Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Samsung syncmaster 206BW problemen  (gelezen 1469 keer)

Webspider

  • Gast
Samsung syncmaster 206BW problemen
« Gepost op: 2008/05/02, 18:47:50 »
Hallo,
Wat betreft ubuntu ben ik nog vrij nieuw, maar ik had het voor elkaar gekregen om Ubuntu 7.10 te installeren (naast windows XP) op een PC en dit ging helemaal goed, zonder problemen, alle hardware werd goed gedetecteerd.
Maar daarna heb ik een Samsung Syncmaster 206BW aangeschaft en analoog aangesloten, en toen draaide ubuntu niet meer, althans, hij draaide wel, je hoorde het opstart trommelgeluidje, maar er was geen beeld meer (alleen in de recovery mode).
Dus toen heb ik Ubuntu 7.10 eraf gehaald, en Ubuntu 8.04 geinstalleerd (wederom achter een windows XP partitie, in de vrije ruimte), in de hoop dat daar het scherm wel normaal herkend zou worden, en tijdens het installatieproces ging het allemaal geweldig.
Bij de eerste keer opstarten kreeg ik weer dezelfde witte vlekken die over het scherm schoven, (net zoals toen bij Ubuntu 7.10, wat toen dus aangaf dat het niet echt lekker zat met het scherm) en daarna, yes eindelijk beeld.
Oke, dus dan maar inloggen en de rest instellen.....niet dus.
Nu als ik inlog, wordt het wachtwoord geaccepteerd (uiteraard, want dat had ik een half uur geleden zelf gekozen), maar dan voordat er iets geladen wordt of er nog meer geluidjes zijn, springt het systeem weer terug naar het inlogscherm.
Dat is nu de lus waar ik niet uitkom, inloggen leidt tot moeten inloggen.
Wat kan ik hier aan doen, is dit ook gerelateerd aan het type scherm? of heb ik iets anders fout gedaan? het installatieproces verliep volgensmij gewoon zoals het hoorde.

Ik hoop dat iemand dit probleem snapt, en me kan helpen.

Groetjes,

Webspider

Samsung syncmaster 206BW problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/02, 20:36:21 »
Wat voor een grafische kaart heb je? Lijkt me eerder een probleem van de grafische kaart. Wat je kan proberen is in de recovery mode aan het eind van de langs komende witte regels het commando
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg  eerst je wachtwoord ingeven, zie je niks van geen sterretjes of balletjes,nu alle vragen bevestigen die in het schermpje verschijnen, navigeren met de TAB toets indien nodig bevestigen met ENTER. Nu heb je niet gelijk de configuratie die je wilt, daar kan je later weer vragen over stellen. Eerst maar eens kijken of dit soelaas geeft.
O ja op welke wijze kan je de monitor digitaal aansluiten?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.