Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu instaleren op SD kaart  (gelezen 1796 keer)

Ubuntu instaleren op SD kaart
« Gepost op: 2007/12/03, 18:01:29 »
Hallo,

Ik heb een laptop en daar zit een ingebouwde cardreader in. Nu dacht ik, als ik nou een SD kaart haal die grote scrijf en leessnelheden aan kan, werkt mijn systeem dan sneller dan met de ingebouwde 5200 RPM harddisk? Ik lees al veel over solid state disks, dat deze dus veel sneller zijn dan conventionele harde schijven. Mijn idee was dus ook om dan ubuntu zelf op die SD kaart te zetten en dan mijn muziek en films enzovoort op de ingebouwde harddisk. Of is de normale harddisk dan toch sneller?

alvast bedankt!




EDIT: Ik heb nu een MMC kaart gevonden ( ondersteund de cardreader in mijn laptop ook ) die kan zelf 52 MB/s lezen en schrijven. Nog veel sneller dan SD kaarten dus!

Ubuntu instaleren op SD kaart
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/03, 18:09:51 »
Ik denk dat je best niet op de SD kaart installeert, die kan maar een aantal keer worden beschreven (iets van een 10 000 keer) en daar zit je snel aan hoor!

Offline ptb

  • Lid
Ubuntu instaleren op SD kaart
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/05, 22:13:52 »
Is dit iets voor je? Zelf nog niets mee gedaan maar de idee sprak me wel aan.
http://www.pendrivelinux.com/2007/09/28/usb-ubuntu-710-gutsy-gibbon-install/

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Ubuntu instaleren op SD kaart
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/05, 23:22:02 »
:) Hehe, iedereen wilt ubuntu blijkbaar op de gekste media installeren....
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline ejfrolich

  • Lid
Ubuntu instaleren op SD kaart
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/08, 11:13:41 »
Ik heb net een topic geplaatst over een probleem met de SD kaartlezer in mijn HP laptop. Hij wil onder Ubuntu niet werken namelijk. Ik zie dat jij een werkende kaartlezer hebt in je laptop. Werkte dat bij jou meteen of moest daar nog wat voor worden aangepast?
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Ubuntu instaleren op SD kaart
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/09, 11:51:53 »
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik de kaartlezer nog nooit geprobeerd heb. Ik heb maar één kaartje van een fototoestel, maar dat past niet in de lezer, en moet ik dus via een usb kabeltje verbinden.

Zo ook met beide afstandsbedieningen wat erbij zijn. De tv antenne heb ik getest, maar krijg ik niet aan de praat, op internet kan ik weinig of niets zinvol vinden om het werkende te krijgen op ubuntu.

Ik heb er ook niet verder naar gekeken, omdat ik die dingen nooit gebruik...

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog