Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MAgister  (gelezen 3993 keer)

Offline Bertjuh1

  • Lid
MAgister
« Gepost op: 2011/10/25, 13:16:00 »
Weet iemand of je silverlight op ubuntu kan draaien voor magister 5.3 ?


Offline tryer

  • Lid
Re: MAgister
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/10, 21:38:40 »
Misschien een wat late reactie:

installeer Google Chrome en ook de extensies IE tab Multi en Rndr en in de chrome webstore ook Sparkview (Rdp client). De laatste is misschien niet perse noodzakelijk misschien.

Start Chrome opnieuw en in de rechter bovenhoek, naast de webbrowsing zie je in "e" van Internet explorer. Zorg er vervolgens voor dat het zwarte icoontje van Rndr gekleurd is (er op klikken). Vervolgens klik je op de "e"van Internet Explorer, voer het webadres van je schoolsite in,  ga je naar de schoolwebsite, klik op Magister (blijf opletten dat het zwarte icoontje van Rndr gekleurd blijft) en voila: je kunt inloggen op Magister onder Linux !

Re: MAgister
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/10, 21:58:02 »
Tryer bedankt !

Jouw tip werkt hier perfect.
Wel vertraagt het de laptop naar mijn idee.
Ook wordt er gevraagd om de te gebruiken schijfruimte te verhogen naar 250 MB?

Ik heb dit gewoon genegeerd en kon prima de resultaten van mijn zoon inzien.

Bedankt,

Robin.

Re: MAgister
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/10, 22:17:04 »
Perfect! Prima oplossing dit.
Misschien zouden we dit ook in de documentatie kunnen opnemen? Hierdoor raken we ook die eindeloze topics hier over dat magister niet werkt kwijt :D

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: MAgister
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/10, 23:45:37 »
@robindekker:
Die melding kreeg mijn zoon gisteren ook toen hij via zijn netbook (dualboot Ubuntu+Windows7) inlogde via W7+firefox in Magister.
Nadat hij ja klikte begon de pagina zich te laden.

Groet
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: MAgister
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/11, 00:19:32 »
Werkt in Chromium ook. Heb alleen de eerste de twee paketten geïnstalleerd (IE tab Multi en Rndr).
Magister werkte prima.
Daarna even naar RTL website om te kijken of het kwalitatief hoogstaande programma "Shopping queens" te bekijken.
Dat werkte helaas erg schokkerig. Jammer. Zou voor mijn dochter weer een reden minder geweest zijn om XP op te starten :-)

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Re: MAgister
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/11, 01:38:12 »
Wow dit is een geweldige tip. Magister heb ik niet nodig dus ook niet geprobeerd maar net als Pfoeh heb ik even een kijkje genomen op RTLgemist. Schokkerig inderdaad maar... de filmpjes doen het. Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe het eigenlijk werkt, vooral Rndr.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: MAgister
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/11, 07:56:45 »
OK. het lijkt te werken, mooi. Getest op Magister. De IE Tab heb je niet nodig.

Citaat
maar net als Pfoeh heb ik even een kijkje genomen op RTLgemist. Schokkerig inderdaad maar... de filmpjes doen het.
Note: Rndr does not currently support full motion video and sound. These features are planned for a future update.

Zie: https://chrome.google.com/webstore/detail/aeanibohjlokjdpopecapcfaacnhdifi
« Laatst bewerkt op: 2012/05/11, 08:00:46 door markba »

Re: MAgister
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/11, 08:19:21 »
Misschien een wat late reactie:

installeer Google Chrome en ook de extensies IE tab Multi en Rndr en in de chrome webstore ook Sparkview (Rdp client). De laatste is misschien niet perse noodzakelijk misschien.

Start Chrome opnieuw en in de rechter bovenhoek, naast de webbrowsing zie je in "e" van Internet explorer. Zorg er vervolgens voor dat het zwarte icoontje van Rndr gekleurd is (er op klikken). Vervolgens klik je op de "e"van Internet Explorer, voer het webadres van je schoolsite in,  ga je naar de schoolwebsite, klik op Magister (blijf opletten dat het zwarte icoontje van Rndr gekleurd blijft) en voila: je kunt inloggen op Magister onder Linux !

Het advies om met Rndr te werken is een aantal weken geleden op mijn tafel gekomen.   Het is een cloud-based oplossing en ik zou 'm pas functioneel kunnen aanbevelen als we precies weten welke gegevens via de clouddienst uitgewisseld worden. Immers, bij Magister gaat het ook om privacy-gevoelige gegevens. Dus dat vereist eerst een stukje onderzoek.

Meer fundamenteel is dat een dergelijke dienst simpelweg niet nodig is, mits onderwijsinstellingen zich aan het overheidsbeleid inzake open standaarden en toegankelijkheid houden. Met Rndr creëer je een extra laag van leveranciersafhankelijkheid. Wellicht is het een acceptabele work-around voor dit moment, maar het is hoe dan ook geen structurele en duurzame oplossing.

@Luckiboy
Die Magister topics zijn er niet voor niets en dragen bij aan de maatschappelijke discussie waardoor we met allen, ook jijzelf, in de toekomst alle ruimte hebben om met een eigen OS te blijven werken en van alle publieke diensten gebruik te blijven maken.

Dus, nee, wat mij betreft hoort deze oplossing niet in de documentatie thuis.

Re: MAgister
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/11, 11:05:11 »
@Jan Stedehouder
Natuurlijk, ik sta niet negatief tegenover de discussies die hier worden gevoerd over Magister, integendeel. Zelf ben ik net zoals Jan ook van mening dat Magister gewoon op je PC zou moeten werken zonder additionele troep binnen te halen.
Waar ik wel op tegen ben is dat de discussie niet binnen één topic wordt gevoerd, maar verspreid is over meerdere topics.

Ik weet het, ik moet eigenlijk niks zeggen, ik ben zelf ook ooit zo'n topic gestart :rolleyes:

@tryer, misschien is het handig om deze oplossing in het board Tips en Trucs te zetten?
« Laatst bewerkt op: 2012/05/11, 16:36:15 door Luckiboy »

Offline akjssdk

  • Lid
Re: MAgister
« Reactie #11 Gepost op: 2012/06/18, 19:28:05 »
Bij mij werkt het perfect, alleen kan ik geen ! invoeren en dat is nogal onhandig, want in mijn wachtwoord zit een ! Iemand een idee? Ook kopieren plakken werkt niet.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: MAgister
« Reactie #12 Gepost op: 2012/06/18, 19:40:53 »
Wachtwoord wijzigen? Bijzondere tekens voegen nauwelijks veiligheid toe; alleen lengte...
https://sites.google.com/site/computertip/wachtwoord

Offline akjssdk

  • Lid
Re: MAgister
« Reactie #13 Gepost op: 2012/06/19, 18:01:28 »
Ik weet het Pjotr, maar het is een school wachtwoord en ik mag hem niet wijzigen.

http://xkcd.com/936/ btw :P