Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Etiketten maken in Openoffice  (gelezen 10600 keer)

Offline glupper68

  • Lid
Etiketten maken in Openoffice
« Gepost op: 2007/12/23, 14:16:20 »
Ik heb lang gezocht, dit schijnt te werken, etiketten maken in Openoffice.  Stond op forum van HCC.  

Etiketten maken met OpenOffice.org
Kies bij een geopend OOo document vanuit de menubalk  Bestand  -  Nieuw  -  Etiketten.
Bij tab Etiketten kan in het opschrift invulveld de etikettekst worden ingevuld. Deze tekst komt nu op alle etiketten te staan en dat is meestal niet de bedoeling. Grin
Voor het maken van bv. adres-etiketten is het gemakkelijk om eerst op een werkblad de adreslijst aan te maken en die dan op te slaan.
In de Etikettenvenster kan bij Database nu de opgeslagen adreslijst worden opgegeven. Bij Tabel wordt  in dit geval Blad1 gekozen. Kies bij Databaseveld het gewenste item en voeg dit met de Pijltoets toe aan het opschriftveld. Herhaal dit tot alle gewenste items zijn toegevoegd. In het opschriftveld kunnen spaties en nieuwe regels worden gemaakt via het toetsenboord.
Bij Merk en bij Type kies het merk en type van de te gebruiken etiketten.
Kies nu tab Opties en geef aan of een heel vel moet worden gemaakt en of wijzigen op het eerste etiket moeten worden meegenomen op alle anderen etiketten.
Klik knop Nieuw Document en er verschijnt een blad met etiketten. Pas nu indien nodig de layout en lettertype van het eerste etiket aan en kies Etiketten sysnchroniseren. De andere etiketten nemen nu de aanpassingen over.
De getoonde velden worden met data gevuld, door op F4 te drukken, de juiste database en recordlijst te kiezen en daarin de records aan te geven die moeten worden gebruikt. Dit kan door op de eertse kolom van een record te klikken en dan met CTRL of met Shift de volgende records te kiezen. Kies daarna het Gegevens naar velden icon (4de vanachteren) uit het werkmenu boven de datalijst. Nu worden de etiketten gevuld en kunnen deze afgedrukt worden.

Visitekaartjes worden op dezelfde manier gemaakt.
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Etiketten maken in Openoffice
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/23, 17:43:57 »
Bedankt voor de degelijke uitleg glupper68.Was daar ook al een tijdje naar op zoek.
Mike
vrijheid is rijkdom

Eider

  • Gast
Etiketten maken in Openoffice
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/24, 10:32:17 »
Ik heb het afgelopen week ook gedaan.

Ik zat toen met een klein probleempje:
Ik had de juiste indeling gekozen voor de etiketten en de database eraan gekoppeld.
Het lukte mij toen niet om automatisch meerdere pagina's te maken.
Als de pagina vol was zorgde OpenOffice niet zelf voor een nieuwe pagina.

Is daar ook nog een speciale functie voor?