Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: unetbootin geinstalleerd en usb op sdb1 gezet, start niet meer van usb  (gelezen 600 keer)

pedro88

  • Gast
Heb met unetbootin  mijn computer de  usb van kingston  op sdb1 gezet. Hij zet automatisch het programma denk ik op usb
Maar het programma Fedora 9 start wel  maar geeft later foutmeldingen zoals unmount. Mijn programma ubuntu blijft het doen miaar zou graag een stick met fedora willen hebben.De de stick is 4 gb groot. . Processor AMD 64 bits*2 dual core 5200+. Wat moet ik instellen bij unetbootin en waarom? blijft ubuntu het gewoon doen?

Offline Ramana

  • Lid
unetbootin geinstalleerd en usb op sdb1 gezet, start niet meer van usb
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/12, 09:40:30 »
Ik snap je vraag niet helemaal. Het is je gelukt om Fedora m.b.v. Unetbootin op de USB stick te zetten? Of zit daar het probleem. Ubuntu moet het gewoon blijven doen (daar verander je immers niets aan).  Om vanaf de USB te kunnen opstarten moet je na het opstartpiepje van je PC F12 of F8 (of een andere F-toets, hangt af van moederbord/Bios) indrukken dan krijg je een opstartkeuze menu.

pedro88

  • Gast
unetbootin geinstalleerd en usb op sdb1 gezet, start niet meer van usb
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/12, 10:57:41 »
Heb van de iso cd gestart en dan krijg ik via de F2 een beeld . Heb boot gekozen en fedora laad zich vanzelf als live cd dwz alleen door installtie via het fedora menu installeert hij.
Graag zou ik via mijn usb stick fedora willen laden. Hij laat niet het bewuste boot menu zien als ik opstart met usb. Moet ik iets ind de terminal doen