Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Apple kondigt iPhone 5S en "Budget" iPhone 5C aan  (gelezen 2293 keer)

Apple kondigt iPhone 5S en "Budget" iPhone 5C aan
« Gepost op: 2013/09/10, 21:47:59 »
Wat een lachertje,

Na maanden van geruchten en speculatie is het dan toch werkelijkheid:
Apple komt met een iPhone 5C. Maar waar wordt het hele internet en  de Apple fanbase nou gek van: Dat de iPhone 5C gewoon een iPhone 5 is van vorig jaar MET een plastic behuizing. Een downgrade dus.

En de prijs dan? Plastic en dan ook al die geruchten dat ze met een budget iPhone komen? Die waren voor de helft waar.
De iPhone 5C kost (16GB) €600(!). (bron: apple.de)

Dit bedrijf is zo goed als dood :). Net als haar imago.  Kan niet wachten op Ubuntu Touch!
"Avoid the Windows of Hell and avoid the forbidden fruit. Use Linux."

Re: Apple kondigt iPhone 5S en "Budget" iPhone 5C aan
« Reactie #1 Gepost op: 2013/09/10, 23:30:48 »
Uhm, de specs van de 5C zijn niet volledig van de vorige generatie dus...

Maar de prijs is een lachertje ja. 100 euro vind ik zo weinig verschil, dan kun je net zo goed voor de 5S gaan (en ze hadden dan wel aluminium mogen gebruiken in de 5C).
Maar dat Apple zo goed als dood is lijkt me niet. Dat zegt men constant, maar men zegt ook constant "Windows is dood, dit is het jaar van Linux"... tja ;)

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Apple kondigt iPhone 5S en "Budget" iPhone 5C aan
« Reactie #3 Gepost op: 2013/09/12, 12:41:24 »
Overigens: de 5S is wel erg innovatief met zijn 64-bit CPU (software natuurlijk niet, maar qua hardware wel).

Maar goed, Ubuntu Touch is inderdaad veel beter naar mijn mening.

Re: Apple kondigt iPhone 5S en "Budget" iPhone 5C aan
« Reactie #4 Gepost op: 2013/09/12, 21:38:14 »
Innovatief zeker. Maar wat moet je er in godsnaam mee? Alleen 64 bit ondersteunde apps krijgen misschien een kleine speed boost. Daarnaast die 5C. Is dat innovatief? Dat is gewoon een iPhone 5 in een plastic behuizing.

Ik haat geen dingen, maar ik heb een spuug hekel aan Apple als bedrijf, en aan de hele fan cult. Ik was de opening van de Apple Store in Amsterdam, en mijn hemel ik heb nog nooit zo'n grote idiote bende gezien. Gejuich, geklap,enz. En waarvoor? Een merk. Een bedrijf. En dan ook nog eens een bedrijf dat de rechtbank als business tool gebruikt, onzin uitkraampt zoals meneer Cook laatst over dat hij vondt dat er te veel ideeën werden gejat van Apple. De mensen die huilend van blijdschap de store binnen liepen hadden totaal geen idee dat ze veels te dure, mooi uitziende handboeien kopen genaamd iPhone's, iPad's en Mac's.
En ja, Tim Cook bakt er niet veel van. Maar kan me niet veel schelen aangezien ik ook een hekel had een Steve "Jezus van de computing" Jobs. Ik herinner me nog dat Steve Jobs toen hij stierf alle media aandacht had, en een echte held,  Dennis Ritchie, die ook in de zelfde maand stierf genegeerd werd. Maar ja, zo ging het ook bij Nikola Tesla...

Soms vind ik het vreemd dat er zo veel Linux gebruikers een hekel hebben aan Microsoft, terwijl ik vind dat Apple de grootste klootzak is in de technologie wereld is die helemaal niks toevoegt. Behalve rechtszaken natuurlijk!
"Avoid the Windows of Hell and avoid the forbidden fruit. Use Linux."

Re: Apple kondigt iPhone 5S en "Budget" iPhone 5C aan
« Reactie #5 Gepost op: 2013/09/12, 23:24:05 »
Ik zei ook niet dat de 5C innovatief is. Integendeel, dat ding zou ik nog niet gratis willen hebben.
Maar 64-bit CPU is niet alleen apps die een boost krijgen, vooral games krijgen een grote boost en dat is wel fijn want games worden steeds krachtiger voor smartphones.

Ik heb trouwens geen hekel aan MS, alleen aan die aap van een Ballmer.

Ben het wel met je eens w.b.t. Dennis Ritchie. Elke keer als iemand over Jobs zijn dood begint voer ik als argument dat ik het overdreven onzin vind want Ritchie was veel belangrijker maar die kreeg niet half zoveel aandacht...

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Apple kondigt iPhone 5S en "Budget" iPhone 5C aan
« Reactie #6 Gepost op: 2013/09/13, 00:01:47 »
Daarnaast die 5C. Is dat innovatief? Dat is gewoon een iPhone 5 in een plastic behuizing.
Misschien is dat wel omdat metaal de WiFi antenne (te veel) afschermt, nu zal het beter werken :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Apple kondigt iPhone 5S en "Budget" iPhone 5C aan
« Reactie #7 Gepost op: 2013/09/13, 00:33:38 »
Trouwens, de 5C heeft geen plastic maar polycarbonaat. Dat maakt de 5C er niet beter op maar even om verwarring te voorkomen.

@Ron: Als dat de reden is waarom hebben ze de 5S dan niet ook voorzien van een polycarbonaat-behuizing?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Apple kondigt iPhone 5S en "Budget" iPhone 5C aan
« Reactie #8 Gepost op: 2013/09/13, 01:00:20 »
@Ron: Als dat de reden is waarom hebben ze de 5S dan niet ook voorzien van een polycarbonaat-behuizing?
Dat zal je aan de heren van Apple moeten vragen, ik opperde alleen een mogelijkheid, gezien de WiFi problemen die in het verleden de kop op staken.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Apple kondigt iPhone 5S en "Budget" iPhone 5C aan
« Reactie #9 Gepost op: 2013/09/13, 10:06:13 »
De Chinezen zijn volop bezig met het lanceren van hun eigen merken en producten. Ik denk dat die nieuwe 'budget' telefoon van Apple enkel goed is voor breindode Apple-fans. In ieder geval: ik zou het nooit aankopen zo'n locked-in product.

Trouwens kan niet wachten om Ubuntu-Touch te porten op deze smartphone van China  :P
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Apple kondigt iPhone 5S en "Budget" iPhone 5C aan
« Reactie #10 Gepost op: 2013/09/13, 17:24:10 »
Ik zei ook niet dat de 5C innovatief is. Integendeel, dat ding zou ik nog niet gratis willen hebben.
Maar 64-bit CPU is niet alleen apps die een boost krijgen, vooral games krijgen een grote boost en dat is wel fijn want games worden steeds krachtiger voor smartphones.

Ik heb trouwens geen hekel aan MS, alleen aan die aap van een Ballmer.

Ben het wel met je eens w.b.t. Dennis Ritchie. Elke keer als iemand over Jobs zijn dood begint voer ik als argument dat ik het overdreven onzin vind want Ritchie was veel belangrijker maar die kreeg niet half zoveel aandacht...

Helemaal mee ens, en ja alleen meneer Ballmer moet ik ook niet zo. Ben super blij dat die idioot weg gaat. Ballmer is geen technisch iemand zoals meneer Gates, maar een zakenman zonder hersenen. Net zoals hij toen Linux vergeleek met een kanker. Waar haal je het vandaan, Steve?

Vraagje over Ubuntu Touch: dit wordt dus een mobiel OS, beschikbaar voor alle Android telefoons? Of moet het eerst van model naar model geport worden?
"Avoid the Windows of Hell and avoid the forbidden fruit. Use Linux."

Re: Apple kondigt iPhone 5S en "Budget" iPhone 5C aan
« Reactie #11 Gepost op: 2013/09/13, 20:08:53 »
Ubuntu Touch wordt in eerste instantie voor de Galaxy Nexus en LG Nexus gemaakt (telefoon) en de Nexus 7 en 10 (tablet) vrijgegeven. Voor andere toestellen en tablets ben je afhankelijk van de community.
En dat is NIET alleen Android-hardware.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Apple kondigt iPhone 5S en "Budget" iPhone 5C aan
« Reactie #12 Gepost op: 2013/09/16, 19:32:24 »
sorry hoor maar volgens mij had Steve Jobs dit nooit goedgekeurt als hij nog leefde
http://www.apple.com/iphone-5c/design/
en hiermee kun je me toch vloekende kleurencombo's maken!
http://www.apple.com/partners/iphone-5c/store/

ik bedoel: Apple is altijd een "premium" product geweest waarbij het design zo simpel mogelijk moest zijn, nu komen ze met een kermis aan kleurtjes op te halen voor €100,- tot €200,- dit is zó NIET apple!
« Laatst bewerkt op: 2013/09/16, 19:38:24 door niekn »

Re: Apple kondigt iPhone 5S en "Budget" iPhone 5C aan
« Reactie #13 Gepost op: 2013/09/16, 20:06:47 »
sorry hoor maar volgens mij had Steve Jobs dit nooit goedgekeurt als hij nog leefde
http://www.apple.com/iphone-5c/design/
en hiermee kun je me toch vloekende kleurencombo's maken!
http://www.apple.com/partners/iphone-5c/store/

ik bedoel: Apple is altijd een "premium" product geweest waarbij het design zo simpel mogelijk moest zijn, nu komen ze met een kermis aan kleurtjes op te halen voor €100,- tot €200,- dit is zó NIET apple!

Lol. Steve Jobs had de iPad Mini niet eens goedgekeurd. Hij riep tot aan zijn dood dat 7 inch-tablet geen schijn van kans zouden maken op de markt en zie daar: Tim brengt na zijn dood de iPad Mini uit die maar een tikkeltje groter is dan 7 inch.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Apple kondigt iPhone 5S en "Budget" iPhone 5C aan
« Reactie #14 Gepost op: 2013/09/17, 08:54:41 »
@vistaus: jaah maar 7.1 inch is groter dan 7"! die 0.1 doen 't m :-)