Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zoom Cloud Meeting  (gelezen 7039 keer)


Offline rico70

  • Lid
Re: Zoom Cloud Meeting
« Reactie #26 Gepost op: 2020/05/15, 16:19:52 »
Jitsi is niet vrij en open source. Jami wel.
Heb je daar een bron van?
Volgens jitsi.org en wikipedia is het vrij en opensource
Citaat
Is Jitsi free?

Yes. Jitsi is 100% open source and freely available to use and develop with. We also host and run meet.jit.si as a free service.
https://jitsi.org/user-faq/
https://en.wikipedia.org/wiki/Jitsi

Offline Bloom

  • Lid
Re: Zoom Cloud Meeting
« Reactie #27 Gepost op: 2020/05/15, 16:38:11 »
Ik was fout. Ik vond niet zo direct de broncode en zonder dat is het natuurlijk niet open source. Maar ondertussen heb ik die wel gevonden.

Re: Zoom Cloud Meeting
« Reactie #28 Gepost op: 2020/05/16, 16:09:41 »
ook zoom is nu best wel veilig te gebruiken.

met meeting ID: nummer
en iedereen zijn eigen password code:
ik werk er in ieder geval prettig mee en heb er een veilig gevoel bij.
geluid en beeld super.
zonder geldige nummers zou je er niet in moeten kunnen.
( maar het is en blijf internet dus alles is mogelijk )
« Laatst bewerkt op: 2020/05/16, 16:12:28 door lachendearend »
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

Offline Bloom

  • Lid
Re: Zoom Cloud Meeting
« Reactie #29 Gepost op: 2020/05/16, 16:20:07 »
En dat Zoom gebruikersdata doorverkocht aan Facebook is geen probleem voor jou dan?

Re: Zoom Cloud Meeting
« Reactie #30 Gepost op: 2020/05/16, 16:38:45 »
En dat Zoom gebruikersdata doorverkocht aan Facebook is geen probleem voor jou dan?
ben ik niet echt blij mee, maar facebook heeft wat dat betreft alle gegevens al van Whatsapp Instragram. en zo zijn er nog een paar.
er is daar voor maar een oplossing stoppen met internet. want van bedrijven waar je van dacht dat ze alles prive deden verkochten later toch gegevens door.
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

Offline rico70

  • Lid
Re: Zoom Cloud Meeting
« Reactie #31 Gepost op: 2020/05/16, 17:13:47 »
En dat Zoom gebruikersdata doorverkocht aan Facebook is geen probleem voor jou dan?
Daar schijnt zoom ondertussen mee gestopt te zijn. Als is het natuurlijk nooit te controleren, maar dat geld bij ieder bedrijf / messenger


Offline Bloom

  • Lid
Re: Zoom Cloud Meeting
« Reactie #33 Gepost op: 2020/05/16, 21:40:44 »

Het magische woord hierboven is "bedrijven". Ja, zodra er een commercieel oogmerk is lonkt de verleiding om privégegevens te gaan verkopen. Waar die verleiding niet aanwezig is, is als de software of de dienst verstrekt wordt door een vereniging zonder winstoogmerk (stichting). Ik heb er bijvoorbeeld alle vertrouwen in dat Debian nooit privédata van gebruikers zal verkopen en dat geen van de software in de repository's dat zal doen. Bij Ubuntu heb ik minder en minder vertrouwen vanwege het feit dat Canonical een bedrijf is dat winst wil maken en steeds meer met Microsoft in bed ligt.

Zoom kan veel zeggen, maar eenmaal het vertrouwen weg is het héél moeilijk weer terug te krijgen. Dat Facebook met Instagram en Whatapp al aan datagraaien doet vind ik geen excuus voor Zoom om het dan maar ook te doen. Er zijn wel degelijk oplossingen die de privacy wél respecteren, zoals Jami. En mogelijk Jitsi.

Offline Noidem

  • Lid
Re: Zoom Cloud Meeting
« Reactie #34 Gepost op: 2020/05/17, 14:01:01 »
ik werk er in ieder geval prettig mee en heb er een veilig gevoel bij.
Dat kun je ook in een Trabant hebben............... totdat die zestientonner er achterop joekelt en blijkt dat Trabby een kreukelzone heeft van achter tot voor.
Of de vrouw die de man van haar dromen had ontmoet. Hij bleek, toen het allemaal niet meer helemaal lekker liep in de relatie, (be)graafwerkzaamheden toch wat lucratiever te vinden dan een echtscheiding. En ze had nog wel zo'n veilig gevoel bij hem gehad.

Ieder zijn mening, maar zo'n bedrijf als Zoom heeft voor mij volstrekt afgedaan. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. In dit geval een renpaard...
« Laatst bewerkt op: 2020/05/17, 14:49:04 door Noidem »

Re: Zoom Cloud Meeting
« Reactie #35 Gepost op: 2020/05/17, 16:54:40 »
Bij Ubuntu heb ik minder en minder vertrouwen vanwege het feit dat Canonical een bedrijf is dat winst wil maken en steeds meer met Microsoft in bed ligt.

Ik denk dat je een inschattingsfout maakt op het verdienmodel van Cononical en de rol van de private gebruikers waardoor je wantrouwen hiervoor mankt gaat.
Bij Cononical is onze privacy geheel niet in het geding omdat wij niet tot het verdienmodel behoren!

Klein detail. Een stichting mag dan geen winstoogmerk hebben, ook een stichting kan wel degelijk een verdienmodel en inkomstenhonger hebben. Daar zit eigenlijk geen verschil. ;)
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore