: error while loading shared libraries: libm.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory
dirname: error while loading shared libraries: libc.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory
/bin/ls: error while loading shared libraries: librt.so.1: cannot open shared object file: No such file or directory
basename: error while loading shared libraries: libc.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory
dirname: error while loading shared libraries: libc.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory
basename: error while loading shared libraries: libc.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory
hostname: error while loading shared libraries: libc.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory

Launching installer...

grep: error while loading shared libraries: libc.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory
/tmp/install.dir.10074/Linux/resource/jre/bin/java: error while loading shared libraries: libpthread.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory
ik had ditzelfde probleem ook al met Mercury Messenger.. maar deze heb ik weten te instaleren via een .deb bestand dat ik ergens had gevonden

weet iemand hoe ik nu JBuilder kan installeren? :(

oh en trouwens ik had dit dus ook al gevraagd bij de internationale ubuntu forums alleen hier krijg ik geen antwoord :(
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=337662

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
JBuilder Ubuntu Edgy
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/19, 22:34:26 »
Is  dat programma beschikbaar voor Linux?

Verplichten ze je om Windows te gebruiken vraag dan steeds om een legaal exemplaar van XP om op jouw pc te installeren of vraag hen een pc in leen,
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Nizzle

  • Gast
JBuilder Ubuntu Edgy
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/19, 22:42:52 »
dat programma is beschikbaar voor linux en ik heb dus ook de linux versie gedownload ;)

windows is voor mijn school gelukkig niet geheel verplicht.. al word er wel veel gebruik gemaakt van die microsoft programma's.. gelukkig zijn die (tot nu toe?) makkelijk te vervangen
zo heb ik MS Virtual PC vervangen met VMware etc :)

k heb ook wel een legaal exemplaat van XP.. alleen dat was niet mijn reden om over te stappen naar Ubuntu
ik heb gewoon steeds meer een hekel gekregen aan Windows.. nou ja vrijwel alles van Microsoft zelfs..
daardoor ben ik toen een dual boot begonnen en toen bleek dat ik behalve gamen geen reden had om nog op Windows te zijn.. en tegenwoordig game ik niet meer en ging Vista proberen.. Vista werd geblokkeerd.. en toen ben ik definitief overgestapt
dat was de druppel :P

maar terug ontopic
het programma is beschikbaar voor linux
http://www.codegear.com/Default.aspx?tabid=143
ik heb 2005 foundation voor linux gedownload.. in het engels :P

Offline SWAT

  • Administrator
JBuilder Ubuntu Edgy
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/20, 00:27:45 »
Uhm, stel eens voor Eclipse te gebruiken ipv Jbuilder. Het is beter en sneller!

Aline

  • Gast
JBuilder Ubuntu Edgy
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/20, 07:52:23 »
@Nizzle
Ik ben nog niet HELEMAAL wakker, maar klopt het dat ik NIET zie dat je een en ander als root installeert? Dat zal toch moeten. En welke versie van Ubuntu gebruik je?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
JBuilder Ubuntu Edgy
« Reactie #5 Gepost op: 2007/01/20, 11:16:24 »
Ik zie in de foutmelding dat het pakket verwacht dat je systeem het pakket: libm.so.6 heeft.

Ik heb ff voor mezelf gekeken en 't nergens gevonden, ook niet in synaptic. :(
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Nizzle

  • Gast
JBuilder Ubuntu Edgy
« Reactie #6 Gepost op: 2007/01/20, 12:33:35 »
Citaat van: SWAT
Uhm, stel eens voor Eclipse te gebruiken ipv Jbuilder. Het is beter en sneller!
al geprobeert.. maar ik moet JBuilder gebruiken van school..

Citaat van: Aline
@Nizzle
Ik ben nog niet HELEMAAL wakker, maar klopt het dat ik NIET zie dat je een en ander als root installeert? Dat zal toch moeten. En welke versie van Ubuntu gebruik je?
geprobeert en maakt geen verschil..

nizzle@nizzle-desktop:~$ sudo -s
Password:
root@nizzle-desktop:~# cd Desktop
root@nizzle-desktop:~/Desktop# cd jb2005_linux
root@nizzle-desktop:~/Desktop/jb2005_linux# sudo ./install.bin
Preparing to install...
Extracting the JRE from the installer archive...
Unpacking the JRE...
Extracting the installation resources from the installer archive...
Configuring the installer for this system's environment...
nawk: error while loading shared libraries: libm.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory
dirname: error while loading shared libraries: libc.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory
/bin/ls: error while loading shared libraries: librt.so.1: cannot open shared object file: No such file or directory
basename: error while loading shared libraries: libc.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory
dirname: error while loading shared libraries: libc.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory
basename: error while loading shared libraries: libc.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory
hostname: error while loading shared libraries: libc.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory

Launching installer...

grep: error while loading shared libraries: libc.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory
/tmp/install.dir.4920/Linux/resource/jre/bin/java: error while loading shared libraries: libpthread.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory
en ik gebruik Ubuntu 6.10 ;)

Citaat van: bartek
Ik zie in de foutmelding dat het pakket verwacht dat je systeem het pakket: libm.so.6 heeft.

Ik heb ff voor mezelf gekeken en 't nergens gevonden, ook niet in synaptic. :(
hmm.. dat klinkt best wel stom..
hoe moet ik aan dat pakket komen dan..? =/

Aline

  • Gast
JBuilder Ubuntu Edgy
« Reactie #7 Gepost op: 2007/01/20, 14:31:47 »
Citaat van: Nizzle
Citaat van: SWAT
Uhm, stel eens voor Eclipse te gebruiken ipv Jbuilder. Het is beter en sneller!
al geprobeert.. maar ik moet JBuilder gebruiken van school.
Was JBuilder niet van Borland? Veel scholen kozen die vanwege zeer lage kosten. Maar verdorie, Eclipse, Netbeans, JBuilder, je programmeert er Java mee, wat maakt het uit welke IDE iemand gebruikt voor school?? Tenzij de school specifiek lesgeeft in de IDE JBuilder natuurlijk.

Citaat van: Nizzle
Citaat van: bartek
Ik zie in de foutmelding dat het pakket verwacht dat je systeem het pakket: libm.so.6 heeft.

Ik heb ff voor mezelf gekeken en 't nergens gevonden, ook niet in synaptic. :(
hmm.. dat klinkt best wel stom..
hoe moet ik aan dat pakket komen dan..? =/
Via Google zoeken, dan kom je op allerlei websites uit die die libraries ter beschikking stellen.

Nizzle

  • Gast
JBuilder Ubuntu Edgy
« Reactie #8 Gepost op: 2007/01/20, 15:00:21 »
Citaat van: Aline
Citaat van: Nizzle
Citaat van: SWAT
Uhm, stel eens voor Eclipse te gebruiken ipv Jbuilder. Het is beter en sneller!
al geprobeert.. maar ik moet JBuilder gebruiken van school.
Was JBuilder niet van Borland? Veel scholen kozen die vanwege zeer lage kosten. Maar verdorie, Eclipse, Netbeans, JBuilder, je programmeert er Java mee, wat maakt het uit welke IDE iemand gebruikt voor school?? Tenzij de school specifiek lesgeeft in de IDE JBuilder natuurlijk.
ja is inderdaad van borland..
en ik krijg les met JBuilder.. dus vandaar dat ik me daar voorlopig maar even aan houd
kan later altijd esclipse nog proberen

Citaat van: Aline
Citaat van: Nizzle
Citaat van: bartek
Ik zie in de foutmelding dat het pakket verwacht dat je systeem het pakket: libm.so.6 heeft.

Ik heb ff voor mezelf gekeken en 't nergens gevonden, ook niet in synaptic. :(
hmm.. dat klinkt best wel stom..
hoe moet ik aan dat pakket komen dan..? =/
Via Google zoeken, dan kom je op allerlei websites uit die die libraries ter beschikking stellen.
ik zal vanmiddag wel ff zoeken dan..

Nizzle

  • Gast
JBuilder Ubuntu Edgy
« Reactie #9 Gepost op: 2007/01/20, 20:46:56 »
ik heb even gezocht op internet

dit is de enige oplossing voor dit
http://forum.mercury.to/index.php?showtopic=14198

en ik heb geen flauw id wat daar nou eigenlijk mee kan :D

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
JBuilder Ubuntu Edgy
« Reactie #10 Gepost op: 2007/01/20, 21:04:23 »
met die link zijn wij niets tenzij we ons inloggen.
En daar heb ik geen zin in.
Kunt ge dat artikel ff hier posten?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Nizzle

  • Gast
JBuilder Ubuntu Edgy
« Reactie #11 Gepost op: 2007/01/20, 22:08:56 »
ah sorry wist ik niet

Citaat
I had the same problems with some launchers of java programs.
The solution I found that works is the following:

1. Make a backup of Mercury file:
cp Mercury Mercury.bak
2. Comment the lines with export LD_ASSUME_KERNEL and create a new Mercury file:
cat Mercury.bak | sed "s/export LD_ASSUME_KERNEL/#xport LD_ASSUME_KERNEL/" > Mercury
3. Try now to execute Mercury and if it works you can delete Mercury.bak

Bye!


Nizzle

  • Gast
JBuilder Ubuntu Edgy
« Reactie #13 Gepost op: 2007/01/24, 18:25:27 »
hmm.. ja dat is om normaal te installeren..
als t nou maar gewoon op die manier kon :D

ik heb inmiddels ook gezocht naar die lib.so.6 library maar heb niets kunnen vinden..

dat in mijn laatste quote van het mercury forum heb ik ook geprobeert..
maar voor zover ik begreep moest ik dus die .bin file openen met een tekstverwerker en daar een paar regels waar die code in staat moet ik als commentaar zetten of verwijderen..
maar die install.bin is dus 95 MB ofzo dus al mijn tekstverwerkers hebben het nogal lastig om dat bestand te open :D
en na een paar minuten crashen ze dus allemaal..

en nu heb k dus weer geen flauw id hoe ik JBuilder moet installeren :(
ik heb het op school ook nagevraagd aan mijn leraar voor java.. hij gebruikt tegenwoordig thuis ook ubuntu.. alleen hij gebruikt 6.06 en daarbij zijn er dus geen problemen met dezelfde installer..

JBuilder Ubuntu Edgy
« Reactie #14 Gepost op: 2007/01/25, 08:25:46 »
Vroeger heb ik dit in het middelbaar moeten gebruiken. Nu ik zelf kan kiezen ga ik toch volledig voor eclips. Dus als je Jbuilder niet verplicht bent te gebruiken zou ik het ook niet doen!

Hoe je het best je probleem oplost, weet ik ook niet
Arvid

Offline Scarecrow

  • Lid
JBuilder Ubuntu Edgy
« Reactie #15 Gepost op: 2008/08/22, 20:50:37 »
Hoi Nizzle,

Heb jeje probleem al op kunnen lossen met JBuilder?

Grtz,

Scare

Nizzle

  • Gast
JBuilder Ubuntu Edgy
« Reactie #16 Gepost op: 2008/08/22, 22:31:21 »
meer dan 1,5 jaar oud topic ;)

maar ja ik heb het toen kunne oplossen.. vraag me niet hoe :P
gebruik tegenwoordig altijd mijn mac met eclipse voor programmeren..

Offline Scarecrow

  • Lid
JBuilder Ubuntu Edgy
« Reactie #17 Gepost op: 2008/08/23, 14:30:42 »
Hahaha, ja ik liep tegen het zelfde probleem aan..... Ik ben 2 stappen verder gekomen, maar daar is het dan ook bij gebleven.

Nou, van ellende ook maar overgegaan op Eclipse.

Daarnaast probeer ik Jbuilder 2008 te instaleren..... De install launcher start wel op, maar er is niets in te zien.
Gek genoeg moeten er toch hyperlinks op zitten, maar die zie ik niet...... op de tast heb ik er wel gevonden. Weet jij hoe dit komt? Hoe is dit te verhelpen?

Bij de weg.... Deed je die opleiding aan de Open Universiteit?