Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: externe harde schijf  (gelezen 645 keer)

externe harde schijf
« Gepost op: 2007/10/31, 15:51:21 »
hallo iedereen,

ik vond niet direct een antwoord via de zoek functie dus stel ik maar mijn vraag.
Ik ben van plan om een nieuwe externe harde schijf te kopen. nu heb ik gezien dat bij sommige staat de ze werken onder windows 98-2000-XP-... en mac osx. Maar nooit staat er linux bij. Zulle deze schijven dan niet werken?
kan ik best plug and play kopen of een met een kabel voor in het stopcontact?

hopelijk kunnen jullie mij helpen met deze vrage.

mvg,

Nicky

ps: ik heb deze hier gepost en niet bij hardware omdat ik denk dat dit toch wel een beginnersvraag is :)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
externe harde schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/31, 15:56:21 »
Praktisch elke externe USB 2.0 harde schijf werkt onder linux. Mocht je toch tegenslag hebben met een bepaalde harde schijf, vraag het dan vooraf aan je leverancier of ze het even kunnen opzoeken op het internet ;) (want uit hun hoofd zullen ze dat ook niet weten)

Plug-and-play/klein formaat vs stroom/groot formaat:
voor onderweg is zo'n klein formaat natuurlijk wel handig, maar het is stukken duurder in vergelijking met één op stroom en vaak ook veel trager..

zelf heb ik onlangs een externe harde schijf gekocht met een stroomkabel van 320 GB, merk IOMEGA.. de verkoper zei ook dat er de doos stond "Windows, Mac OS X", maar ach, ik plug hem thuis gewoon in en KDE komt met een dialoogvenster dat er een nieuwe externe schijf werd gevonden :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

externe harde schijf
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/31, 15:58:25 »
:) oke bedankt voor het snelle antwoord, kan ik met een gerust naar de winkel gaan.

mvg,

Nicky