Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flash Player in FB  (gelezen 2675 keer)

Flash Player in FB
« Gepost op: 2015/03/15, 11:24:32 »
Het zal best wel ergens al behandeld zijn, maar kon het zo vlug niet vinden.. Maar..

Heb sinds kort 14.04 LTS op laptop en Desktop geïnstalleerd .
Bij alle twee werkt de flash player in Facebook niet, ondanks de update van Adobe.
Heb ik wat over het hoofd gezien, of wat is hier aan de hand?
Voor de rest werkt alles tot zover op beide systemen.

Broadcast-Solutions

Re: Flash Player in FB
« Reactie #1 Gepost op: 2015/03/15, 13:03:53 »
Welke webbrowser gebruik je?

Re: Flash Player in FB
« Reactie #2 Gepost op: 2015/03/15, 13:25:35 »
Gewoon de standaard Mozilla Firefox, heb Facebook vanuit het software centrum.
« Laatst bewerkt op: 2015/03/15, 13:27:12 door newwave »
Broadcast-Solutions

Offline jan11000

  • Lid
Re: Flash Player in FB
« Reactie #3 Gepost op: 2015/03/15, 13:29:19 »
Welke update heb je geinstalleerd?

Gewoon chrome installeren, dan werkt flash met de laatste versie.
Chrome zit niet in ubuntu, dus van google downloaden.

Re: Flash Player in FB
« Reactie #4 Gepost op: 2015/03/15, 13:35:28 »
Wanneer het niet anders kan, dan moet het maar met Chrome.
Wel raar eigenlijk, was juist de bedoeling alles zo veel mogelijk vanuit de Ubuntu aangeboden software te downloaden..
Neem aan dat ik niet de enige ben/was met dit probleem, is er dan nooit eerder wat ondernomen om dit binnen Ubuntu op te lossen..?

We gaan kijken of dat wel werkt... Bedankt...
« Laatst bewerkt op: 2015/03/15, 13:40:34 door newwave »
Broadcast-Solutions

Offline Henkp

  • Lid
Re: Flash Player in FB
« Reactie #5 Gepost op: 2015/03/15, 13:46:13 »
Wanneer het niet anders kan, dan moet het maar met Chrome.
Wel raar eigenlijk, was juist de bedoeling alles zo veel mogelijk vanuit de Ubuntu aangeboden software te downloaden..
Neem aan dat ik niet de enige ben/was met dit probleem, is er dan nooit eerder wat ondernomen om dit binnen Ubuntu op te lossen..?

We gaan kijken of dat wel werkt... Bedankt...

Heb je ook pepperflashplugin-nonfree geïnstalleerd!

Re: Flash Player in FB
« Reactie #6 Gepost op: 2015/03/15, 13:47:44 »
Je kunt ook Chromium gebruiken, dan hoef je Google's pakketbron niet te gebruiken en blijf je gewoon binnen het Softwarecentrum. Installeer Chromium middels het Softwarecentrum en installeer dan de nieuwste Flash Player (die Chrome dus ook gebruikt) als volgt: https://sites.google.com/site/computertip/multimedia#TOC-Derde-stap:-installeer-Adobe-Flash-Player-voor-Chromium

Offline Gamer

  • Lid
Re: Flash Player in FB
« Reactie #7 Gepost op: 2015/03/15, 22:45:59 »
Gewoon de standaard Mozilla Firefox, heb Facebook vanuit het software centrum.

Hoe bedoel je, Facebook vanuit software centrum?

Als ik hier met FF naar de facebook web pagina ga. Kan ik gewoon de filmpjes die eropstaan bekijken.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Flash Player in FB
« Reactie #8 Gepost op: 2015/03/15, 23:10:49 »
Hier net zo. Ik kan alles bekijken en ik doe er ook nog helemaal niets bijzonders voor.

Ik zie de noodzaak om Chrome of Chromium te gaan installeren absoluut niet. Beide programma's worden de laatste tijd te pas en te onpas naar voren geschoven bij de minste of geringste rimpel in de vijver. Nou zijn het vast geen slechte programma's, maar waarom niet gewoon de normale weg bewandelen?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Flash Player in FB
« Reactie #9 Gepost op: 2015/03/16, 01:49:53 »
Omdat het al eerder is aangetoond dat FB bij *sommige* gebruikers gewoonweg vertikt om het te doen met de iets oudere Flash Player in FF op Ubuntu. Nogmaals: bij *sommige*. Op een gegeven moment is het dan gewoon handiger om de weg van de minste weerstand te kiezen. En bedenk er wel bij dat het een *advies* is. Dit is een hulpforum, geen dwangforum, dus het is aan de TS om een keuze te maken ;)

Offline chaos7

  • Lid
Re: Flash Player in FB
« Reactie #10 Gepost op: 2015/03/16, 06:19:01 »
Vraag mij toch af waar het aan ligt. Eerst werkte het namelijk wel, en na een update werkt het niet meer. ook ik worstel er nu mee. Zal eens het voorgestelde proberen.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Flash Player in FB
« Reactie #11 Gepost op: 2015/03/16, 09:51:33 »
Omdat het al eerder is aangetoond dat FB bij *sommige* gebruikers gewoonweg vertikt om het te doen met de iets oudere Flash Player in FF op Ubuntu. Nogmaals: bij *sommige*. Op een gegeven moment is het dan gewoon handiger om de weg van de minste weerstand te kiezen. En bedenk er wel bij dat het een *advies* is. Dit is een hulpforum, geen dwangforum, dus het is aan de TS om een keuze te maken ;)

Dat is allemaal wel erg eenvoudig weggewuifd, hè? De "TS" geeft nota bene nog aan "was juist de bedoeling alles zo veel mogelijk vanuit de Ubuntu aangeboden software te downloaden.." en dan wordt er, zonder bijvoorbeeld even te vragen of de gebruikelijke acties NA een installatie (zoals de laatste updates binnenhalen) wel zijn uitgevoerd, iets anders geroepen. We weten ook niet welke variant er geïnstalleerd is. Ubuntu, Xubuntu, Kubuntu, etc.

De weg van de minste weerstand? Welnee, stokpaardjes berijden lijkt me een meer passende omschrijving, niet?  Beter wordt het er zo zeker niet van.

Raar ook dat het verschijnsel zich voordoet bij zijn beide nieuwe installaties op verschillende hardware. Dan is het toch denkbaar dat Newwave iets over het hoofd heeft gezien? Dan helpen we hem juist niet met het adviseren van alternatieven.

Newwave: ken je de uitstekende lijstjes van Pjotr :  "10 dingen om direct te doen na installatie van ..." ? Loop die anders eerst na.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Flash Player in FB
« Reactie #12 Gepost op: 2015/03/16, 13:11:23 »
Jemig wat een onnodige discussie zeg... Ben niet meer bij krachte om op zulke discussies in te gaan, heb gewoon mijn twee centen gegeven, dus laten we gewoon afwachten wat de TS met onze voorstellen gaat doen nu.

Re: Flash Player in FB
« Reactie #13 Gepost op: 2015/03/16, 19:19:16 »
Vandaag nog eens verder gekeken, heb ook Chromium geïnstalleerd.. Werkt beter, maar niet alle "Flash-jes " lopen vlot op FB.

Met Chromium even via ASK gekeken bij Adobe..  " Flash player Ubuntu 64 bit " ingegeven en had na even klikken / scrollen een heuse Download bij Adobe... >> Firefox Flash player Ubuntu 64 bit<<..
Liep er bijna vanzelf op alles op FB werkt nu zoals hij het op Windows altijd al deed...gewoon vlot..

Ook de translate van Google werkt nu, kopiëren plakken in translate en andersom naar Facebook of Twitter..
Waar hij precies stond in Adobe, weet ik niet meer, maar zou eigenlijk in de Ubuntu download moeten staan, voorkomt een hoop ergernis... misschien een idee ??

flash-plugin-11.2.202.451-release.x86_64.rpm  ( toch nog even gezocht ..staat zo in de Dowload) 7.2 MB
« Laatst bewerkt op: 2015/03/16, 19:39:52 door newwave »
Broadcast-Solutions

Offline Henkp

  • Lid
Re: Flash Player in FB
« Reactie #14 Gepost op: 2015/03/16, 20:15:53 »
Gewoon de standaard Mozilla Firefox, heb Facebook vanuit het software centrum.

Waarom heb je Facebook uit het softwarecentrum geïnstalleerd?
Normaal laad je die gewoon via je webbrowser, althans ik wel.

Als er nog andere zijn die hem ook via het softwarecenten hebben geïnstalleerd dan verneem ik dat graag.

Re: Flash Player in FB
« Reactie #15 Gepost op: 2015/03/16, 20:30:36 »
Dat is die Facebook integratie plug-in van Unity dat de TS heeft geïnstalleerd (gewoon een startersicoon voor FB) .
In het S-C zit alleen Gwibber voor Facebook, maar dat raad ik sowieso af (werkt voor geen meter).

Ik werk ook met FF en de standaard Flash plugin en alles werkt naar behoren op FB; het een enkele filmpje dat het niet doet is veelal een gebroken koppeling (en zo zijn er wel wat) in Facebookpagina zelf.

Dus als je Flash werkt op b.v. YouTube (zonder HTML5 player) dan werkt die steevast ook in Facebook. Je hebt daar geen ultra-recente versie voor nodig. Op dit moment van schrijven let wel.

Ik zou pas met Chrome of Chromium aan de slag gaan als het echt niet anders kan. (Hoewel Chrome veel te bieden heeft)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Flash Player in FB
« Reactie #16 Gepost op: 2015/03/16, 21:10:41 »
Jemig wat een onnodige discussie zeg...

Dat was dus achteraf helemaal niet zo onnodig ... .

[EDIT]

Kijk! Daar is hij. Gewoon met de update van vanmorgen. Newwave, heb jij misschien de pakketbronnen niet aangepast door de opties "Partners van Canonical" en "Onafhankelijk" aan te zetten? Hij zal wel in de Partners zitten, maar ik krijg dat zelf niet helder boven water in mijn systeem.

« Laatst bewerkt op: 2015/03/17, 10:31:14 door jvecht »
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021