Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Microsoft Project installeren  (gelezen 854 keer)

Microsoft Project installeren
« Gepost op: 2014/01/19, 13:17:52 »
Weet iemand wat een goede, zoniet de beste manier zou zijn om microsoft project te installeren op een ubuntu systeem? Ik gebruik op het moment ubuntu 13.04, binnen 2 maanden stap ik waarschijnlijk over op 14.04.
Ik heb Microsoft office nodig voor mijn werk. Ik ben het op het moment aan het leren via boek en een andere computer, en eigenlijk bevalt het best goed. Ik heb een aantal open source alternatieven waar ik later ook naar zal kijken, maar ik heb nu echt een manier nodig om ms project (2007/2010/2013) te kunnen draaien.

Ik heb lopen zoeken op
Wine
Virtualbox (en daar dan win8 en ms project op installeren)
Heeft iemand hier ervaring mee?
bij voorbaat dank

Re: Microsoft Project installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2014/01/19, 14:05:47 »

Je kan voor wine hier kijken: http://www.winehq.org als je dan zoekt op microsoft office kan je hier de resultaten lezen
http://www.winehq.org/search?cx=partner-pub-0971840239976722%3Aw9sqbcsxtyf&cof=FORID%3A10&ie=UTF-8&q=microsoft+office&siteurl=appdb.winehq.org%2F&ref=&ss=7616j4196480j16 Klik op een linkje van de office versie met HQ ervoor en je krijgt de resultaten te zien.
Office 2007 en 2010 zijn goed maar 2013 kan zo de vuilnisbak in, msproject werkt ook goed.
Libre Office is best een goede vervanger voor Microsoft office, je ka. allerlei doc, xdoc, xlm etc. bestandjes inlezen en opslaan in het ms formaat. Mocht je dat nog niet willen, dan zou ik zelf met Virtualbox werken.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Microsoft Project installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2014/01/19, 16:32:22 »
Naast het door jezelf en Gijsbert al genoemde, heb je ook nog de mogelijkheid van Crossover: http://www.codeweavers.com/products/ . Dat is betaalde software, ik heb er verder geen ervaring mee.

Mocht je (ooit) een open-source alternatief voor MS Projects zoeken, dan is de enige die ik weet Calligra Plan. Calligra is een office-suite van KDE.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Kees3

  • Lid
Re: Microsoft Project installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2014/01/20, 07:48:16 »
Een ander alternatief is Gantt project, werkt ook op Windows.

Re: Microsoft Project installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2014/01/20, 11:23:49 »
Een ander alternatief is Gantt project, werkt ook op Windows.

Calligra Plan werkt ook op Windows.

Re: Microsoft Project installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2014/01/20, 11:31:21 »
zelf heb ik altijd office 2007 (toch echt nodig voor school helaas) vloeiend op ubuntu lopen via wine, al vanaf ubuntu 12.04

Re: Microsoft Project installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2014/01/20, 12:58:52 »
Jongens dank jullie wel voor jullie help, maar ik denk dat jullie me verkeerd begrijpen.
EDIT: ik zie net dat dat mijn fout is. Ik heb in mijn eerste post ms office gezet in plaats van ms project... dat zijn 2 wezelijke verschillen... excuses hiervoor. END EDIT.

ik gebruik ubuntu sinds versie 6.06. Heb jaren geen windows of office producten gebruikt (op mijn eigen systeem). Altijd open office en libre office.

ik zoek geen MS office!!! Ben ik nog steeds niet in geinteresseerd behalve eventueel het inladen van excel lijsten in MS project.
Ms project is geen word of excel of powerpoint. Het is een project planning software pakket, en een erg uitgebreid en goed ontwikkelt pakket ook.

ik heb gantt project en libre project op mijn systeem staan, daar wil ik later wat mee spelen (heb natuurlijk wel al wat gekeken).

Ik huur een kamer bij iemand die project planner van beroep is, en hier zodanig goed in is dat hij cursussen geeft en door million dollar companies ingehuurd wordt voor heeele grote projecten. Ik heb een dag vd cursus meegemaakt en daar best veel van opgepikt. Het zijn vooral een boel kleine dingen als shortcuts her en der om data heen en weer te kopieren en linken dat ik niet terug vond in de open source varianten. En die shortcuts maken het werk zooo snel...

ik zou graag op den duur die open source varianten gebruiken, maar dat is nu nog helemaal niet van toepassing omdat al het werk met ms project is. Alle varianten, 2007, 2010 en 2013.

Ik kan het goed vinden met mijn huisbaas, werk nu in een fabriek, en als ik ms project goed onder de knie krijg zou ik bij zijn bedrijf kunnen werken. Het is hoe dan ook een erg goede skill die ik bij mijn eigen projecten erg goed kan en ZAL gaan gebruiken.

Ik heb nu een goed studieboek, ik leer goed uit boeken, en heb echt alleen maar ms project nodig op ubuntu.
« Laatst bewerkt op: 2014/01/20, 13:02:02 door thelowlander »
zenergy

Re: Microsoft Project installeren
« Reactie #7 Gepost op: 2014/01/20, 13:03:33 »
MS Project 2010 en 2013 ga je moeilijk geïnstalleerd krijgen. 2013 is niet installeerbaar momenteel en 2010 is alleen met wat trucjes en de 32-bits-versie installeerbaar. De 2007-versie zou je zo kunnen installeren.

LibreOffice's Project-equivalent is niet zo best. Ik zou inderdaad Calligra Plan aanraden (wacht dan wel even tot 14.04). Ganntt Project ken ik niet.