Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verwijderen Windows XP en Ubuntu (formatteren?)  (gelezen 3735 keer)

Offline bruintje

  • Lid
Verwijderen Windows XP en Ubuntu (formatteren?)
« Gepost op: 2010/01/28, 19:58:56 »
Dag,

ik heb een probleem met mijn oude Dell computer.Vermits Windows XP tergend traag werkt heb ik er Ubuntu ook op geinstalleerd. Ik heb echter de fout gemaakt om de partities slecht te verdelen zodat ik teweinig ruimte heb voor alle installaties van de programma's van Ubuntu. Ik heb al getracht om Ubunto opnieuw te installeren,maar dat lukt niet. Vermits Windows XP van mijn computer af mag. Ik wens namemijke in de toekomst enkel met Ubuntu te werken op deze P.C, dacht ik de harde schijf te formateren onder Windows XP (MS DOS).Dit lukt echter niet omdat de computer antwoord dat het volume (c-schijf) door een ander proces (Ubunto ?) wordt gebruikt.Ontkoppelen van dit proces lukt ook niet.
Ik lees: kan het station niet vergrendelen.Het volume is nog in gebruik.

Hoe kan ik mijn computer toch nog formateren en enkel Ubuntu installeren op mijn P.C. ?

Bruno


Bedankt op voorhand







 
« Laatst bewerkt op: 2010/01/28, 20:35:47 door bruintje »

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: formatteren harde schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/28, 20:21:29 »
Je kunt opstarten met de live Ubuntu install CD.
En dan m.b.v. GParted de partities verwijderen; één lege ruimte maken. Daarna opnieuw booten met die schijf  en Ubuntu installeren.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Verwijderen Windows XP en Ubuntu (formatteren?)
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/28, 20:50:40 »
Los van dit advies, is er ook een Gparted live CD, altijd handig bij noodgevallen en sneller dan de Ubuntu live-CD.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

FrSu

  • Gast
Re: Verwijderen Windows XP en Ubuntu (formatteren?)
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/28, 20:56:47 »
Bij een nieuwe install vanaf de Live CD kun je toch ook gewoon kiezen voor geheel gebruik van de schijf door Ubuntu?

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Verwijderen Windows XP en Ubuntu (formatteren?)
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/28, 20:58:54 »
Bij een nieuwe install vanaf de Live CD kun je toch ook gewoon kiezen voor geheel gebruik van de schijf door Ubuntu?
Ja da's waar ook.