Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Keuze Geluidskaart  (gelezen 702 keer)

mentho

  • Gast
Keuze Geluidskaart
« Gepost op: 2010/04/12, 12:36:16 »
Onlangs heb ik een multimedia PC ingericht met Ubuntu 9.10 Desktop 64bit.
Deze wilde ik gaan gebruiken om mbv XBMC muziek af te spelen via mijn JVC 2-1 surround set en beeld via de tv.

Nu had ik eerst mijn geluid laten lopen via de analoge uitgang van mijn interne geluidskaart naar de analoge ingang van mijn surround set.
Het volume dat er uit kwam was te weinig en na wat verder uitproberen, is de analoge uitgang van de geluidskaart gesneuveld.
Helaas!

Nu heeft mijn surround-set naast een analoge ingang ook een digitale ingang via S/PDIF over glas.
Ik zit nu voor de keuze van een nieuwe geluidskaart.
Ik wil gewoon een basic geluidskaart kopen, die ongeveer tussen ongeveer tussen de 20 en 40 euro kost.

Mijn vraag is:
Zijn er mensen, die ervaring hebben met een basic analoge geluidskaart, die als je hem aansluit op een surround set voldoende signaal geeft, zodat je het volume niet 2 keer zo hoog hoeft te zetten om hetzelfde geluidsniveau te krijgen als dat je een CD afspeelt op de surround set. Welke geluidskaart voldoet hieraan?
Of zijn er mensen, die ervaring hebben met een geluidskaart met een betaalbare glas S/PDIF uitgang, die ook betaalbaar is en door Ubuntu 9.10 ondersteund wordt. Welke geluidskaart voldoet hieraan?

Alvast bedankt voor de reactie  :)!


Re: Keuze Geluidskaart
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/12, 15:54:48 »
Als je surround boxen geen eigen versterking hebben,dan zal je dus of een geluidskaart met versterking moeten kopen of een aparte versterker. Het geluidssignaal van een normale geluidskaart is te laag om boxen zonder versterking aan te sturen, dan is het exit geluidskaart, zoals je ondervonden hebt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.