Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Strepen op beeldscherm na aanpassen schermresolutie.  (gelezen 841 keer)

Offline ThomasC.

  • Lid
Strepen op beeldscherm na aanpassen schermresolutie.
« Gepost op: 2007/10/23, 21:44:19 »
Nadat ik feisty had ge-upgrade naar Gutsy klopte de beeldschermresolutie niet meer.
Het aanpassen ging ook wat vreemd. Eerst kon ik maar uit 2 resoluties kiezen en na opnieuw in en uitschakelen weer een stuk meer opties.
Na veranderen verscheen er in de linker bovenhoek een soort streepjescode.
Die bleek ik weg te krijgen door aan de taakbalk daar in de buurt te gaan sleutelen:
Paneeleigenschappen. Achtergrond. Kiezen voor effen kleur en dan op kleur zelf klikken met de muis. Daarna klikken op het potloodje en de streepjes verdwenen.
Xubuntu, Pentium 111 CPUat 450 MHz Mermorytest: 262144K Award Plug and Play BIOS Extensions v1.0A 1998 Base memory 640 K extended memory 261120K Cache Memory: 512K PriMaster Disk: LBA , UDMA 2,10255 MB Display Type: EGA/VGA

Offline Thom

  • Lid
Strepen op beeldscherm na aanpassen schermresolutie.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/24, 11:39:41 »
De streepjecode is een bekend probleem bij oudere Ati videokaarten (had zelf ook dit probleem). Als je de zoekopdracht "steepjescode" intypt vind je meer informatie.
Zelf heb ik een nieuwe installatie gedaan en de resolutie niet aangepast maar met de knoppen op het beeldscherm e.e.a. beeldvullend gemaakt.
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3