Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Terminal laat cd niet zien  (gelezen 792 keer)

Terminal laat cd niet zien
« Gepost op: 2019/09/19, 15:43:46 »
Het rijtje:
--------------
cd Down*
ls
libreoffice-deb
cd libreoffice-deb
ls (laat niks meer zien)
DEBS
sudo dpkg -i  *.deb
--------------------
werkt niet meer na "laat niks meer zien"
Met Bestanden bekijken werkt het normaal...
Wat is hier aan de hand?
« Laatst bewerkt op: 2019/09/22, 13:52:42 door DickStomp »
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: Terminal laat cd niet zien
« Reactie #1 Gepost op: 2019/09/19, 21:16:44 »
Hallo, dat "laat nix meer zien" zou kunnen beteken / betekent dat libreoffice-deb geen map is, maar gewoon een bestand. Je kunt niet cd'en naar een bestand. Je kunt wel een ls doen op dat bestand:
ls libreoffice-deb

Re: Terminal laat cd niet zien
« Reactie #2 Gepost op: 2019/09/22, 13:55:25 »
Hallo, dat "laat nix meer zien" zou kunnen beteken / betekent dat libreoffice-deb geen map is, maar gewoon een bestand. Je kunt niet cd'en naar een bestand. Je kunt wel een ls doen op dat bestand:
ls libreoffice-deb
Het is wel een map, want DEBS (met alle *.deb) staat erin en die moeten met  dpkg -i *.deb verwerkt worden!
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Offline HarzG

  • Lid
Re: Terminal laat cd niet zien
« Reactie #3 Gepost op: 2019/09/22, 16:16:57 »
Een verklaring voor het niet zien van een map in de terminal heb ik niet.
Waarom installeer je DEB's met de terminal? De programma's van deze DEB's worden namelijk niet meegenomen in de updates van je systeem.

Ik zou eerder voor een PPA kiezen. Als je deze commando's uitvoert, krijgt je de versie 6.3 inclusief de update-ondersteuning op je systeem.
sudo add-apt-repository ppa:libreoffice/libreoffice-6-3
sudo apt-get update
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Terminal laat cd niet zien
« Reactie #4 Gepost op: 2019/09/22, 16:51:02 »
Even buiten dit probleem om: ik heb (Xubuntu) LibreOfficeversie: 6.0.7.3 en omdat deze versie versie probleemloos werkt vraag ik mij af: waarom wil je een update als de huidige versie prima werkt?
Uiteindelijker komt een update vanzelf wel binnen al duurt dat wat langer.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Re: Terminal laat cd niet zien
« Reactie #5 Gepost op: 2019/09/22, 19:02:06 »
Even buiten dit probleem om: ik heb (Xubuntu) LibreOfficeversie: 6.0.7.3 en omdat deze versie versie probleemloos werkt vraag ik mij af: waarom wil je een update als de huidige versie prima werkt?
Uiteindelijker komt een update vanzelf wel binnen al duurt dat wat langer.
Sorry Polleke, ik ben gewend aan de orde van Ubuntu. Voor LibreOffice reageer ik op "leuke software". Maar ik zal mij schikken naar de orde van de apt! Bedankt.

Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail