Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] canon pixma 4850 herkend maar inactief  (gelezen 2976 keer)

Offline roeland

  • Lid
[OPGELOST] canon pixma 4850 herkend maar inactief
« Gepost op: 2011/07/13, 17:01:24 »
Mijn goede oude Canon Pixma IP5000 is er mee gestopt en vervangen door een type IP 4850.  Drivers gevonden en uitgepakt en de printer wordt herkend en de drivers geinstalleerd.  Tot zover geen problemen.
Als ik echter wil afdrukken kan ik voor de printer kiezen (als standaard ingesteld) maar de status  blijft ´inactief´.  Dus geen afdruk.
Hij hangt direct aan een usb poort. Op het forum diverse items over inactieve printers (vaak in een netwerk) maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden.

Wie kan me verder helpen?
« Laatst bewerkt op: 2011/07/14, 21:22:07 door roeland »
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Offline roeland

  • Lid
Re: canon pixma 4850 herkend maar inactief
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/14, 16:50:13 »
Nog wat aanvullende informatie.  Ik werk met 10.04 op een 386 machine.  Ik de volgende file gedownload (en uitgepakt naar een map in mijn home directory):

cnijfilter-ip4800series-3.40-1-deb

Die bevat de volgende mappen/bestanden:

- map packages
- map resources
- bestand install.sh

Moet ik hier verder misschien nog iets (installeren?) mee?
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.