Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] hoe download ik foto's van nikon coolpixp500  (gelezen 15702 keer)

Offline bitti

  • Lid
Re: hoe download ik foto's van nikon coolpixp500
« Reactie #50 Gepost op: 2011/07/12, 07:30:25 »
In mediamap geen applicaties van disk ( enkel cdrom en data)
Denk dat het idd is zoals vistaus zegt en wachten tot de bug eruit gehaald is :(

Denk dat er voor mij niets anders opzit dan een externe kaartlezer aanschaffen en zo mijn foto's proberen te downloaden. Ga er vandaag om en laat jullie weten of het lukt.

Re: hoe download ik foto's van nikon coolpixp500
« Reactie #51 Gepost op: 2011/07/12, 10:15:01 »
Dat is inderdaad de beste oplossing voor nu bitti :) En externe kaartlezers zijn gelukkig goedkoop :)

Offline Dirk70

  • Lid
    • DJP Fotografie
Re: hoe download ik foto's van nikon coolpixp500
« Reactie #52 Gepost op: 2011/07/12, 10:18:55 »
Heb een D60 en gebruik digikam om de foto's in te lezen. Lukte eerst ook niet tot ik de camera unmounte, toen werkte het gewoon!

Re: hoe download ik foto's van nikon coolpixp500
« Reactie #53 Gepost op: 2011/07/12, 11:36:59 »
Alleen mount de camera bij bitti niet eens.

Offline bitti

  • Lid
Re: hoe download ik foto's van nikon coolpixp500
« Reactie #54 Gepost op: 2011/07/12, 19:53:11 »
Halleluja, ik krijg mijn foto's op de pc.
Externe kaartlezer gekocht  en toen lukte het zonder problemen om ze via shotwell te openen.
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat shotwell in vergelijking met het originele nikon fotobewerkingsprogramma  heel erg basic is. ( en dus wel een beetje teleurstelt. )  Je kan je foto's opladen en dat is het dus.... Iemand enig idee welk programma wat uitgebreider is, kwestie van de foto's te kunnen bewerken?
Hoop dat de oplossing snel gevonden wordt om de originele Nikonsoftware te kunnen gebruiken.
Dien ik nu opgelost voor het topic te zetten? Is toch nog maar een noodoplossing of depannage, kern van de zaak is nog steeds een probleem ?
Alleszins iedereen nog eens van harte bedankt voor het geduld, advies en oplossingen  die werden getoond.
Bitti

Offline heir4c

  • Lid
Re: hoe download ik foto's van nikon coolpixp500
« Reactie #55 Gepost op: 2011/07/12, 20:15:10 »
Misschien dit: http://www.gphoto.org/
Zit in de pakketten van ubuntu. (Toepassingen>UbuntuSoftwareCenter)
Lees ook eens de info die je vind in het SoftwareCenter. Rechtsboven in het zoekveld gphoto intikken (je hoeft NIET op Enter te klikken, hij zoekt automatisch)
Weet niet of jouw toestel ondersteund gaat worden (staat niet in de lijst op de site)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: hoe download ik foto's van nikon coolpixp500
« Reactie #56 Gepost op: 2011/07/12, 20:49:06 »
Gphoto? DigiKam is daar het beste programma voor! :)
http://www.digikam.org
Kun je zo uit het Softwarecentrum installeren :)

Re: hoe download ik foto's van nikon coolpixp500
« Reactie #57 Gepost op: 2011/07/12, 20:55:56 »
Halleluja, ik krijg mijn foto's op de pc.
Externe kaartlezer gekocht  en toen lukte het zonder problemen om ze via shotwell te openen.
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat shotwell in vergelijking met het originele nikon fotobewerkingsprogramma  heel erg basic is. ( en dus wel een beetje teleurstelt. )  Je kan je foto's opladen en dat is het dus.... Iemand enig idee welk programma wat uitgebreider is, kwestie van de foto's te kunnen bewerken?
Hoop dat de oplossing snel gevonden wordt om de originele Nikonsoftware te kunnen gebruiken.
Dien ik nu opgelost voor het topic te zetten? Is toch nog maar een noodoplossing of depannage, kern van de zaak is nog steeds een probleem ?
Alleszins iedereen nog eens van harte bedankt voor het geduld, advies en oplossingen  die werden getoond.
Bitti
Dan kijk je toch echt niet goed, je kunt foto's taggen, bewerken, exporteren, enzovoorts.

Re: hoe download ik foto's van nikon coolpixp500
« Reactie #58 Gepost op: 2011/07/12, 22:49:24 »
Shotwell heeft wat basis dingetjes als rode ogen correctie e.d. Voor wat geavanceerder plaatjes bewerken is er natuurlijk GIMP (zeg maar de open source photoshop) of anders is het wat eenvoudigere Pinta misschien een optie, dat lijkt wat op het Windowsprogramma Paint.net. Beide kun je uit het softwarecentrum vissen.

Heel misschien kun je het Nikonprogramma in Wine werkend krijgen maar dan niet voor communicatie met de camera.

Offline bitti

  • Lid
Re: hoe download ik foto's van nikon coolpixp500
« Reactie #59 Gepost op: 2011/07/12, 23:24:02 »
ok, ga eerst vistaus zijn advies volgen en shotwell wat van dichterbij bekijken. Het is wat het is, niets aan te doen. Blijven treuren over mankerende Nikonsoftware heeft ook geen zin. Hou dit onderwerp even voor bekeken, nog veel Ubuntu exploratiewerk voor de boeg.
Bitti

Offline Dirk70

  • Lid
    • DJP Fotografie
Re: hoe download ik foto's van nikon coolpixp500
« Reactie #60 Gepost op: 2011/07/13, 00:22:17 »
GIMP, Picassa en Digikam zijn zover ik weet de programma's die je nodig hebt.


Offline bitti

  • Lid
Re: [Opgelost] hoe download ik foto's van nikon coolpixp500
« Reactie #61 Gepost op: 2011/07/13, 13:15:16 »
picasa had ik ten tijde van het Windowshoofdstuk, gemakkelijk te downloaden op Ubuntu?

@femke: ik heb een interne/ingebouwde kaartlezer, die is aangesloten op het moederbord maar werkt(e) niet. Nu dus een externe aangeschaft die aangesloten is op usbpoort.

hèhe, ubuntu...eens je eraan begint, veel te ontdekken. =D