Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: De kaart is er weer  (gelezen 19848 keer)

De kaart is er weer
« Gepost op: 2007/09/26, 23:22:12 »
Zoals beloofd is vandaag de Ubuntu NL steunpunten kaart weer online gegaan. Je kunt je coordinaten, foto, naam en meer informatie invullen op je Ubuntu NL profiel (http://www.ubuntu-nl.org/accounts/profile/). De kaart zelf is te zien op http://www.ubuntu-nl.org/kaart/

Nog niet alle functionaliteit die ik erin wil hebben is af, maar je kunt nu dus informatie over jezelf invullen en wat belangrijker is: of je steunpunt wil zijn en/of CD's hebt voor de verspreiding. Dus voeg jezelf toe en vul de kaart!

Offline SWAT

  • Administrator
De kaart is er weer
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/26, 23:23:12 »
*yay* :)

Offline Tecumseh

  • Lid
    • http://tecumseh.homeip.net
De kaart is er weer
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/26, 23:43:58 »
Ik heb mijn profiel ondertussen aangepast. Ik kom hierbij ook de vraag tegen of ik steunpunt wil zijn. Hierbij zit een linkje waar enige uitleg achter zal horen te zitten alleen ik kom uit op een niet bestaande pagina. Wellicht handig om dit even aan te passen.

De kaart is er weer
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/26, 23:45:14 »
Dat bedoel ik met: het is nog niet af :)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
De kaart is er weer
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/27, 02:17:18 »
Bij het aanpassen van mijn locatie, zag ik dat mijn locatie was veranderd naar een plek in zee voor de kust van Somalië :D
Er zijn ook nog een aantal andere mensen die op een wel heel vreemde plek zitten.

Offline wutnubu

  • Lid
De kaart is er weer
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/27, 08:22:39 »
Ik woon tegenwoordig bij Utrecht, vandaar dat de sleutels niet meer pasten vannacht.....

Maar waar voer ik dan die coordinaten in??

Groet

Offline Soul-Sing

  • Lid
De kaart is er weer
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/27, 08:41:04 »
Citaat van: w.hellinga
Ik woon tegenwoordig bij Utrecht, vandaar dat de sleutels niet meer pasten vannacht.....

Maar waar voer ik dan die coordinaten in??

Groet
http://www.ubuntu-nl.org/accounts/profile/

Offline wutnubu

  • Lid
De kaart is er weer
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/27, 08:52:14 »
Hoe dan leon, ik zie wel een kaart, maar geen veldje waar de coordinaten ingevuld kunnen worden.

Groet

Offline Soul-Sing

  • Lid
De kaart is er weer
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/27, 08:56:18 »
Citaat van: w.hellinga
Hoe dan leon, ik zie wel een kaart, maar geen veldje waar de coordinaten ingevuld kunnen worden.

Groet
profiel wijzigen/bewerken willem, dan kun je de juiste coord. invullen.

Offline wutnubu

  • Lid
De kaart is er weer
« Reactie #9 Gepost op: 2007/09/27, 09:05:25 »
Leon,

Ik zie geen manier dat in te vullen.

Als ik in de broncode van de pagina kijk zijn de velden waar die coordinaten ingevuld moeten worden type="hidden".
Logisch dat ik ze niet zie dus, maar is er dan een andere plek waar dat kan?????

Groet

Offline Tico

  • Lid
De kaart is er weer
« Reactie #10 Gepost op: 2007/09/27, 09:05:36 »
ik heb het ballonnetje verschoven naar de juiste plaats. Een veld om coord. in te geven had ik nog niet gevonden.

Offline wutnubu

  • Lid
De kaart is er weer
« Reactie #11 Gepost op: 2007/09/27, 09:06:27 »
Hoe verschuif je dat?

Offline Tico

  • Lid
De kaart is er weer
« Reactie #12 Gepost op: 2007/09/27, 09:07:41 »
in je profiel de Ubuntu nl-data bewerken en op de kaart het ballonnetje aanklikken en verschuiven

Offline wutnubu

  • Lid
De kaart is er weer
« Reactie #13 Gepost op: 2007/09/27, 09:10:38 »
Wat schattig zeg, het is gelukt, dank voor de hulp.

Een kleine handleiding erbij zou handig zijn voor klungeltjes als ik.

Groet.

Offline Tico

  • Lid
De kaart is er weer
« Reactie #14 Gepost op: 2007/09/27, 09:12:23 »
graag gedaan, als een ander dees topic leest weten ze toch genoeg?

De kaart is er weer
« Reactie #15 Gepost op: 2007/09/27, 09:41:26 »
Johan: een aantal mennsen hadden lengte en breedte omgewisseld, die komen inderdaad in zee uit :)
Willem: ik zal het erbij zetten.

Offline Remco

  • Lid
    • http://remcovs.blogspot.com/
De kaart is er weer
« Reactie #16 Gepost op: 2007/09/27, 09:52:16 »
ik heb na "wijzig profiel"het ballonnetje verschoven en op "wijzig" gedrukt. Op de kaart echter verschijnt mijn ballonnetje niet op de juiste plaats. Duurt het even voordat wijzigingen verschijnen?

Offline joseph

  • Lid
De kaart is er weer
« Reactie #17 Gepost op: 2007/09/27, 09:58:27 »
Mooi,

Kon nu gelukkig wel het Ubuntu-NL profiel aanpassen en opslaan in tegenstelling tot 19/9/07.
Vermoed dat ik niet de enige was die zijn profiel de laatste tijd niet kon vastleggen en mis nog wel een paar markertjes op die kaart.
Misschien iets om het berichtje vast te zetten c.q. oproep te plaatsen om profiel nu alsnog aan te passen?

Edit:
Oh ja, zoom die standaardkaart nog een standje uit.
Dan krijgen alle Nederlandse en Belgische medeforumergenoten het idee dat ze erbij mogen horen.

De kaart is er weer
« Reactie #18 Gepost op: 2007/09/27, 12:35:39 »
renpx, nee dat zou meteen moeten gebeuren...
joseph: Ja, er zat een fout in de code die de profielen koppel aan http://planet.ubuntu-nl.org waardoor niemand meer z'n profiel kon updaten.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
De kaart is er weer
« Reactie #19 Gepost op: 2007/09/27, 13:33:35 »
Ziet er al goed uit de kaart! Een paar opmerkingen:

1. Wordt er vanaf http://www.ubuntu-nl.org ook nog een link gemaakt naar de kaart?
Ik heb snel even gekeken, o.a. onder ondersteuning maar kon nog niets vinden. Met name voor steunpunten belangrijk dat men je kan vinden.

2. Zou het mogelijk zijn of steunpunten apart aan te geven op de kaart, dan kan iemand (= beginnende gebruiker ubuntu) meteen zien of de ubuntero die in zijn buurt zit zich beschikbaar stelt als steunpunt.

3. Zit waarschijnlijk wel in de pijplijn, maar de pagina waar je op komt als je op de kaart een steunpunt hebt gekozen en 'ondersteuning' hebt aangeklt, werkt (nog) niet.

4. Onze Belgische forumvrienden hadden ook al een kaart (kan zo snel de link niet meer vinden) die ook al behoorlijk goed gevuld was. Is het mogelijk dat deze *automatisch* samengevoegd wordt bij de Nederlandse kaart (en omgekeerd)? Dit in plaats van het opnieuw aanmelden en opgeven bij het profiel.

5. Het plaatje in het informatiekadertje als je een ballontje aanklikt, is bij de meesten (niet allemaal dus) leeg. Zou het mogelijk zijn om daar de forum-avatar in te tonen? Je kunt dat apart instellen in het ubuntu-nl profiel, maar het zou handig zijn als de standaardavatar uit het forum komt. Als je iets anders invult, moet uiteraard die avatar genomen worden.

De kaart is er weer
« Reactie #20 Gepost op: 2007/09/27, 14:09:23 »
1. als het af is
2. komt op de steunpunten pagina
3. wordt idd aan gewerkt
4. wordt naar gekeken
5. de hackergotchi uit je ubuntu-nl profiel wordt daarin weergegeven, net als bij blogs.

De kaart is er weer
« Reactie #21 Gepost op: 2007/09/27, 14:27:40 »
Heb zopas mijn profiel aangepast. Alles is ok. Kan steunpunt zijn, heb nog cd's, doch niet veel meer.
Tof... Ben niet in de Noordzee terechtgekomen.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

De kaart is er weer
« Reactie #22 Gepost op: 2007/09/27, 14:31:33 »
ik heb mijn profiel aangepast en wil graag steunpunt zijn en heb wel cd's (anders download ik deze) maar om een of andere reden ben ik sander van der veeke geworden  terwijl ik toch echt Raymond heet.
homemade HTPC

De kaart is er weer
« Reactie #23 Gepost op: 2007/09/27, 15:18:43 »
Ray: Sander woont een paar straten bij je vandaan, jouw marker staat precies achter de zijne als je niet ver genoeg inzoomt.

De kaart is er weer
« Reactie #24 Gepost op: 2007/09/27, 16:06:21 »
Dennis ik heb mij opgegeven als steunpunt, kan ik nog ergens een telefoonnummer opgeven of is dit niet de bedoeling?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.