Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Iemand ervaring met Intel D201GLY2 moederbord met Ubuntu 7.10 server  (gelezen 1828 keer)

master45

  • Gast
Hallo ik wil graag dit moederbord aanschaffen maar ik heb mijn twijfels of ik Ubuntu 7.10 server er goed op krijg.
Mijn vraag is of er iemand op dit forum al zo'n moederbord aan het draaien heeft.

Dit is de link voor specs: http://www.intel.com/cd/products/services/emea/eng/motherboards/373839.htm

B.v.h.d.

Master45

Nemno

  • Gast
Iemand ervaring met Intel D201GLY2 moederbord met Ubuntu 7.10 server
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/22, 11:28:20 »
Ik heb het bord (net 2 dagen), en draai ubuntu server 7.10
dat gaat goed. zover ik kan zien.
Zelf heb ik er ook XFCE4.0 op... heb alleen nog een probleem met de video driver (sis) of met de chip... zit wat horizontale ruis op het scherm
(streepjes).

Nemno

  • Gast
Iemand ervaring met Intel D201GLY2 moederbord met Ubuntu 7.10 server
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/24, 14:37:59 »
problemen met sis driver zijn er nog, schijnt wel een oplossing te komen
http://www.imedialinux.com/latest_news/sis_video_driver_for_intel_d201_with_2d_and_xvmc_acceleration_fixed

maar door in /etc/X11/xorg.conf
driver "sis"
te vervangen door
driver "vesa"

werkt het wel... maar nog niet super snel

Verder werk wake onlan ook goed. (je kan de server dus eventueel in standby zetten en dan remote met een magic packet aanzetten.) :)

proza

  • Gast
Iemand ervaring met Intel D201GLY2 moederbord met Ubuntu 7.10 server
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/26, 23:35:30 »
Citaat van: Nemno
Ik heb het bord (net 2 dagen), en draai ubuntu server 7.10
dat gaat goed. zover ik kan zien.
Zelf heb ik er ook XFCE4.0 op... heb alleen nog een probleem met de video driver (sis) of met de chip... zit wat horizontale ruis op het scherm
(streepjes).
Kijk dat klinkt allemaal goed in de oren. Ik sta namelijk ook te dubben voor de aankoop van een D201GLY2 moederbord. Ik weet echter nog niet hoe grootte schijf ik wil gaan kopen.

cremersdh

  • Gast
Iemand ervaring met Intel D201GLY2 moederbord met Ubuntu 7.10 server
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/18, 15:32:50 »
Ik heb mijn D201GLY2 met een speciale versie van de SIS driver nu zonder problemen draaien met MythBuntu 7.10. Dat is gewoon XUbuntu met MythTV geinstalleerd.

Ik draai daar nu met een resolutie van 1366x768 op (van mijn TV) en heb geen verstoringen. Maar andere resoluties werken ook zonder probleem.

Deze driver heeft maar 1 beperking. De 3D ondersteuning is niet actief. Maar die heb ik zelf niet nodig.

Indien gewenst zoek ik wil ff op welke versie ik nu precies gebruik.

Ik zoek alleen nog een manier om de speedstepping te activeren van de processor met cpufreq. Iemand dat al voor elkaar ?