Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluid in VirtualBox  (gelezen 1219 keer)

FrankLW

  • Gast
Geluid in VirtualBox
« Gepost op: 2009/05/10, 10:00:09 »
Zeer bizar, ik heb alle instellingen geprobeerd maar ik krijg op geen enkele manier geluid te horen op Windows XP, geïnstalleerd onder ubuntu 9.04. Weet iemand waar het aan ligt? Ik heb een Realtek geluidskaart.

Valt dit op te lossen?

Weet er iemand trouwens waarom XP onder Ubuntu zo pijnlijk snel is? :)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Geluid in VirtualBox
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/10, 10:27:32 »
Bij de Settings van de virtuele machine moet een vinkje gezet zijn bij "Enable Audio". Standaard wordt dan de "Null Audio Driver" gebruikt. De virtuele machine "ziet" dan een geluidskaart maar er het geluid wordt NIET doorgegeven aan de host (9.04 bij jou).
Je kan kiezen voor "Host Audio Driver" PulseAudio. Hier krijg ik dan geluid van XP in een virtuele machine onder Ubuntu 9.04.

Ik heb een Realtek geluidskaart.
Dit is niet zo relevant. Ubuntu zal je geluidskaart aansturen, geluid van de virtuele machine wordt via ubuntu doorgegen (de virtuele machine stuurt deze kaart dus NIET zelf aan).

Weet er iemand trouwens waarom XP onder Ubuntu zo pijnlijk snel is? :)
Bedoel je de werking of het opstarten?
Normaal zal XP alle hardware moeten aansturen maar in een virtuele omgeving niet. Je kan dit niet zomaar vergelijken.
Bovendien zal bij een herstart van XP delen van de disk nog in het (ubuntu) geheugen staan. Bij een "normale" herstart is het geheugen leeg en moet alles opnieuw van schijf komen.
Vaak heeft een virtuele machine ook minder grafische mogelijkheden dan de fysieke machine wat de snelheid ten goede kan komen.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Geluid in VirtualBox
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/10, 22:33:00 »
@testcees
In windows 7 geen geluid....

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Geluid in VirtualBox
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/11, 11:17:15 »
@leoquant: De vraag ging over XP en daar krijg ik wel geluid. Met de laatste win7 trial lukte mij dit ook niet. Geen problemen mee: mijn interesse in win7 is al over voordat de trial periode afloopt ;)
Ik vermoed dat win7 geen goede drivers heeft voor de geluidskaart die door VirtualBox worden geemuleerd.
Klik links bovenin op Documentatie

FrankLW

  • Gast
Re: Geluid in VirtualBox
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/12, 08:56:14 »
Sorry, maar ik heb bij die audio opties echt elke optie geprobeert en geen enkele heeft tot gevolg dat het xp-geluid weergegeven wordt. Kan het probleem elders liggen?