Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 12.04.4 LTS met ACHT broken pipes  (gelezen 1174 keer)

Ubuntu 12.04.4 LTS met ACHT broken pipes
« Gepost op: 2014/12/08, 09:08:22 »
Bij het starten van Ubuntu 12.4.4 LTS op de desktop krij ik ACHT maal de melding "could not send bytes: broken pipe"
Een jaar geleden wist ik dat te repareren door een symbolic link naar startX te herstellen.
Nu echter kan ik het log-bestand niet vinden, waar de "broken pipes" in zouden moeten staan. Dus kan ik ze ook niet repareren.
Ook met grep  'broken' /* krijg ik wel allerlei bestanden genoemd uit /var/log/ maar staat de gezochte infomatie niet in.
Ook dmesg > dmesg.txt gaf niet de gezochte informatie.
Wat nu nog?
« Laatst bewerkt op: 2014/12/08, 20:39:36 door DickStomp »
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu 12.4.4 LTS met ACHT broken pipes
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/08, 10:46:23 »
Lekke pijpleidingen = klus voor de loodgieter.  =D

Als je alleen die meldingen hebt en er verder geen problemen zijn, kun je die meldingen gewoon negeren. Ook onschuldige foutmeldingen komen in Linux gewoon in beeld.....

Re: Ubuntu 12.4.4 LTS met ACHT broken pipes
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/08, 12:53:11 »
Pjotr,
Het is hetzelfde probleem als met Ubuntu 12.4.1: het opstarten duurt steeds langer.
De vorige keer heb ik het opgelost door de PC helemaal opnieuw in te richten met Ubuntu 12.04.4 LTS.
Dat is maanden goed gegaan maar langzaam slibt het systeem vol met broken pipes.
En ik wil weten waar die zitten! Ik ben loodgieter voor het speciale werk.
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu 12.4.4 LTS met ACHT broken pipes
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/08, 13:09:29 »
Misschien is de kortste klap een overstap naar Ubuntu 14.04 LTS?
https://sites.google.com/site/computertip/opwaarderen

Of zelfs naar Linux Mint 17.1:
https://sites.google.com/site/computertip/2

Offline jan11000

  • Lid
Re: Ubuntu 12.4.4 LTS met ACHT broken pipes
« Reactie #5 Gepost op: 2014/12/08, 13:11:21 »
Anders zoek met google hier op en test.
ubuntu 12.04+broken pipes

Re: Ubuntu 12.4.4 LTS met ACHT broken pipes
« Reactie #6 Gepost op: 2014/12/08, 13:50:12 »
@Pjotr
Ik ben met Ubuntu 06 begonnen. De 08 en 10 heb ik ook gehad. Ik heb nu de 12 en moest erg aan Unity wennen: na die jaren geen menu's meer...
Ik ga nu zeker niet over op 14 van welk "geloof" dan ook. Eerst die rare fouten bij 12 er uit zoeken. En misschien dan over op 16.
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: Ubuntu 12.4.4 LTS met ACHT broken pipes
« Reactie #7 Gepost op: 2014/12/08, 13:53:01 »
Voor zij die geen fan zijn van Unity is Linux Mint 17.1 dé oplossing.
Ik gebruik het met veel plezier.  ;)
You gotta be hungry !

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu 12.4.4 LTS met ACHT broken pipes
« Reactie #8 Gepost op: 2014/12/08, 14:37:02 »
Voor zij die geen fan zijn van Unity is Linux Mint 17.1 dé oplossing.
Ik gebruik het met veel plezier.  ;)
Zeker weten!  :)


Re: Ubuntu 12.4.4 LTS met ACHT broken pipes
« Reactie #9 Gepost op: 2014/12/08, 19:56:18 »
OK, het probleem van de "could not send bytes: Broken pipe" komt veel meer voor dan gedacht.
"could not send bytes: Broken pipe" betekent: ik probeer via een link een module te starten, maar die link is er niet (meer)
Het Googlelen op Ubuntu 12 broken pipe geeft honderden meldingen over twee jaar!
Het probleem schijnt te zitten in xserver.xorg
Die maakt tijdens de installatie over symbolische links aan
Die links worden door latere revisies verwijderd en maar niet vervangen door nieuwe
In feite zou ik de hele xserver.xorg.precise moeten herinstalleren, maar dat vind ik botte bijl werk
Maar ik ga verder zoeken, want deze fout moet er uit gehaald worden
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: Ubuntu 12.4.4 LTS met ACHT broken pipes
« Reactie #10 Gepost op: 2014/12/08, 20:46:13 »
Lekke pijpleidingen = klus voor de loodgieter.  =D

Als je alleen die meldingen hebt en er verder geen problemen zijn, kun je die meldingen gewoon negeren. Ook onschuldige foutmeldingen komen in Linux gewoon in beeld.....
Kleine onschuldige mededelingen zijn waarschuwingen voor grotere ellende, die er aan zit te komen.
Eigenlijk zou een gebroken link hersteld moeten nadat het opstartsysteem het gezochte module heeft gevonden. Maar dat gebeurt kennelijk niet, waardoor de Xopstart steeds langer gaat duren.
Maar bij MSWindows werkt dat ook nog steeds niet lekker, register optimalisatie is steeds nodig!
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: Ubuntu 12.04.4 LTS met ACHT broken pipes
« Reactie #11 Gepost op: 2014/12/09, 12:17:57 »
@femke
In /var/log/... staat een bestand van startX waarin die staat te mopperen over dingen die zoek zijn.
Hij moet niet mopperen maar hij vindt de zoekgeraakte spullen wel via wat speurwerk, maar vergeet dan de symbolic link te repareren voor de volgende keer!
Ik kan steeds 4 tot 5 minuten wachten tot hij de HD weer heeft afgezocht...
Maar ik ga meer details opzoeken om de systeemboys (of -girls) een handje te helpen.
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: Ubuntu 12.04.3 LTS met ACHT broken pipes
« Reactie #12 Gepost op: 2014/12/09, 13:53:41 »
Bij het starten van Ubuntu 12.4.3 LTS op de desktop krij ik ACHT maal de melding "could not send bytes: broken pipe"
Een jaar geleden wist ik dat te repareren door een symbolic link naar startX te herstellen.
Nu echter kan ik het log-bestand niet vinden, waar de "broken pipes" in zouden moeten staan. Dus kan ik ze ook niet repareren.
Ook met grep  'broken' /* krijg ik wel allerlei bestanden genoemd uit /var/log/ maar staat de gezochte infomatie niet in.
Ook dmesg > dmesg.txt gaf niet de gezochte informatie.
Wat nu nog?
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: Ubuntu 12.04.3 LTS met ACHT broken pipes
« Reactie #13 Gepost op: 2014/12/09, 13:55:03 »
GEVONDEN:
In Ubuntu 12.04.3 LTS, Precise Pangolin, you may get the following error in syslog:

Dec 10 09:17:37 dl6-c4331 rsyslogd-2039: Could not open output pipe '/dev/xconsole' [try http://www.rsyslog.com/e/2039 ]

The package rsyslog-5.8.6-1ubuntu8.6.deb expects /dev/xconsole to be installed, but 'apt-file search /dev/xconsole' found no packages that provide it.

Comment it out near the end of /etc/rsyslog.d/50-default.conf :

# daemon.*;mail.*;\
# news.err;\
# *.=debug;*.=info;\
# *.=notice;*.=warn |/dev/xconsole

You can restart rsyslog with 'sudo service rsyslog restart' to confirm the error is gone.
pfudd
New
 
Posts: 1
Joined: Tue Dec 10, 2013 6:28 pm
************************************************************
Hier mee verder werken!
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: Ubuntu 12.04.4 LTS met ACHT broken pipes
« Reactie #14 Gepost op: 2014/12/09, 14:50:33 »
/etc/rsyslog.d/50-default.conf
aangepast zoals hierboven aangegeven
daarna 'rsyslog restart' ingevoerd op terminal root; geen problemen
daarna herstart systeem, gaat iets sneller, maar:
er zit nog een rare fout in de detectie van de USB-hub, lijkt een repeterende breuk, maar na ongeveer vier minuten komt de USB-printer tot leven...  die fout moet er ook nog uit, want die heeft er in het begin niet in gezeten!
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: Ubuntu 12.04.4 LTS met ACHT broken pipes
« Reactie #15 Gepost op: 2014/12/09, 22:08:27 »
Het wordt tijd voor een nieuw draadje:
de "broken pipes" komen niet meer voor
maar
de USB detectie is een probleem van 4 minuten wachten geworden...
Dus een nieuw Onderwerp!
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail