Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu installeren op een aparte hdd of op dezelfde als windows?  (gelezen 731 keer)

bollitoon

  • Gast
hoi iedereen,

ik ben nieuw op dit forum en ook met linux (ik heb wel ervaring met het installeren van windows en pc hardware). ik wil ubuntu gaan installeren naast mijn gebruikelijke windows XP (home) ik heb al de handleidingen van deze forum (en andere) gelezen en weet nu wel hoe ik het moet installeren (ik hou de handleiding er wel bij :) )

nu is mijn vraag of ik ubuntu het beste op dezelfde HDD als van windows XP moet installeren of op een andere HDD (heb nog een 80GB sata en een 320GB sata) want in de handleiding las ik dat als je ubuntu gaat installeren dat je dan je windows XP partitie (C: ) kan verkleine en dan een aparte linux partitie kan aanmaken.

als ik ubuntu het beste op een andere HDD (die 80GB) kan installeren, moet je dan nog iets instellen met het booten of iets dergelijks?

alvast bedankt, Maikel Terhoeve

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ubuntu installeren op een aparte hdd of op dezelfde als windows?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/13, 11:42:43 »
Installeer 'm op dezelfde als XP. Zo gaat dat heel makkelijk:
http://sites.google.com/site/computertip/installeren

bollitoon

  • Gast
ubuntu installeren op een aparte hdd of op dezelfde als windows?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/13, 12:02:58 »
bedankt, ik heb nu toch vakantie dus heb ik tijd genoeg om rustig ubuntu in dualboot te installeren en rustig een kijkje in ubuntu te nemen :)