Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Debian??  (gelezen 4517 keer)



Offline EvC

  • Lid
Re: Debian??
« Reactie #27 Gepost op: 2019/09/01, 12:13:14 »
En waarom heeft het zo'n knullige installatie methode en geen Calamares?
Je hebt duidelijk de Live versie niet uitgeprobeerd. Installatie hiervan maakt wel degelijk gebruik van Calamares.

Mijn opmerking over Calamares betreft MX-Linux. Daar is geen live ISO van te vinden waar dat wel gebruikt wordt.
Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon + GNOME Boxes

DarkEra

  • Gast
Re: Debian??
« Reactie #28 Gepost op: 2019/09/01, 12:37:05 »
Dan is het toch duidelijk dat MX-Linux een andere installer gebruikt en ik denk dezelfde die in antiX zit omdat MX naast Debian daarop gebaseerd is.
Citaat
Based on: Debian (Stable), antiX
https://distrowatch.com/table.php?distribution=mx
« Laatst bewerkt op: 2019/09/01, 12:40:51 door Maik »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Debian??
« Reactie #29 Gepost op: 2019/09/02, 20:19:16 »
Na al dit commentaar heb ik gisteren op een "verloren" partitie Debian Bullseye geinstalleerd.
Dit is mij zelfs gelukt, zonder formatteren van de swap-partitie (via een omweg).
Een paar dingen doen (nog) niet wat ik wil, maar dat zal in de loop van deze week wel werken (hoop ik).
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline EvC

  • Lid
Re: Debian??
« Reactie #30 Gepost op: 2019/09/02, 20:32:31 »
Met Debian Bullseye loop je inderdaad risico dat iets niet- of deels werkt.
Debian 10 Buster is als kennismaker uitermate geschikt.
En welke desktop heeft het?
Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon + GNOME Boxes

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Debian??
« Reactie #31 Gepost op: 2019/09/02, 20:48:45 »
Met Debian Bullseye loop je inderdaad risico dat iets niet- of deels werkt.
Debian 10 Buster is als kennismaker uitermate geschikt.
En welke desktop heeft het?
Al mijn (werk) systemen hebben XFCE.
Wat niet werkt:
Ondersteuning voor NTFS, er komt een foutmelding bij het installeren van fuse.
Nadat ik 10 browsers had geïnstalleerd, wil firefox niet meer openen wanneer ik op een link druk, wel komt er na een tijdje de melding dan firefox is gecrashed (?)
Ondertussen heb ik wel mezelf aan sudoers toegevoegd en lid gemaakt van www-data, maar dat was simpel :lol:
Tot slot heb ik XFCE aangepast zoals ik ook altijd doe bij Xubuntu, met plank en een aparte balk voor alle browsers en zo ........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Theo71

  • Lid
Re: Debian??
« Reactie #32 Gepost op: 2019/09/02, 21:45:28 »
Debian is hartstikke leuk als je je wat meer wilt verdiepen in iets en wanneer je iets anders wilt dan Ubuntu maar ook weer niet door wil slaan in bijvoorbeeld Gentoo ;) Het vergroot je kennis en is daarbij ook wel vermakelijk. Ik heb zelf talloze blokkendozen gemaakt met een netiso. Het is alweer een poosje geleden dat ik de laatste gemaakt heb, maar goed straks als de avonden langer worden...  In mijn  ervaring is het zo dat je het redelijk makkelijk kun strippen tot het hoognodige en als je er dan een lichtgewicht Window Manager op zet dat je het dan bijna op een aardappel kunt laten draaien (het is niet voor niets dat er veel lichtgewicht distro's zijn die Debian gebruiken, of hardware zoals de Raspberry Pie).