Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: router met ftp-server  (gelezen 997 keer)

Offline hang-oor

  • Lid
router met ftp-server
« Gepost op: 2009/02/24, 18:41:47 »


Ik ben op zoek naar een router met tenminste mogelijkheid tot een ftp-server (met usb-disk / stick). Het ftp-en is enkel voor prive-gebruik. Daarbij heb ik sterk de voorkeur voor open-source (vanwege de zeer geregelde updates en vaak later toegevoegde mogelijkheden) software. Snelheid van draadloos is wel belangrijk en ook de prijs (tot circa 100 euro, indien duurder moet het de meerprijs ook waard zijn).

Wat zijn goede kandidaten die aan bovenstaande voldoen?

Offline ruujan

  • Lid
Re: router met ftp-server
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/24, 20:22:35 »
Als ik het goed begrijp wil je een draadloze router met een ftp-server erin. De meeste kans op die combinatie vind je bij een NAS. Maar die zijn vaak wat duurder, omdat ze meer bieden dan wat je zoekt.

Offline hang-oor

  • Lid
Re: router met ftp-server
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/24, 21:17:00 »

Had zelf ook al aan NAS gedacht. Maar dat heeft voor mij te veel nadelen o.a. energiegebruik en prijs.

Ik had zelf dit gevonden:

http://www.kieskeurig.nl/draadloze_router/asus/wl-500w/specificaties/166919/

Maar de recensies zijn wisselend en daarnaast is het een model uit 2006. Zou toch beter moeten kunnen vinden?
« Laatst bewerkt op: 2009/02/24, 22:25:36 door hang-oor »

Re: router met ftp-server
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/25, 16:51:07 »
Kan me niet voorstellen dat er routers gemaakt worden waar een ftpserver inzit. Hooguit een ftpserver voor het updaten van de firmware.
Ik geloof ook niet dat een router met firewall veilig is als je er ftpservers op gaat zetten.  Denk dat je dan meer moet gaan zoeken in de richting van accesspoints alla apple airport of een NAS of popcornbox. Maar alles in 1 heb ik in iedergeval nog nooit gezien.

Wat betreft het stroom verbruik zodra je er hardeschijven in gaat zetten gaat het energie verbruik omhoog. Denk niet dat het veel uitmaakt of je nu een aparte modem/router en NAS hebt of een modem/router met NAS mogelijkheden qua energie verbruik.  of je moet een nas kopen met een quadcore ofzo lol