Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos internet met Linksys  (gelezen 852 keer)

Arnokeh

  • Gast
Draadloos internet met Linksys
« Gepost op: 2010/10/18, 17:44:01 »
Ik heb overlangst een oude computer uit het stof gehaald om er programma's op uit te testen enzo. Nou wil ik deze programma's niet enkel op Windows proberen maar ook op Linux.
Maar, aangezien het een oude computer is, werkt hij nog met een adapter (Wireless-G PCI Adapter) van Linksys.
De bij geleverde CD bevat de nodige driver, maar deze CD is gemaakt voor Windows XP (& 2000).
Iemand enig idee hoe ik nu internet op mijn Linux kan krijgen (nieuwste versie van Ubuntu), en mij het kan uitleggen (nog maar gisteren Ubuntu gedownload), het zou geapprecieerd worden.

Offline joop905

  • Lid
Re: Draadloos internet met Linksys
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/18, 17:54:47 »

Offline Reijer

  • Lid
Re: Draadloos internet met Linksys
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/18, 22:07:27 »
Ik heb overlangst een oude computer uit het stof gehaald om er programma's op uit te testen enzo. Nou wil ik deze programma's niet enkel op Windows proberen maar ook op Linux.
Maar, aangezien het een oude computer is, werkt hij nog met een adapter (Wireless-G PCI Adapter) van Linksys.
De bij geleverde CD bevat de nodige driver, maar deze CD is gemaakt voor Windows XP (& 2000).
Iemand enig idee hoe ik nu internet op mijn Linux kan krijgen (nieuwste versie van Ubuntu), en mij het kan uitleggen (nog maar gisteren Ubuntu gedownload), het zou geapprecieerd worden.
Misschien werkt het met een oudere Ubuntu versie wel. Ik zeg dit omdat mijn ACER laptop onder Ubuntu tot en met 9.10 prima bekabeld en draadloos internet op kon. Met 10.04 en 10.04.1 en 10.10 niet meer draadloos!

Reijer.