Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluid opnemen  (gelezen 8226 keer)

Offline Petervdw

  • Lid
Geluid opnemen
« Reactie #25 Gepost op: 2008/11/06, 11:43:16 »
Aan Jakke5
Die kaart doet het. Als je hem wilt hebben, stuur dan je adres via de e-mail. Stuur ik hem op.
Moest wel even scharrelen met die mixers en een tweede kaart. Opnemen volumeregeling lukte uiteindelijk door onder Voorkeuren van de HDA Intelmixer aan te geven dat het via: Opname actief:
Capture: Alsa PCM on front (ES1371 DAC2/ADC) via DMA Pulse Audio Mixer geregeld moest worden.. Rode lampje eronder uitvinken. Dat ES1371 zal wel op het kaartje slaan.
Misschien kun jij dat ook proberen.
Tja, mijn fantasie is zo langzamerhand wel een beetje aan het opraken. Ik wou dat iemand me nu eens goed kon uitleggen hoe het nu eigenlijk met al die mixers en volume regelaars precies zit in ubuntu, en de apparaatjes die erbij horen.
Tot vanavond, peter

Die Capture toestand kun je ook heel makkelijk terugvinden in de GNOME ALSA Mixer. Die kun je via de synaptic installeren. Wel bij voorkeuren even aanvinken.

Nog een topic dat over dit kaartje ES1371 gaat.
http://forum.ubuntu-nl.org/message/305706

Offline Jakke5

  • Lid
Geluid opnemen
« Reactie #26 Gepost op: 2008/11/07, 21:37:48 »
Pedtervdw, heb zopas in http://sites.google.com/site/computertip/faq het verhaal over GEEN GELUID" gelezen en daarin gevonden dat misschien wel de aan-boord-geluidskaart de oorzaak van m'n probleem is. Het is nml. een Intel 82801I . Uitschakelen van deze zou het probleem kunnen oplossen. Als ik tijd heb om het te proberen laat ik iets weten.

Offline Petervdw

  • Lid
Geluid opnemen
« Reactie #27 Gepost op: 2008/11/07, 22:05:34 »
Aan Jakke5
Die had ik ook gelezen, maar niet meer aan gedacht omdat het bij jou alleen om dat opnemen ging. Ik wacht het even af.
Heb je overigens in de HDA Intel mixer het pijltje achterin het Apparaat vakje al eens aangevinkt. Daar staan ook nog een paar mogelijkheden, met name van Pulse Audio.
Vr.groet, peter

Offline Jakke5

  • Lid
Geluid opnemen
« Reactie #28 Gepost op: 2008/11/08, 19:13:02 »
Mijn laatste hoop is nu wel vervlogen. Uitschakelen van de Intel-chipset 82801I geeft geen enkel verschil. Al evenmin het teregstappen op het oude alsa. (Suggesties gevonden in het uitstekende http://sites.google.com/site/computertip/geengeluid)
2én ding is er toch nog goed aan: ik heb een dubbel-opstart met windows-xp en ubuntu. Nu dient die windows toch nog voor iets.

Offline Petervdw

  • Lid
Geluid opnemen
« Reactie #29 Gepost op: 2008/11/08, 20:47:25 »
Aan Jakke5
Als de hoop vervlogen is, kunnen we allemaal wel op dak gaan zitten.  :D
Stuur je adres per email, dan stuur ik je die Ensonic kaart toe, kun je daarmee proberen. Bij mij deed ie het keurig. Volgens mij gebruik je op één of andere manier het verkeerde schuifje. Of je kaart is stuk.
Vr.groet, peter

Nee, dan zou ie het onder Windows ook niet doen. Effe vergeten. Heeft dan ook weinig zin om een andere kaart te proberen.