Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wireless kaart werkt niet meer na upgrade naar Ubunto 7.04....  (gelezen 691 keer)

acwibier

  • Gast
Hallo,

Op mijn laptop heb ik sinds enkele maanden naar volle tevredenheid Ubuntu draaien, maar ben nu toch wel een beetje ontstemd.

Na de upgrade van Ubuntu naar 7.04 krijg ik met mijn wireless kaart (Hawking HWC54G) geen verbinding met de router meer.

Ook de inhoud van "Network" in het 'System' menu is veranderd. Er is nu een 'Wireless connection (wmaster0)' bij gekomen waarbij "Roaming mode enabled" is. Voor deze keuze staat een '-' teken.
De tweede "Wireless connection (eth1)" was *VOOR* de upgrade de eigenlijke entry voor de Hawking. Dat werkte altijd als een speer. Nu brandt het 'Link' ledje continu alsof er verbinding is, alleen krijg ik op de een of andere manier geen verbinding met de router. Het gekke is dat he 'Activity' ledje staat te knipperen als een gek.

Tevens heb ik sinds de upgrade problemen met het starten. Het beeldscherm blijft op zwart staan, ondanks dat alles in configuratie toch correct is opgenomen. Bij het starten van Ubuntu moet ik nu d.m.v. [Esc] het menu oproepen en kiezen voor:
"Ubuntu, kernel 2.6.20-15-generic (recovery mode)" in plaats van "Ubuntu, kernel 2.6.20-15-generic" (1e keuze).
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik bij de upgrade het systeem heb aangegeven sommige mijn originele settings niet aan te passen, omdat ik anders mijn veranderingen kwijt zou raken.

Ubuntu draait op een Dell Inspiron 1100 met 1 Gigabyte werkgeheugen. De BIOS is geflashed naar 'A32' en dat is de recentste upgrade.

Ik heb nu twee opties:
1. Ik installeer Ubuntu (de vorige versie) opnieuw, maar moet dan wel eerst een backup zien te draaien;
2. Ik draai de upgrade terug naar de vorige versie.

Dat brengt mij meteen bij de vraag of het überhaupt wel mogelijk is om Ubuntu een stap terug te draaien.

Wie kan mij met raad bijstaan? Alvast bedankt.

Ton

acwibier

  • Gast
Wireless kaart werkt niet meer na upgrade naar Ubunto 7.04....
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/04, 05:50:14 »
Ik heb de tekst hierboven uitgebreid en ben wat specifieker op het probleem ingegaan. Wie helpt me?

Ton

Offline lizardman

  • Lid
Wireless kaart werkt niet meer na upgrade naar Ubunto 7.04....
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/05, 12:04:44 »
Als je de computer opstart met de live cd van feisty, doet je wireless het dan wel?
Je kunt met de live cd uitproberen of je systeem goed gaat werken, en als dat zo is, dan zou je een backup van je /home kunnen maken en een verse installatie doen.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)