Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] kopieren lukt niet  (gelezen 404 keer)

Offline rkerklaan

  • Lid
[opgelost] kopieren lukt niet
« Gepost op: 2012/05/20, 21:54:55 »
Ik heb een schone installatie gedaan, de oude HD er daar na bij gehangen en wil kopieren van de oude HD naar de nieuwe en dat lukt niet.

Het betreft een schone installatie op een raid 1 met 3 partities (/ /home en swap)
Na de hele installatie uit gezet, oude HD er in en weer aan gezet.
In nautilus/deze computer krijg ik te zien: 1) De CDrom speler (er zit een cdtje in)
                                                                                 2) Filesystem
                                                                                 3) 500 GB Hard disk:Home (oude HD met partitie home)
                                                                                 4) 500 GB Hard disk:System (oude HD met partitie waarop OS staat)

Als ik 4) probeer te openen (waarop ook een home staat . . 3) is slechts een kopie van home) dan verschijnt een vesnster " unable to mount location"  Error mounting: mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sdc1

Als ik 3) open dan verschijnt inderdaad mn oude home, maar als ik het wil kopieren naar mn nieuwe schijven, dan verschijnt steeds " error while copying ........ (filenaam) error splicing file: invoer/uitvoerfout


HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEeeellllllllllllllllllllllllpppppp
« Laatst bewerkt op: 2012/05/21, 10:39:32 door rkerklaan »