Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluidsproblemen  (gelezen 699 keer)

aapiethaaap

  • Gast
Geluidsproblemen
« Gepost op: 2008/03/23, 22:32:16 »
Ik gebruik nu de 8.04 beta maar heb dit probleem ook gehad op 7.10 en linuxmint 4.0.

Het is alsvolgt, na een installatie is het geluid perfect, alle drie mijn speakers werken en mijn subwoofer zorgt voor een mooie bas. Echter na een tijdje valt alles weg op de linker en rechter speaker na, bij 7.10 is zelf een keer alles weggevallen.

Het probleem komt niet voor na 1 keer opnieuw starten maar gewoon tijdens dezelfde sessie, probeer ergens op youtube een filmpje te bekijken valt het ineens op dat het geluid voor een groot deel weg gevallen is.

Ik vind het gewoon zo vreemd, ik heb nog niet eens iets geinstaleerd op deze pc en het is al helemaal fout, het is dus niet een nieuw programma of instelling die gemaakt is.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet, behalve dan elke paar dagen een nieuwe installatie...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Geluidsproblemen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/23, 22:43:58 »
Kan aan de matige kwaliteit liggen van Adobe Flash Player 9 voor Linux, maar het kan ook geen kwaad om hier eens te kijken:
http://computertip.googlepages.com/geluidskaartinubuntu

aapiethaaap

  • Gast
Geluidsproblemen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/23, 22:57:14 »
Die link is niet relevant, echter zou het kunnen dat adobe flash instellingen verandert, als ik een mp3 afspeel is er immers ook geen goed geluid meer.

aapiethaaap

  • Gast
Geluidsproblemen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/24, 12:48:26 »
Oke ik heb weer wat lopen proberen en na er een paar kabels uit te trekken kwam de bas terug en later ook de midden speaker. Ik hoop dat het zo blijft, anders kom ik weer terug.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Geluidsproblemen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/24, 14:46:55 »
Kan ook nog aan je harde waar liggen.... Zijn de snoeren onbeschadigd?