Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]waar is icon van aangifte 2013 ?  (gelezen 1938 keer)

Offline aartje

  • Lid
[Opgelost]waar is icon van aangifte 2013 ?
« Gepost op: 2014/03/12, 10:14:24 »
Ik heb het aangifteprogramma voor 2013 ge-installeerd
onder classic gnome 2d in ubuntu 12.04 mbv van de tar.gz file.
Uitpakken in je home-dir en daarna een nieuwe item  hoofmenu->kantoor->ib2013
gemaakt met als opdrachtregel: /home/xxxx/ib2013/bin/ib2013ux   -L -*-lucida-medium-r-*-*-10-*-*-*-*-*-*-*

Nu zit ik alleen nog met het minieme probleempje dat ik geen icon heb van dat
programma en wordt er het standaard icoontje van het platformpje met de veer
eronder gebruikt. Er moet wel een icoontje zijn volgens mij, die je wel installeert
als je de "deb" gebruikt (/usr/share/pixmaps/hicolor/48x48/apps/ib2013ux.png ?)
maar waar haal je dit vandaan als je de tar.gz installatie-methode gebruikt ?
« Laatst bewerkt op: 2014/03/13, 08:17:08 door aartje »

Offline aartje

  • Lid
Re: waar is icon van aangifte 2013 ?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/03/12, 11:57:49 »
Mag ik vragen waarom je niet de .deb installeert, aangezien dat veel makkelijker is?

En die icoon, kan je die niet ergens vandaan halen en dan in de map icon zetten?

(ik weet het, het is geen antwoord op je vraag, maar ben nieuwsgierig waarom iemand toch de "moeilijke" methode kiest als er een makkelijke methode is.)
Hallo Femke98,
Ja, de deb had ook gekund, ik heb je (prima!) handleiding gelezen. Maar ik heb de afgelopen ? jaren (in ieder
geval sinds aangifte 2008) op de  manier gedaan met het tar.gz bestand en ik houd er wel van
dat het allemaal alleen maar in mijn home-dir komt. Tot nog toe liet ik het icoon maar zitten  ???
Ik zou het pakket natuurlijk even goed kunnen installeren (desnoods op een andere computer) en
dat plaatje van het icoon kunnen gebruiken, maar mijn vraag was dus eigenlijk of ik het
plaatje niet op een makkelijker manier kon krijgen.

Verder ben ik een nogal oude z..k en vermijd te veel verandering ofwel zoals Lucebert heeft
geschreven :  "Van teveel spektakel wankel je allicht"

Offline aartje

  • Lid
Re: waar is icon van aangifte 2013 ?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/03/12, 13:23:00 »
Hier het plaatje, het is .svg dus als je op de bijlage klikt, moet je hem opslaan op je bureaublad. Daarna zoek je de map op waar je hem moet plaatsen.

Bedankt Femke98 !!
Ik ga er mee aan de slag........  En daarna natuurlijk nog dat rotklusje  :|

PS. Ik heb het plaatje gedownload en in /home/xxxx/ib2013 gezet. Daarna (Gnome classic 2d) links boven in balk
op zwart Ubuntutekentje geklikt met rechtermuistoets (Menu's bewerken)
Daarna klikken op Kantoor in , dan krijg je in rechterrijtje oa ib2013 (heb ik daar zelf aangemaakt)
Daar één keer op klikken en kiezen voor "Eigenschappen" Daar op Icoonplaatje klikken en
het goede plaatje opzoeken.
« Laatst bewerkt op: 2014/03/12, 13:30:51 door aartje »

Re: waar is icon van aangifte 2013 ?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/03/12, 14:38:26 »
De icoon kan je (ook) vinden in de map /usr/share/pixmaps/hicolor/48X48/apps.

Sorry niet goed gelezen.
« Laatst bewerkt op: 2014/03/12, 17:19:48 door maasnet »
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: waar is icon van aangifte 2013 ?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/03/13, 07:50:37 »
Mag ik vragen waarom je niet de .deb installeert, aangezien dat veel makkelijker is?
..................................

Waar vind ik die ergens ?
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: [Opgelost]waar is icon van aangifte 2013 ?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/03/14, 12:54:16 »
Ik heb hem zojuist via jouw link gedownload en geinstalleerd, en verliep vlekkeloos.
Omdat ik nogal tegendraads ben heb ik hem niet gedownload met de rechtermuis knop zoals werd aanbevolen maar met de linker en in chrome kreeg ik geen rare tekens oid.
Hij downloaden gewoon zoals het hoort .....  8-)
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: [Opgelost]waar is icon van aangifte 2013 ?
« Reactie #7 Gepost op: 2014/03/14, 13:14:26 »
Ik heb hem zojuist via jouw link gedownload en geinstalleerd, en verliep vlekkeloos.
Omdat ik nogal tegendraads ben heb ik hem niet gedownload met de rechtermuis knop zoals werd aanbevolen maar met de linker en in chrome kreeg ik geen rare tekens oid.
Hij downloaden gewoon zoals het hoort .....  8-)

Hier in QupZilla eveneens geen rare tekens maar gewoon de download. Alleen in Firefox speelt dit probleem...

Re: [Opgelost]waar is icon van aangifte 2013 ?
« Reactie #8 Gepost op: 2014/03/15, 10:20:51 »
Edit: toch zelf even geprobeerd en zie daar in Chrome......je krijgt een venstertje onderin te zien dat wat je wilt, niet veilig is voor je pc.
zie plaatje. Als je dan op Keep klikt, dan is het in orde.

Kreeg jij dat niet te zien dan Gandyman? (mensen kunnen daar ook weer van slag raken, dus ik zet het er maar even bij)
zie http://steunpunt-almere.nl/artikelen/belastingaangifte-2013-via-ubuntu-xubuntu/

Je krijgt voordat Chrome definitief een "uitvoerbaar bestand" gaat downloaden altijd een waarschuwing in Chrome.
Dit is een soort beveiliging die in Chrome zit.
Een uitvoerbaar bestand kan van alles zijn, bijv ook een .exe ....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D