Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SKype gebruiken met externe soundcard.  (gelezen 605 keer)

SKype gebruiken met externe soundcard.
« Gepost op: 2011/07/17, 15:08:20 »

Ik heb skype nu geïnstalleerd maar wil dit gebruiken met een externe soundcard (fasttrack audio pro).

Bij skype options vind ik slechts de keuze uit een pulse audio server. Is het mogelijk dat hier gebruikt wordt gemaakt van een andere geluidsserver zo dat ik mijn externe soundcard hierop toepas?


Re: SKype gebruiken met externe soundcard.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/17, 15:33:50 »
Als je Ubuntu 11.04 hebt, wordt er gebruik gemaakt van PulseAudio. Installeer eens pavucontrol.
Open een terminal(onder Hulpmiddelen.)en type sudo apt-get pavucontrol  geef een ENTER, nu moet je het wachtwoord intypen, hier zie je niets van, gewoon blind intypen en geef een ENTER. Nu begint de installatie, begint deze niet heb je waarschijnlijk niet alle bronnen aan staan.

http://0pointer.de/lennart/projects/pavucontrol//screenshot.png
« Laatst bewerkt op: 2011/07/17, 21:47:24 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: SKype gebruiken met externe soundcard.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/17, 15:46:09 »

ik heb ubuntu 10.10

maar in software centre zag ik pavucontrol staan.

Citaat
PulseAudio Volume Control (pavucontrol) is een eenvoudig GTK+-gebaseerd hulpmiddel voor het beheren van het geluidsvolume (mixer) voor de PulseAudio-geluidsserver. In tegenstelling tot andere mixers, kan deze het volume van de hardware en de streams apart beheren. Het kan een stream doorsturen naar een ander uitvoerapparaat zonder het afspelen te onderbreken.

het lijkt wel een zeer interessante optie om te proberen, ik zag in je screenshot ook een soundcard  staan ...

 

Re: SKype gebruiken met externe soundcard.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/17, 20:55:06 »

tot zover weinig resultaat.

Een aantal dingen die ik zou willen weten zijn:

hoe weet ik of de PAVU server aan is; welke commandline input is hiervoor nodig?

Kan/moet ik ook andere soundservers laten draaien, zoals Jack of Alsa?


Re: SKype gebruiken met externe soundcard.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/17, 21:41:25 »
Als je Ubuntu 11.04 hebt, wordt er gebruik gemaakt van PulseAudio. Installeer eens pavucontrol.
Open een terminal(onder Hulpmiddelen.)en type sudo apt-get purge pavucontrol  geef een ENTER, nu moet je het wachtwoord intypen, hier zie je niets van, gewoon blind intypen en geef een ENTER. Nu begint de installatie, begint deze niet heb je waarschijnlijk niet alle bronnen aan staan.

http://0pointer.de/lennart/projects/pavucontrol//screenshot.png
Eeh? Je raadt aan het programma pavucontrol te installeren, vervolgens geef je een commando om het te verwijderen?

Een PAVU-server bestaat niet. Pavucontrol is niets anders dan een handig tooltje om lopende streams van PulseAudio te beheren.


Als je nu eens in Geluidsvoorkeuren in het tabblad Hardware voor je externe geluidskaart kiest en Skype herstart, werkt het dan wel?

Re: SKype gebruiken met externe soundcard.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/17, 21:50:12 »
Helemaal gelijk Cumulus, inmiddels verandert in mijn eerdere post. Nog even voor de duidelijkheid sudo apt-get install pavucontrol
« Laatst bewerkt op: 2011/07/17, 22:20:17 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.