Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: D-Link wireless met b,g,n ondersteuning  (gelezen 540 keer)

Offline force317

  • Lid
D-Link wireless met b,g,n ondersteuning
« Gepost op: 2011/02/27, 20:22:02 »
Ik bezit momenteel thuis een DI-524 wireless router (aankoopjaar 2006), met g standaard wireless ondersteuning. Werkt goed, maar als de 2 zonen thuis zijn, en ik ben ook nog bezig, dan wordt het de router weleens teveel en valt de verbinding weg.

Dus ... tijd voor een meer performante router. Maar welke ? Goed kunen mediastreamen en online gamen is ook een pluspunt.

Ik zou er nu eentje willen kopen die ook de meer recente n wireless standaard ondersteund. De zonen hebben elk een Windows 7 laptop die de n wireless standaard ondersteund. Ikzelf gebruik Ubuntu 10.10 (zie profiel). Het moet dus een wireless router zijn die het met verschillende OS'en (en met connectie naar Playstation 3 en PSP) goed doet.
  
En omdat ik geen hardware kwesties wil na aankoop - problemen met linux compatibiliteit - plaats ik hier daarom deze topic.

Ik vermoed dat niet alle routers evengoed ondersteund worden onder Linux ... .

Is er een ander merk dan D-Link dat een betere support levert voor Ubuntu/Linux Mint - en verkrijgbaar is hier in Belgiƫ ? Mag je gerust ook melden.

Heb zopas nog een slechte ervaring gehad met een D-Link wireless router van ongeveer 70,-EUR die je moest configureren via een CD op een Microsoft PC ... . Het ding was al eens teruggegaan naar de leverancier omdat de wireless bij iedereen regelmatig uitviel, en na terugkeer heb ik het opnieuw proberen te installeren, en mijn Ubuntu netbook bevroor er zelfs compleet van. Weg ermee dus !



« Laatst bewerkt op: 2011/02/27, 20:28:43 door force317 »
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.