Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ISO bestand.  (gelezen 1148 keer)

eikelmuis

  • Gast
ISO bestand.
« Gepost op: 2007/04/19, 22:11:03 »
Ik had een vraag  ik heb een iso gebrand van 7.04 maar hij start niet op op mij PC.
Wat heb ik gedaan:
ik heb het iso bestand gedownload en gebrand op een cd (speed 4x) en heb toen mijn pc ingesteld dat hij eerst een cd-rom pakt en dan de hd maar tot mijn grote verwondering draait eersty de cd-rom speler even die daarna stopt en daarna neemt de HD het weer over en begint  6.10 op te starten.

Kan ik de cd-rom testen en hoe ,ik heb niemand met een pc in mijn omgeving of moet ik het iso bestand opnieuw branden misschien op een lagere snelheid

Rob
Brander programma Gnomebaker

ISO bestand.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/19, 22:20:44 »
Hoe heb je de iso gebrand?
Als je die gewoon als data brandt en er dus een iso bestand op je cd staat is hij niet juist gebrand.
Er moet een hele hoop mappen en bestanden op je cd staan.
Je moet de iso branden als Image.
Als dat niet lukt vraag je het hier maar even.

Offline Soul-Sing

  • Lid
ISO bestand.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/19, 23:47:47 »
Citaat van: Rob62
Ik had een vraag  ik heb een iso gebrand van 7.04 maar hij start niet op op mij PC.
Wat heb ik gedaan:
ik heb het iso bestand gedownload en gebrand op een cd (speed 4x) en heb toen mijn pc ingesteld dat hij eerst een cd-rom pakt en dan de hd maar tot mijn grote verwondering draait eersty de cd-rom speler even die daarna stopt en daarna neemt de HD het weer over en begint  6.10 op te starten.

Kan ik de cd-rom testen en hoe ,ik heb niemand met een pc in mijn omgeving of moet ik het iso bestand opnieuw branden misschien op een lagere snelheid

Rob
Brander programma Gnomebaker
probeer de iso eens op lage snelheid te branden met K3b, een heel goed linux
brandprogramma. het prog vind je in synaptic pakketbeheer.

DPC

  • Gast
ISO bestand.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/20, 00:24:59 »
Ook gewoon GnomeBaker doet het prima, ik bak mijn Ubuntu CD'tjes op 2x speed, just to be on the safe side.
Maar wel opletten dat je een cd-image ga branden, en niet (wat ik vermoed wat is gebeurd) een iso bestand op een CD plempen.

schoappied

  • Gast
ISO bestand.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/20, 13:22:14 »
heb dit bestand gedownload: ubuntu-7.04-desktop-i386.iso, met k3b gebrand als cd-image, met snelheid 8x (hij zegt dat de cd/dvd brander niet langzamer kan). Ik neeem aan dat ik nu de 'live-cd' heb. Hoe start ik die op... hoe zou die op moeten starten, om gewoon even Feisty van cd op te starten?

Offline Soul-Sing

  • Lid
ISO bestand.
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/20, 13:25:51 »
Citaat van: schoappied
heb dit bestand gedownload: ubuntu-7.04-desktop-i386.iso, met k3b gebrand als cd-image, met snelheid 8x (hij zegt dat de cd/dvd brander niet langzamer kan). Ik neeem aan dat ik nu de 'live-cd' heb. Hoe start ik die op... hoe zou die op moeten starten, om gewoon even Feisty van cd op te starten?
je bootvolgorde moet zijn cd-rom=>harddisk. dan start de computer op van de cd.
het is een biosinstelling: f12 of een andere toets brengt je in je bios.

schoappied

  • Gast
ISO bestand.
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/20, 13:27:36 »
Citaat van: leoquant
Citaat van: schoappied
heb dit bestand gedownload: ubuntu-7.04-desktop-i386.iso, met k3b gebrand als cd-image, met snelheid 8x (hij zegt dat de cd/dvd brander niet langzamer kan). Ik neeem aan dat ik nu de 'live-cd' heb. Hoe start ik die op... hoe zou die op moeten starten, om gewoon even Feisty van cd op te starten?
je bootvolgorde moet zijn cd-rom=>harddisk. dan start de computer op van de cd.
het is een biosinstelling: f12 of een andere toets brengt je in je bios.
Dank