Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos! (Ubuntu 10.4)  (gelezen 2461 keer)

Offline MrTre

  • Lid
Draadloos! (Ubuntu 10.4)
« Gepost op: 2010/05/07, 14:20:35 »
Draadloos werkt niet vlekkeloos. Na een verse install werkt draadloos prima. Bij downloaden van een groot bestand vanaf mijn interne netwerk komt na enkele minuten 'connection time out'.

-Ik maak gebruik van de standaard network manager
-WICD komt met connecten met mn wlan met de melding: Bad Password (werkt dus helemaal niet)
-Reset router geen effect
-WPA2 personal
-Key is correct
-HP dv5470ed (icm met intel 3945 wlan kaart)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Draadloos! (Ubuntu 10.4)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/07, 14:29:05 »
Lijkt erop, dat het een kinderziekte is van 10.04.... Ik zie veel meldingen op het internet, voor deze draadloze chipset in Lucid. Oplossing is updates afwachten, of tijdelijk terugschakelen naar voorganger 9.10.

Offline katraus

  • Lid
Re: Draadloos! (Ubuntu 10.4)
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/08, 12:02:58 »
Ik had op mijn pc ook eerst de 9.04 staan en daarna een upgrade gedaan naar de 10.04 .
Eens geinstalleerd kom ik niet meer draadloos op mijn internet en kreeg het totaal niet aan de praat . Daarna terug gegaan naar de 9.04 en geen enkel probleem meer gehad . Gaan toch nog wat afwacten om de 10.04 erop te zetten

Offline Hans Deen

  • Lid
Re: Draadloos! (Ubuntu 10.4)
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/09, 13:16:44 »
Gisteren voor het eerst Ubuntu geïnstalleerd, 10.04. Maak gebruik voor netwerktoegang van de selfinstalling 300N USB-adapter van Sitecom. Ik krijg wel een pictogram op het beeldscherm maar vervolgens lukt installeren niet. Doe ik iets fout of is dit ook een tekortkoming van 10.04 ?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Draadloos! (Ubuntu 10.4)
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/09, 18:18:06 »
Gisteren voor het eerst Ubuntu geïnstalleerd, 10.04. Maak gebruik voor netwerktoegang van de selfinstalling 300N USB-adapter van Sitecom. Ik krijg wel een pictogram op het beeldscherm maar vervolgens lukt installeren niet. Doe ik iets fout of is dit ook een tekortkoming van 10.04 ?

Dit betreft weer een andere draadloze chipset dan die van de oorspronkelijke hulpvrager... Doorloop eens de volgende stappen (en wanneer het niet werkt, bericht dan even welke draadloze chipset het betreft):
http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet

Overigens gaat het vermoedelijk om de Ralink RT2870. Indien dat zo is, probeer dit eens:
http://sites.google.com/site/computertip/ralink

Offline Hans Deen

  • Lid
Re: Draadloos! (Ubuntu 10.4)
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/09, 21:32:37 »
Comp en router staan "ver" uit elkaar en heb niet een kabel om dat nu te overbruggen. Ga dat later nog wel eens proberen. Heb intussen via een sweex lw 053 draadloze verbinding.
In elk geval bedankt voor de tips.