Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen internet meer  (gelezen 1435 keer)

joske4460

  • Gast
Geen internet meer
« Gepost op: 2009/03/14, 16:22:21 »
Hello,
Ik heb pas Kubuntu 8.10 .
Door een manipulatiefout kan ik geen verbinding meer met de net uitvoeren.
Mijn "werkbalk" onderaan is per fout van mij verdwenen.Ik wilde in feit een "plasmoide" verwijderen, lees gewoon een icoon, en heb het werkbalk verwijdert.
ik heb dus een nieuwe werkbalk gemaakt maar vind het nier meer het connectieicoon met de net, dus kan ik me niet meer connecteren !!!!!
Ik gebruik een wifi connectie, en moest ieder keer op het icoon klikken om te connecteren, maar nu, na overal gezocht hebben, vind ik , zelf bij de programalijst, geen connectie icoon.
Zelf na rebooten, geen teken van icoon.
Hoe kan ik het oplossen ? Via terminal, Maar ben ik een leek in terminaltaal!!
Graag jullie hulp. O0

Offline Tom

  • Lid
Re: Geen internet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/14, 16:33:09 »
Rechts klik op het nieuw gemaakte paneel - toevoegen aan het paneel .... en staat hij daar niet tussen , dacht het wel.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

joske4460

  • Gast
Re: Geen internet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/14, 16:37:41 »
Hellas neen, hij staat er niet tussen, dat is mijn probleem !! ???

Re: Geen internet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/14, 16:43:40 »
Rechtsklikken op het paneel>>>Widgets toevoegen>>>Systeemvak

Het Wi-Fi icoon is onderdeel van het systeemvak ;)

joske4460

  • Gast
Re: Geen internet meer
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/14, 16:56:11 »
Hellas, daar is hij ook niet te vinden, mijn connectie programma is precies verdwijnen !!!!!
Ik heb al overal gezocht, nergens vind ik iets die te zien heeft met de Wifikaart.

Re: Geen internet meer
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/14, 17:03:17 »
Dat is vreemd, want als ik een Systeemvak toevoeg, dan komt het Wi-Fi icoon ook. Ik gebruik ook Kubuntu 8.10 Start na het toevoegen van het Systeemvak anders even opnieuw op.

Offline track

  • Lid
Re: Geen internet meer
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/14, 17:11:09 »
Hoi Joske,

hebben wij het niet over het netwerk-icoontje dan ?   (rechterklik opp menubalk - "bijvoegen" - hoofdstuk "systeem en herdware" - "netwerkbeheer")

Als je op die "netwerk" starter klikt, "configuratie" - [verbindingen] - "draadloos" [eigenschappen],  staan die nog goed dan ?

track

edit/p.s.: Sorry, ik was uitgegaan van Gnome, en jij hebt KDE. Daar schuilt de configuratie achter andere icoontjes uiteraard.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/14, 18:36:36 door track »

Re: Geen internet meer
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/14, 17:18:04 »
Hoi Joske,

hebben wij het niet over het netwerk-icoontje dan ?   (rechterklik opp menubalk - "bijvoegen" - hoofdstuk "systeem en herdware" - "netwerkbeheer")

Als je op die "netwerk" starter klikt, "configuratie" - [verbindingen] - "draadloos" [eigenschappen],  staan die nog goed dan ?

track
Ik heb werkelijk geen flauw idee waar je het nu over hebt.

Overigens, er zijn 2 netwerkmanagers:

- eentje in het systeemvak
- eentje in de vorm van een plasmoid

die laatste wordt standaard in de volgende versie van Kubuntu, maar nu nog niet.

Zo voeg je ze weer toe:

- in het geval van netwerkmanager 1: alt + f2 > typ in: knetworkmanager > druk op enter
- in het geval van netwerkmanager 2: rechtsklikken op paneel > Widgets toevoegen... > zoek op "network management" > sleep de gevonden plasmoid naar de juiste locatie op het paneel.

Nico12

  • Gast
Re: Geen internet meer
« Reactie #8 Gepost op: 2009/03/15, 14:29:43 »
Hallo,

Na een jaar Ubuntu heb ik gisteren Kubuntu 8.10 geinstalleerd. Alles werk prima en ziet er prachtig uit, alleen heb ik ook problemen met het automatisch verbinding maken met met mijn Experiabox. Verbinden lukt wel handmatig door gebruik te maken van het icoontje in de taakbalk, maar ik zou graag willen dat dit automatisch zou gebeuren zoals dit onder Ubuntu ook gebeurde. Daarnaast komt het icoontje na een nieuwe opstart ook niet altijd in de taakbak voor.

Weet iemand misschien hoe ik dit op zou kunnen lossen? Ik ben helaas (nog) geen expert op het gebied van Linux.

Bedankt alvast.

Re: Geen internet meer
« Reactie #9 Gepost op: 2009/03/15, 14:37:45 »
Open de instellingen van het netwerkicoon (klik op Edit Connections), en bewerk de verbinding dusdanig dat deze automatisch opstart.

Overigens zal dit icoon in de volgende Kubuntu vervangen worden door een ander, die veel beter en gebruiksvriendelijker zal zijn.

Nico12

  • Gast
Re: Geen internet meer
« Reactie #10 Gepost op: 2009/03/15, 18:53:31 »
Cumulus,

Bedankt voor je snelle reactie. De optie 'Edit Connections' heb ik bekeken, maar zover ik zie valt hier helaas weinig in te stellen (inderdaad gebruiksonvriendelijk). Als dit in de nieuwe versie verbeterd wordt, dan kan ik hier wel een maandje mee leven.

Tot zover bedankt!