Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Steunpuntenmap een FLOP ????  (gelezen 18375 keer)

Offline joop13

  • Lid
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #50 Gepost op: 2010/02/03, 12:22:57 »
Wat weer een opgewonden standjes hier! Gelukkig reageert Ron rustig.

We zijn hier toch op het forum om elkaar te helpen en dat niet van de wal in de sloot toch ???

Ik ben met plezier Steunpunt en doe mijn best om de mensen in mijn omgeving te helpen om Ubuntu te gebruiken en te begrijpen.

Dat de leiding van Ubuntu-NL zo weinig aan leiding geven doet vind ik erg jammer. Want we kunnen een geweldig forum hebben met de juiste hulp op de juiste plaats. En voor een groot deel is dit een geweldig forum waarbij een groot aantal vrijwilligers hun vrije tijd gebruiken om mensen te helpen.

Ik zou wel graag de visie weten van Dennis en Swat op hoe het forum verder geprofessionaliseerd kan worden en de steunpuntenkaart up-to-date gehouden kan worden. En hoe dit soort zaken aan één persoon kan worden opgedragen.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline timosha

  • Lid
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #51 Gepost op: 2010/02/03, 12:23:57 »
Citaat van: bas.
Er is mij zelfs toegezegd door ene drummies een cc clown dat die zijn best zou doen voor rectificatie ook nooit gezien loze belofte's.

je gaat hier behoorlijk over de scheef .....en dat accepteer ik niet van U,je hebt het over rectificaties nou ga je gang ............wat sta jij je belachelijk te maken.

Ik dacht we een afspraak hadden gemaakt,ik zou mijn best doen v.w.b die rectificatie en jij zou op je weblog geen forum gerelateerde items plaatsen.

Vervolgens brandt je Pjotr af op je weblog......wat denk je nu eigenlijk dat ik dan nog enige inspanningen voor jouw gaat doen......hoe is het ??

Drummies als je boos bent wacht dan even met een stukje typen dat scheelt taal fouten.


Dat scheelt inderdaad "taalfouten".
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Online Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #52 Gepost op: 2010/02/03, 12:34:11 »
Want we kunnen een geweldig forum hebben met de juiste hulp op de juiste plaats.
Dat is een ding dat zeker is Joop.
Het hele probleem is heel kort samen gevat: "we" zijn te snel te groot geworden.
Een organisatie die alleen uit vrijwilligers bestaat, moet proberen, om de problemen (en drukte) voor te zijn.
Helaas zijn "we" te snel gegroeid, wat op zich een goed teken is, zonder dat het aantal mensen dat het "werk" moet doen een gelijke trend heeft genomen.
Op dit moment zijn we bezig met een inhaal slag, maar we lopen er dus achteraan, i.p.v. voor.
Ëén van de oorzaken is een gebrek aan mankracht en ervaring met zo'n grote groep verschillende mensen.
Wanneer ik alleen kijk naar het forum, dan zit hier van alles, lopende van pre-puber tot bejaard, man en vrouw, technisch en a-technisch.
Maar voor goede ideeën staan we altijd open :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline joop13

  • Lid
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #53 Gepost op: 2010/02/03, 12:41:24 »
Want we kunnen een geweldig forum hebben met de juiste hulp op de juiste plaats.
Dat is een ding dat zeker is Joop.
Het hele probleem is heel kort samen gevat: "we" zijn te snel te groot geworden.
Een organisatie die alleen uit vrijwilligers bestaat, moet proberen, om de problemen (en drukte) voor te zijn.
Helaas zijn "we" te snel gegroeid, wat op zich een goed teken is, zonder dat het aantal mensen dat het "werk" moet doen een gelijke trend heeft genomen.
Op dit moment zijn we bezig met een inhaal slag, maar we lopen er dus achteraan, i.p.v. voor.
Ëén van de oorzaken is een gebrek aan mankracht en ervaring met zo'n grote groep verschillende mensen.
Wanneer ik alleen kijk naar het forum, dan zit hier van alles, lopende van pre-puber tot bejaard, man en vrouw, technisch en a-technisch.
Maar voor goede ideeën staan we altijd open :lol:
Ik zou best mee willen helpen door een bepaalde taak op me te nemen zoals dat onderhouden van de steunpunten kaart door per jaar de zaken te doen die voorgesteld zijn hier. Want als ik zie wat er kan gebeuren met een klein aantal mensen... zie http://www.goforafrica.nl/fotos?id=45. En met dit soort 'kleine' (en dan bedoel ik in tijd beperkte) acties zijn de mensen enthousiast aan het werk (te krijgen).
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline timosha

  • Lid
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #54 Gepost op: 2010/02/03, 12:48:58 »
Noem mijn een club, vereniging, stichting, kerk in Nederland met een bestuur van vrijwilligers dat niet wordt afgebrand door kritikasters en azijnpissers.

Noem mij een club, vereniging, stichting, kerk in Nederland waar die kritikasters en azijnpissers zich tijdens de Algemene Vergadering vrijwilllig melden om bestuurslid te worden.

Verandering kan alleen van binnenuit. Ben je niet akkoord met een bestuur wordt dan zelf bestuurslid en begin te veranderen.

Overvloedig kritiek uiten op een organisatie met vrijwilligers is makkelijk. Het is een compensatie voor wat men op zijn werk niet kan doen. Daar moet men alles slikken want men is tenslotte sociaal afhankelijk.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


DarkEra

  • Gast
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #55 Gepost op: 2010/02/03, 13:05:20 »
Wat weer een vervelende discussie.. Het is Ubuntu onwaardig en ook een van de redenen dat ik en ik weet zeker, vele anderen zich hier niet of amper meer laten zien. Maar wat mij betreft legt DarkEra de vinger precies op de zere plek. Er zitten hier een aantal heren (Dennis en Swat) die achter de schermen aan de touwtjes te trekken als ze daar zin in hebben en die zich verder niet of nauwlijks meer laten zien. Ze teren nog op hun bijdragen uit het verleden en ook al zijn die nog zo groot, dat rechtvaardigt niet dat je op je post blijft zitten als je daar zelf de motivatie of de tijd niet meer voor hebt.

Veel initiatieven lopen stuk omdat er geen actieve bemoeienis van de zogenaamde leiding, met als dieptepunt dat het vorig jaar gestartte  itiatief, onder leiding van Jan Stedehouder om ubuntu.nl verder te ontwikkelen uiteindelijk en na inzet van velen, ook op niks is uitgelopen.

Ik denk dat Dennis en Swat zich toch zo langzamerhand eens moeten afvragen of ze de eer aan zichzelf houden of dat ze gewoon echt weer gaan doen wat hun taak is, namelijk leiding geven aan Ubuntu.nl.


Dennis doet helemaal niets meer, die zorgt alleen ervoor dat er bugfixes komen voor het forum en dat de servers (van z'n werkgever) blijven draaien waar Ubuntu NL op loopt.
Ze wilden destijds niet mee naar de officiële Ubuntu servers zodat ze namelijk onafhankelijk en ongestoord hun gang kunnen gaan. Dennis vormt daarbij ook het Dutch LoCo team trouwens. Aan touwtjes trekken doet hij al lang niet meer. SWAT idem zoals eerder gezegd.

Dat van Jan Stedehouder is finaal misgelopen en naar mijn mening is het huidige "Overleg" van de CC met een aantal mensen van het forum ook niet echt wat het moet zijn. Loopt dat bijvoorbeeld nog steeds? Is het ondertussen uit de experimentele fase? Waar is de in/output van dat overleg gedeelte bijvoorbeeld?
Dit is niet iemand zwart zitten maken of openlijk aanvallen maar een constatering van de feiten. Er gebeurd gewoonweg niks.

Waar is trouwens het Vraag en Aanbod gedeelte met femke als mod? Ook afgeschaft of op de lange baan geschoven zeker.

Even terug komend op het eerste: Er is Niemand die aan de touwtjes trekt of echt de touwtjes in handen heeft bij Ubuntu NL. En daar zit inderdaad het probleem net.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/03, 14:37:34 door DarkEra »

Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #56 Gepost op: 2010/02/03, 13:14:45 »
Even terug komend op het eerste: Er is Niemand die aan de touwtjes trekt of echt de touwtjes in handen heeft bij Ubuntu NL. En daar zit inderdaad het probleem net.
+1

Er zijn een aantal punten waar gemakkelijk en effectief verbetering in gebracht kan worden.  (De plaatjes en informatie op de hoofdpagina, Steunpuntenkaart etc..)
We hebben hier best een groep vrijwilligers staan die dat soort dingen wel willen verbeteren, dat is het probleem niet.

Het probleem is dat we geen mensen hebben die het initiatief kunnen nemen, we hebben een tekort aan mensen die de boel aansturen en de mogelijkheden/rechten hebben om de boel te veranderen.
Ik geef Swat of Dennis niet de schuld, zij hebben zelf ook een persoonlijke situatie die hier invloed op hebben, maar is het niet tijd dat we (een capabel) iemand vinden die de touwtjes in handen kan nemen?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Catharina

  • Lid
    • http://www.mingos.nl
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #57 Gepost op: 2010/02/03, 13:26:17 »
Dennis doet helemaal niets meer, die zorgt alleen ervoor dat er bugfixes komen voor het forum en dat de servers (van z'n werkgever) blijven draaien waar Ubuntu NL op loopt.
Ze wilden destijds niet mee naar de officiële Ubuntu servers zodat ze namelijk onafhankelijk en ongestoord hun gang kunnen gaan. Dennis vormt daarbij ook het Dutch LoCo team trouwens. Aan touwtjes trekken doet hij al lang niet meer. SWAT idem zoals eerder gezegd.

Dat van Jan Stedehouder is finaal misgelopen en naar mijn mening is het huidige "Overleg" van de CC met een aantal mensen van het forum ook niet echt wat het moet zijn. Loopt dat bijvoorbeeld nog steeds? Is het ondertussen uit de experimentele fase? Waar is de in/output van dat overleg gedeelte bijvoorbeeld?
Dit is niet iemand zwart zitten maken of openlijk aanvallen maar een contatering van de feiten. Er gebeurd gewoonweg niks.

Waar is trouwens het Vraag en Aanbod gedeelte met femke als mod? Ook afgeschaft of op de lange baan geschoven zeker.

Even terug komend op het eerste: Er is Niemand die aan de touwtjes trekt of echt de touwtjes in handen heeft bij Ubuntu NL. En daar zit inderdaad het probleem net.


Ok,volgens mij denken we er wel ongeveer hetzelfde over, alleen  jij zegt er is niemand, maar ondertussen is er ook geen ruimte voor een andere leiding omdat de mensen wel gewoon op hun plek blijven zitten en zoals jij zegt "onafhankelijk en ongestoord" hun gang kunnen gaan, maar daarbij Ubuntu.nl wel van hun inzet afhankelijk maken. Zo kan dus niemand de steunpuntenmap aanpassen en degene die het toezegd doet het niet. Dat loco team loopt zo te zien ook als een tierelier. Het laatste lid is in 2008 goedgekeurd en er is een hele waslijst van mensen die zich wel aangemeld hebben, maar geen reactie krijgen: https://launchpad.net/~ubuntu-nl
Het gaat mij er ook niet om op de man te spelen, maar dit gaat nu al jaren zo en ik snap echt werkelijk niet waarom..

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #58 Gepost op: 2010/02/03, 15:54:17 »
Ondanks dat ik er weinig mee te maken heb, maar wel het forum regelmatig lees, is mijn gedachtegang dat, als je verstand gebruikt, het een goed moment is dat Dennis en Swat de stokjes overgeeft en als zg wijze mannen op de achtergrond advies gevraagd kan worden.
Zo voorkom je spanningen en kan er weer gehandeld worden met frisse moed.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #59 Gepost op: 2010/02/03, 17:17:43 »
Noem mijn een club, ....


wat mij betreft leg je hier een prima vinger op de zere plek,
vandaar vind ik het jammer dat er al zoveel teamleden opgestapt zijn door min of meer dit soort praktijken of om andere redenen.

het is heel herkenbaar hoor maar het is makkelijk roepen vanaf de zijlijn, maar actief meedoen en mee blijven doen is een tweede en helaas lukt dat niet iedereen, zeker niet als je op alles wat je doet of probeert te doen ook nog eens aangevallen word, zelf op je prive mail met grove taal waar de honden werkelijk geen brood van lusten.

ik denk dat veel mensen, ik zeg bewust mensen en leden of teamleden,, een de hand in eigen boezem moeten steken, wel roepen dat het je aan je hart gaat maar vervolgens niets of nauwelijks iets bijdragen helpt natuurlijk niet.

Offline timosha

  • Lid
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #60 Gepost op: 2010/02/03, 17:28:02 »
De beste manier om tafelspringers en azijnpissers kwijt te geraken is hen verantwoordelijkheid geven. Dat haten die typetjes als de pest omdat dan het gevaar bestaat dat zij ook beoordeeld en bekritiseerd worden. En dat kunnen die egotrippers niet hebben  :evil:
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline Catharina

  • Lid
    • http://www.mingos.nl
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #61 Gepost op: 2010/02/03, 18:01:05 »
De beste manier om tafelspringers en azijnpissers kwijt te geraken is hen verantwoordelijkheid geven. Dat haten die typetjes als de pest omdat dan het gevaar bestaat dat zij ook beoordeeld en bekritiseerd worden. En dat kunnen die egotrippers niet hebben  :evil:

Wie zijn dat volgens jou?

Offline timosha

  • Lid
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #62 Gepost op: 2010/02/03, 18:22:43 »
De beste manier om tafelspringers en azijnpissers kwijt te geraken is hen verantwoordelijkheid geven. Dat haten die typetjes als de pest omdat dan het gevaar bestaat dat zij ook beoordeeld en bekritiseerd worden. En dat kunnen die egotrippers niet hebben  :evil:

Wie zijn dat volgens jou?
Dat is waarschijnlijk algemeen bedoeld. 


Dat is inderdaad algemeen bedoeld, maar ook op dit forum van toepassing.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline Robertos

  • Lid
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #63 Gepost op: 2010/02/03, 18:31:27 »
Een forum is af en toe net een afspiegeling van de maatschappij.
Overal heb je weleens een paar "rotte appels" tussen zitten, waarom zou dat hier anders zijn? Negeren is nog het beste.

Citaat van: chris.
zeker niet als je op alles wat je doet of probeert te doen ook nog eens aangevallen word, zelf op je prive mail met grove taal waar de honden werkelijk geen brood van lusten.

Internet maakt redelijk anoniem, voor sommige mensen vervallen dan blijkbaar de normen en waarden. Grote mond..klein hartje moet je maar denken. Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden, die gedachte zou men eens vaker in acht moeten nemen.

En inderdaad...de beste stuurlui staan aan wal.  ;)
« Laatst bewerkt op: 2010/02/03, 18:34:18 door Robertos »

Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #64 Gepost op: 2010/02/03, 18:48:16 »
Dat is inderdaad algemeen bedoeld, maar ook op dit forum van toepassing.

Eigenlijk overal wel, er zijn in de politiek wel een aantal figuren (partijen, maar ook normale burgers) die ik wel eens regeringsverantwoordelijkheid zou willen geven.. Helaas zijn er wel gevolgen..

Helaas, ook op het Ubuntu forum, als je bepaalde figuren verantwoordelijkheid geeft  zal dit een negatieve invloed hebben.
Ik kies bewust niet voor een grote verantwoordelijkheid omdat ik bang ben za'n taak te verwaarlozen waardoor we met problemen komen te zitten zoals nu..

Ook nu vind ik dat men toch eens moeten gaan kijken naar de andere kant van het modereren..
Het is niet zo makkelijk als het lijkt, als een moderator zijn werk doet, dan is het censuur.. Doet een moderator niets, dan zijn ze lui en incapabel.
Ook een moderator moet soms afwegingen en keuzes maken waar hij/zij het niet mee eens is voor het algemeen belang. Om de sfeer goed te houden heb je mensen nodig die kunnen (en soms moeten) ingrijpen als het nodig is
Een mod moet vaak vervelende keuzes maken, beiden resulteren meestal in ontevredenheid van tenminste een partij.

Helaas werkt een anarchistisch forum niet, je hebt echt enige vorm van autoriteit nodig voor de goede orde.. Anders krijgen we een forum a la geenstijl..
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline joop13

  • Lid
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #65 Gepost op: 2010/02/03, 18:54:53 »
De beste manier om tafelspringers en azijnpissers kwijt te geraken is hen verantwoordelijkheid geven. Dat haten die typetjes als de pest omdat dan het gevaar bestaat dat zij ook beoordeeld en bekritiseerd worden. En dat kunnen die egotrippers niet hebben  :evil:

Wie zijn dat volgens jou?
Dat is waarschijnlijk algemeen bedoeld.  

Het is net een voetbalvereniging of zo. Op de jaarvergadering heeft iedereen (lees: altijd dezelfde personen) kritiek op de leiding dat het anders moet, maar als ze zelf hun handen uit moeten steken of ze worden gevraagd om het een en ander over te nemen, dan zijn ze niet thuis.

Dat is hier dus precies zo! En dat is jammer.
Een bekend verhaal bij ons, volleybalscheidsrechters, is de volgende situatie:
Een spelverdeler heeft voortdurend commentaar op de leiding van de scheidsrechter. Na verloop van tijd is de scheidsrechter het zat en hij komt van de bok af. Hij loopt naar de spelverdeler en zegt hem: Als jij het zo goed weet wil je wel graag fluiten, ga je gang. De spelverdeler wilde dat niet, maar hij heeft daarna wel de rest van de wedstrijd zijn commentaar voor zich gehouden.

M.a.w. geef critici de mogelijkheid om het te gaan regelen, dan heb je twee mogelijkheden: 1. Hij houdt zijn kritiek voor zich of 2. Je hebt een geweldig iemand die direct de zaken aanpakt die aangepakt moet worden.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #66 Gepost op: 2010/02/03, 19:03:51 »
M.a.w. geef critici de mogelijkheid om het te gaan regelen, dan heb je twee mogelijkheden: 1. Hij houdt zijn kritiek voor zich of 2. Je hebt een geweldig iemand die direct de zaken aanpakt die aangepakt moet worden.

Of 3 - Je hebt iemand die dacht dat hij het kon, maar achteraf er helemaal niks van bakt..
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Dave

  • Lid
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #67 Gepost op: 2010/02/03, 19:04:09 »
Nou sorrie hoor maar juist het soort reacties als nu van chris en timosha hebben mij al lang geleden doen besluiten afstand te nemen.
In 2007 was ik nog wel enthousiast en waren we bezig om wat op te zetten in de regio, ook idee om mee te werken aan install partys,  maar wat er nadien allemaal passeerde..
Nog een paar keer zo stom geweest om m'n verbazing ergens over uit te spreken hier en advies gegeven, waar een dag later alweer spijt van eigenlijk gezien de reactie vanuit het team.
Tips en informatie zijn geheel niet welkom, alles is tegen het zere been van "hardwerkende" vrijwilligers.
Die uitspraken als dat leden die een opmerking maken het dan maar zelf even beter moeten doen...
Transparantie is al tijden ver te zoeken. Zal de vergelijking met bepaalde politiek hier maar laten gezien van alle gezindten hier neerstrijken.
Zelfs op een (herhaalde)domme vraag wat eigenlijk een c.council betekend kan niemand antwoord geven hier.
Tenminste ik reken de antwoorden als leuk voor een sticker op de achterruit enzo niet mee als serieus antwoord.

Modereren is in principe een dom iets, iets voor de vrijwilliger.
Je leest wat waarvan je denkt dat hoort hier niet en omdat je moderator bent doe je klikklik en het staat daar waar het hoort(volgens jou)
Een dubbele posting? oke klikklik en weg.
Gewoon forumers met wat extra buttons zou je zeggen.
Leuk dat een forumer die extra taak op wil nemen toch?
Maar wat zien we hier?
Owh nee de heren moderators gaan als dusdanig in discussie en verlies je altijd want wanneer je niet smeekt om genade of alles van je site te wissen ga je in de ban met IP nog wel.
teamoverleg omdat er weerwoord komt enzovoorts.

Tis overigens ook de reden dat ik nooit moderator zou willen zijn hier, omdat je dan niet meer zomaar in discussies moet/kunt gaan zitten. Niks met luiheid te maken dus maar juist ervaring.

En dan die veelvoud aan gesloten topics, echt een gruwel als je eens wat nazoekt.
mergen misschien eens een cursus voor volgen maar ook dat wordt al jaren aangegeven maar niet begrepen. (klikklikklik klaar)

Maar ja hoe is het hier ook alweer? Ga je moeien moet je het zelf maar doen.
Nou nee dus maar eens wat fatsoenlijke antwoorden vanuit het dreamteam kan ik wel waarderen ipv afgekat te worden.
Ik lees toch echt regelmatig heel veel goede ideeën hier.

Mensen als JS die enorm goed zijn in "het" product in de picture te zetten zou je moeten koesteren binnen de gemeenschap, maar wat gebeurd?
Vind dit echt heel treurig.

En al die oudgedienden die weg zijn? Die zijn bijna allemaal enkel hier afgehaakt.









Offline Dave

  • Lid
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #68 Gepost op: 2010/02/03, 19:10:40 »
Dat is inderdaad algemeen bedoeld, maar ook op dit forum van toepassing.

Eigenlijk overal wel, er zijn in de politiek wel een aantal figuren (partijen, maar ook normale burgers) die ik wel eens regeringsverantwoordelijkheid zou willen geven.. Helaas zijn er wel gevolgen..

Helaas, ook op het Ubuntu forum, als je bepaalde figuren verantwoordelijkheid geeft  zal dit een negatieve invloed hebben.
Ik kies bewust niet voor een grote verantwoordelijkheid omdat ik bang ben za'n taak te verwaarlozen waardoor we met problemen komen te zitten zoals nu..

Ook nu vind ik dat men toch eens moeten gaan kijken naar de andere kant van het modereren..
Het is niet zo makkelijk als het lijkt, als een moderator zijn werk doet, dan is het censuur.. Doet een moderator niets, dan zijn ze lui en incapabel.
Ook een moderator moet soms afwegingen en keuzes maken waar hij/zij het niet mee eens is voor het algemeen belang. Om de sfeer goed te houden heb je mensen nodig die kunnen (en soms moeten) ingrijpen als het nodig is
Een mod moet vaak vervelende keuzes maken, beiden resulteren meestal in ontevredenheid van tenminste een partij.

Helaas werkt een anarchistisch forum niet, je hebt echt enige vorm van autoriteit nodig voor de goede orde.. Anders krijgen we een forum a la geenstijl..

Drink je veel of gewoon een romantische kijk op het leven.
En wat is er mis met de moderatie op geenstijl?
Je moet echt goed over de schreef gaan en ook meermaals voor je geheel verwijderd wordt.


Online Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #69 Gepost op: 2010/02/03, 19:25:51 »
Maar wat zien we hier?
Owh nee de heren moderators gaan als dusdanig in discussie en verlies je altijd want wanneer je niet smeekt om genade of alles van je site te wissen ga je in de ban met IP nog wel.
teamoverleg omdat er weerwoord komt enzovoorts.
Even een paar opmerkingen van een moderator:
De belangrijkste taak van een moderator is het bewaken van de sfeer.
Gaat iemand op de man spelen, dan moet je wel reageren, anders is er kans op ruzie.
Ben je het niet eens met een moderator actie, dan kan je bij de CC te rade gaan, de moderator een mail sturen, of achteraf vragen stellen tijdens het maandelijks IRC gebeuren op de 10e van de maand.

Ook v.w.b. de openheid, je kunt zelf dingen toevoegen aan de agenda, die staat gewoon op de wiki.

Dat er mensen zijn, die de frustratie op dit forum zelf willen uiten, en daarbij ook nog een taalgebruik hebben, wat duidelijk niet voor iedereen acceptabel is (denk aan leeftijd, geslacht en religie), kan niet geaccepteerd worden.
In zo'n geval waarschuwen we een paar keer, passen we een paar keer en bericht aan, zodat het op ABN lijkt.
Gaat iemand dan nog steeds door met grofheden en (vaak) een onjuiste voorstelling van zaken, dan blijft er maar één mogelijkheid over, een ban.

Gelukkig is het een zeldzaamheid, dat er een ban wordt gegeven.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #70 Gepost op: 2010/02/03, 19:39:49 »
Drink je veel of gewoon een romantische kijk op het leven.
En wat is er mis met de moderatie op geenstijl?
Je moet echt goed over de schreef gaan en ook meermaals voor je geheel verwijderd wordt.

Ik drink nauwelijks, dus laten we het bij het laatste houden ;)
Maar leg eens uit, hoe kom je tot die conclusie voordat je alles meteen wegschuift met een simpele one-liner..

Ik heb het niet zozeer over de moderatie van geenstijl (ben ik overigens ook geen lid van), maar over de sfeer die er heerst. In een forum hoort toch een cultuur te heersen met wederzijds respect, iets dat ontbreekt op geenstijl imho.. Het was ook maar een voorbeeld..

Over die laatste zin ben ik niet helemaal uit, heb je het hier over het Ubuntu forum of over Geenstijl?
In het laatste geval heb je me niet goed begrepen..

In het eerste geval, ik heb al eens opheldering gevraagt over het Arie debakel (ook via een PM naar Ron zonder antwoord), niet omdat de kant van Arie kies.. Maar omdat ik een ban het absoluut uiterste redmiddel vind, ik zou hier graag opheldering over willen aangezien er binnen het Forum weinig problemen waren.. (Ik ken geen details over de ruzies binnen het team en Arie, hoef ik niet te weten.. Ik vraag me wel af of die echt ernstig genoeg waren om iemand een ban te geven.)
(PM was naar Ron omdat hij aangaf via mail wel opheldering te willen geven... Ik dacht dat een PM ook wel mogelijk was)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Online Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #71 Gepost op: 2010/02/03, 19:58:08 »
PM was naar Ron omdat hij aangaf via mail wel opheldering te willen geven... Ik dacht dat een PM ook wel mogelijk was
Een antwoord heb ik verzonden, momenteel kan ik ff niet bij het antwoord, 10.04 is gecrashed.
Kan je het niet terug vinden, dan graag de vraag nog een keer!
« Laatst bewerkt op: 2010/02/03, 20:09:18 door Ron »
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #72 Gepost op: 2010/02/03, 20:04:59 »
Ik heb ondertussen al van Wanda reactie gekregen.. wat mij betreft is het al goed.
Het is in ieder geval goed te horen dan niet alle vragen en dergelijke zomaar worden genegeerd.

Volgens mij werkt het PM systeem sowieso niet helemaal lekker..
P.S. Je mist een haakje bij de quote
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Online Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #73 Gepost op: 2010/02/03, 20:12:51 »
Volgens mij werkt het PM systeem sowieso niet helemaal lekker..
P.S. Je mist een haakje bij de quote
Haakje heb ik erbij gezet.
Goed dat je een antwoord hebt, Femke heeft mij dit ook al een paar keer verweten, misschien dat er op een mail-server onderweg soms iets fout gaat.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #74 Gepost op: 2010/02/03, 20:41:35 »
En dan spreek je hier over wat hebben we hier aan dat soort leden helemaal niks, of we veel aan jouw hebben jij brand hier op het forum mensen af onder een andere nick of niet dan SINT.
Dubbel account mocht volgens mij niet en mensen met een dubbel account die mensen afbranden zouden ook een ban moeten krijgen, doe het dan gewoon met je eigen nick als je het lef hebt.
Dat was een verrassing om de leden blij te maken. Verder was het absoluut geen hinderlijk gebruik van twee accounts. Ik vind het daarom niet terecht om onze Femke daarop aan te spreken.

Een spelverdeler heeft voortdurend commentaar op de leiding van de scheidsrechter. Na verloop van tijd is de scheidsrechter het zat en hij komt van de bok af. Hij loopt naar de spelverdeler en zegt hem: Als jij het zo goed weet wil je wel graag fluiten, ga je gang. De spelverdeler wilde dat niet, maar hij heeft daarna wel de rest van de wedstrijd zijn commentaar voor zich gehouden.
Het voorbeeld klopt niet, de inhoud wel. Een spelverdeler moet tenslotte de wedstrijd uitspelen.

Over drie dagen mag ik moderator worden. :rolleyes: Serieus: Dit forum groeit, de leiding groeit mee. Groeit de leiding niet uit zijn voegen? Een aantal draadjes volgend begin ik zo langzamerhand te twijfelen aan het nut van de Community Council. Het is een mooie omschrijving, maar voegt het iets toe? Als het management versimpeld wordt, kan het beter groeien. Hoe denken jullie hierover?