Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KotNet instellingen Linux  (gelezen 1030 keer)

KotNet instellingen Linux
« Gepost op: 2010/10/14, 23:05:02 »
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn KotNet verbinding onder Linux. KotNet is een project van de KU Leuven en Telenet voor (bekabeld) internet op kot (zoals de naam al doet vermoeden  ;) ) Anyway, ik kan geen beveiligde verbinding tot stand brengen. Meestal gaan de foutmeldingen over SSL-encryptie. Ik heb in bijlage twee screenshots toegevoegd.

Ik had dit probleem aanvankelijk op onder windows 7 (dualboot). Toen heb ik dit als volgt opgelost:

Configuratiescherm --> Netwerk en internet --> Netwerkcentrum --> Adapterinstellingen wijzigen

LAN-verbinding --> Rechtermuisklik --> eigenschappen --> configureren --> tabblad 'geavanceerd' --> 'Recieve Side Scaling' op 'disabled' zetten

Nu heb ik geen problemen meer onder windows7. Onder Ubuntu daarentegen wel. Ik heb al alle configuratie-instellingen doorzocht, maar er staat nergens iets in de trend van 'Receive Side Scaling'. Aan de browserinsyellingen kan het normaal gezien niet liggen, die heb ik wel nog eens allemaal negekeken.

Naar het schijnt komt dit probleem wel vaker voor op Asus laptops en de oplossing voor windows werkt dan. Ik denk dat het dan misschien aan de ethernetkaart ligt. Dat is de volgende  JMicron PCI Express Gigabit Ethernet Adapter

Heeft iemand een oplossing  ???  ???

Thx  XD
« Laatst bewerkt op: 2010/10/15, 13:07:12 door Karmic Koala »
"Free as in freedom"

Re: Receive-side scaling in Linux?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/14, 23:10:19 »
In bijlage steek ik nog het html bestand met info over mijn hardware Het is gezipt want anders mag ik het niet uploaden  ^-^
"Free as in freedom"