Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aankoppelen LACIE-drive  (gelezen 1100 keer)

aankoppelen LACIE-drive
« Gepost op: 2009/01/20, 21:53:30 »
L.S.

Ik heb een externe Lacie-drive van 500 GB. Onder Ubuntu 7.1 kon ik die nog benaderen, al gaf dat soms ook wel problemen. Maar nu in de laatste versie is het helemaal onmogelijk geworden. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Zou me een lief ding zijn, aangezien het mijn backup-schijf is.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline Petervdw

  • Lid
Re: aankoppelen LACIE-drive
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/20, 22:52:25 »
Aan Plotinus
Onder Windows netjes afgekoppeld?
Heb je de HD via een USB verlengsnoertje of Hubje aangesloten? Dat wil niet, of het Hubje moet ook een eigen voeding hebben.
Vr.groet, peter

Re: aankoppelen LACIE-drive
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/21, 16:49:11 »
Beste Peter,

Inderdaad niet netejes afgekoppeld onder Windows; dat was dus de oplossing.
Verder werk ik inderdaad met een USB-verlengsnoertje en een USB-uitbreidingskaart (dat is een hubje geloof ik) en dat blijkt dus wel te werken - gelukkig.

bedankt en gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline vanadium

  • Lid
Re: aankoppelen LACIE-drive
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/21, 17:11:39 »
Citaat
het Hubje moet ook een eigen voeding hebben.
Wellicht niet als je USB apparaat zijn eigen voeding heeft. Waarschijnlijk ook niet van zodra er maar één stroombehoevend apparaat is aangesloten, en waarschijnlijk wel wanneer je meerdere stroombehoevende apparaten behoeft. Het kan dan niet allemaal meer via de PC toegeleverd worden.

Offline Petervdw

  • Lid
Re: aankoppelen LACIE-drive
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/21, 23:28:01 »
Aan Plotinus
Mooi dat het werkt. Uitbreidingskaarten voor USB in een desktop hebben per poort eigen voeding. Voor laptops zijn er ook van die blokjes met 4 poorten die met een USB snoertje aan je laptop wordt aangesloten. Als daar geen aparte voeding aan wordt gezet, kan die ene poort in de laptop uiteraard geen stroom leveren voor meerdere USB apparaten. Dan wordt er in het gunstigste geval maar één herkend.
Vr.groet, peter